Interrupce je v mnoha případech řešení nechtěného těhotenství a každý má na tuto problematiku jiný názor. Svou práci jsem zaměřila na pohled studentů středních škol na problematiku interrupce, jelikož jsou to právě oni, kteří by měli být v tomto věku s problematikou dostatečně seznámeni a měli by mít na problematiku názor. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsem vymezila základní pojmy spojené s interrupcí, důvody a možné následky zákroku, prevenci, historii a současné postavení interrupce v České republice a ve světě. V praktické části jsem si stanovila hlavní cíl a dílčí cíle. Hlavním cílem bylo zjistit, kdo by měl mít podle studentů středních škol hlavní slovo při rozhodování zda má žena podstoupit interrupci, a jak by se měl k ženě chovat muž v případě, že nesouhlasí s jejím rozhodnutím.
Anotace v angličtině
In many cases, abortion is the solution to an unwanted pregnancy, and everyone has a different view on the issue. I focused my work on the view of high school students on the issue of abortion, as they are the ones who should be sufficiently acquainted with the issue at this age and should have an opinion on the issue. The work is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part, I defined the basic concepts associated with abortion, the reasons and possible consequences of the procedure, prevention, history and current position of abortion in the Czech Republic and in the world. In the practical part, I set the main goal and sub-goals. The main goal was to find out who, according to high school students, should have the main say in deciding whether a woman should undergo an abortion, and how the man should treat a woman if he does not agree with her decision.
Klíčová slova
interrupce, studenti, střední škola, názor
Klíčová slova v angličtině
abortion, students, high school, opinion
Rozsah průvodní práce
55 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Interrupce je v mnoha případech řešení nechtěného těhotenství a každý má na tuto problematiku jiný názor. Svou práci jsem zaměřila na pohled studentů středních škol na problematiku interrupce, jelikož jsou to právě oni, kteří by měli být v tomto věku s problematikou dostatečně seznámeni a měli by mít na problematiku názor. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsem vymezila základní pojmy spojené s interrupcí, důvody a možné následky zákroku, prevenci, historii a současné postavení interrupce v České republice a ve světě. V praktické části jsem si stanovila hlavní cíl a dílčí cíle. Hlavním cílem bylo zjistit, kdo by měl mít podle studentů středních škol hlavní slovo při rozhodování zda má žena podstoupit interrupci, a jak by se měl k ženě chovat muž v případě, že nesouhlasí s jejím rozhodnutím.
Anotace v angličtině
In many cases, abortion is the solution to an unwanted pregnancy, and everyone has a different view on the issue. I focused my work on the view of high school students on the issue of abortion, as they are the ones who should be sufficiently acquainted with the issue at this age and should have an opinion on the issue. The work is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part, I defined the basic concepts associated with abortion, the reasons and possible consequences of the procedure, prevention, history and current position of abortion in the Czech Republic and in the world. In the practical part, I set the main goal and sub-goals. The main goal was to find out who, according to high school students, should have the main say in deciding whether a woman should undergo an abortion, and how the man should treat a woman if he does not agree with her decision.
Klíčová slova
interrupce, studenti, střední škola, názor
Klíčová slova v angličtině
abortion, students, high school, opinion
Zásady pro vypracování
1.Vymezení základních pojmů (interrupce, potrat).
2.Důvody a možné následky interrupce.
3.Interrupce v ČR (od historie po součatnost).
4.Interrupce ve světě.
5.Interrupce z pohledu křesťanství.
6.Hnutí pro-life a pro-choise.
Zásady pro vypracování
1.Vymezení základních pojmů (interrupce, potrat).
2.Důvody a možné následky interrupce.
3.Interrupce v ČR (od historie po součatnost).
4.Interrupce ve světě.
5.Interrupce z pohledu křesťanství.
6.Hnutí pro-life a pro-choise.
Seznam doporučené literatury
Bahounek, Jiří et al. Čtyři pohledy na interrupci. Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2007. 105 s. ISBN 978-80-87071-09-0.
Alcorn, Randy C. Proč chránit nenarozený život: péče o nenarozené děti a jejich matky. 1. vyd. Praha: Návrat domů, ?2011. 141 s. ISBN 978-80-7255-242-9.
Dudová, Radka. Interrupce v České republice: zápas o ženská těla. 1. vyd. Praha: Sociologický ústav Akademie věd České republiky, 2012. 177 s. ISBN 978-80-7330-214-6.
Černý, Milan a Schelleová, Ilona. Právní úprava umělého přerušení těhotenství. Praha: Eurolex Bohemia, 2003. 56 s. ISBN 80-86432-60-2.
Grady, John L. Interrupce ano nebo ne?: (Důvody proti interrupcím). Praha: Řád, 1992. 22 s. ISBN 80-901189-3-3.
Seznam doporučené literatury
Bahounek, Jiří et al. Čtyři pohledy na interrupci. Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2007. 105 s. ISBN 978-80-87071-09-0.
Alcorn, Randy C. Proč chránit nenarozený život: péče o nenarozené děti a jejich matky. 1. vyd. Praha: Návrat domů, ?2011. 141 s. ISBN 978-80-7255-242-9.
Dudová, Radka. Interrupce v České republice: zápas o ženská těla. 1. vyd. Praha: Sociologický ústav Akademie věd České republiky, 2012. 177 s. ISBN 978-80-7330-214-6.
Černý, Milan a Schelleová, Ilona. Právní úprava umělého přerušení těhotenství. Praha: Eurolex Bohemia, 2003. 56 s. ISBN 80-86432-60-2.
Grady, John L. Interrupce ano nebo ne?: (Důvody proti interrupcím). Praha: Řád, 1992. 22 s. ISBN 80-901189-3-3.