Bakalářská práce se zabývá možnostmi komunikace osob seniorského věku s neurokognitivní poruchou. Teoretická část pomocí odborné literatury a článků popisuje pojmy jako je: osoba seniorského věku, stáří a stárnutí, změny ve stáří, demence u Alzheimerovy nemoci, obdobím dospívání a v neposlední řadě i mezigeneračním soužitím a vnímáním stáří. Praktická část prostřednictvím smíšeného výzkumu zkoumá, jak jsou žáci 8. až 9. ročníků ZŠ informování danou problematikou.
Annotation in English
The bachelor's thesis deals with the possibilities of communication of seniors with neurocognitive disorders. The theoretical basis use professional literature to explain concepts such as: a senior, old age and the process of aging, marks of old age, dementia of people with Alzheimer's disease, an adolescence and last but not least an intergenerational coexistence and a perception of old age itself.
The practical implementation of the project examine how students of 8th and 9th grade are informed of these issues.
Keywords
osoba seniorského věku s neurokognitivní poruchou, stáří, stárnutí, Alzheimerova nemoc, adolescenti, žáci 8. až 9. ročníků ZŠ, mezigenerační vztahy, informovanost
Keywords in English
senior person with Neurocognitive disorder, old age, ageing, Alzheimer's disease, adolescere, pupils od 8th - 9th grades of elementary school, intergenerational relations, information
Length of the covering note
73 s. (133 972 znaků).
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá možnostmi komunikace osob seniorského věku s neurokognitivní poruchou. Teoretická část pomocí odborné literatury a článků popisuje pojmy jako je: osoba seniorského věku, stáří a stárnutí, změny ve stáří, demence u Alzheimerovy nemoci, obdobím dospívání a v neposlední řadě i mezigeneračním soužitím a vnímáním stáří. Praktická část prostřednictvím smíšeného výzkumu zkoumá, jak jsou žáci 8. až 9. ročníků ZŠ informování danou problematikou.
Annotation in English
The bachelor's thesis deals with the possibilities of communication of seniors with neurocognitive disorders. The theoretical basis use professional literature to explain concepts such as: a senior, old age and the process of aging, marks of old age, dementia of people with Alzheimer's disease, an adolescence and last but not least an intergenerational coexistence and a perception of old age itself.
The practical implementation of the project examine how students of 8th and 9th grade are informed of these issues.
Keywords
osoba seniorského věku s neurokognitivní poruchou, stáří, stárnutí, Alzheimerova nemoc, adolescenti, žáci 8. až 9. ročníků ZŠ, mezigenerační vztahy, informovanost
Keywords in English
senior person with Neurocognitive disorder, old age, ageing, Alzheimer's disease, adolescere, pupils od 8th - 9th grades of elementary school, intergenerational relations, information
Research Plan
1. Sestavení programu práce; 2. Studium odborné knižní literatury; 3. Stanovéní cílů; 4. Teoretická část a sběr dat; 5. Výzkumné šetření; 6. Shrnutí výsledků výzkumu; 7. Závěr a doporučení pro praxi.
Research Plan
1. Sestavení programu práce; 2. Studium odborné knižní literatury; 3. Stanovéní cílů; 4. Teoretická část a sběr dat; 5. Výzkumné šetření; 6. Shrnutí výsledků výzkumu; 7. Závěr a doporučení pro praxi.
Recommended resources
Kalvach, Z. (2004). Geriatrie a gerontologie. Praha: Grada Publishing.
Hrdlička, M., & Hrdličková, D. (1999). Demence a poruchy paměti. Praha: Grada.
Buijssen, H. (2006). Demence. Průvodce pro rodinné příslušníky a pečovatele. Praha: Portál.
Recommended resources
Kalvach, Z. (2004). Geriatrie a gerontologie. Praha: Grada Publishing.
Hrdlička, M., & Hrdličková, D. (1999). Demence a poruchy paměti. Praha: Grada.
Buijssen, H. (2006). Demence. Průvodce pro rodinné příslušníky a pečovatele. Praha: Portál.