Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku efektivní komunikace mezi učitelkou a dítětem předškolního věku v mateřských školách okresu Blansko. Teoretická část charakterizuje pojmy učitelka mateřské školy, druhy komunikace, efektivní a neefektivní způsoby komunikace, dítě předškolního věku a komunikaci s ním, předkládá přehled publikací k dané problematice. Praktická část zaměřuje pozornost na výsledky výzkumného šetření. Cílem bylo získat reálné informace v oblasti komunikace učitelky s dětmi v mateřských školách v rámci okresu Blansko.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on the issue of effective communication between a teacher and a preschool child in kindergartens in the Blansko region. The theoretical part characterizes the concepts of kindergarten teacher, types of communication, effective and ineffective ways of communication, preschool child and communication with it, presents an overview of publications on the issue. The practical part focuses on the results of research. The aim was to obtain real information in the field of communication between teachers and children in kindergartens in the Blansko region.
Klíčová slova
efektivní komunikace, druhy komunikace, efektivní techniky komunikace, komunikace s dítětem předškolního věku, učitelka mateřské školy
Klíčová slova v angličtině
effective communication, types of communication, effective communication techniques, communication with a preschool child, kindergarten teacher
Rozsah průvodní práce
50 s. (102 948 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku efektivní komunikace mezi učitelkou a dítětem předškolního věku v mateřských školách okresu Blansko. Teoretická část charakterizuje pojmy učitelka mateřské školy, druhy komunikace, efektivní a neefektivní způsoby komunikace, dítě předškolního věku a komunikaci s ním, předkládá přehled publikací k dané problematice. Praktická část zaměřuje pozornost na výsledky výzkumného šetření. Cílem bylo získat reálné informace v oblasti komunikace učitelky s dětmi v mateřských školách v rámci okresu Blansko.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on the issue of effective communication between a teacher and a preschool child in kindergartens in the Blansko region. The theoretical part characterizes the concepts of kindergarten teacher, types of communication, effective and ineffective ways of communication, preschool child and communication with it, presents an overview of publications on the issue. The practical part focuses on the results of research. The aim was to obtain real information in the field of communication between teachers and children in kindergartens in the Blansko region.
Klíčová slova
efektivní komunikace, druhy komunikace, efektivní techniky komunikace, komunikace s dítětem předškolního věku, učitelka mateřské školy
Klíčová slova v angličtině
effective communication, types of communication, effective communication techniques, communication with a preschool child, kindergarten teacher
Zásady pro vypracování
- shromáždění a prostudování odborné literatury - vytvoření přehledu v tématu - volba metod a postupů při tvoření praktické části práce - realizace výzkumu - zhotovení závěrů z nasbíraných dat
Zásady pro vypracování
- shromáždění a prostudování odborné literatury - vytvoření přehledu v tématu - volba metod a postupů při tvoření praktické části práce - realizace výzkumu - zhotovení závěrů z nasbíraných dat
Seznam doporučené literatury
Didaktika předškolního vzdělávání - E. Šmelová, M. Prášilová a kol., 2018 Průvodce úspěšnou komunikací - Efektivní komunikace v praxi - J. Vymětal, 2008 Respektovat a být respektován - P. Kopřiva, J. Nováčková a další, 2012 Jak mluvit, aby nás děti poslouchaly - A. Faber, E. Mazlish, 2013 Pedagogická komunikace v teorii a praxi - A. Nelešovská, 2005 Základy mezilidské komunikace - J. A. DeVito, 2008
Seznam doporučené literatury
Didaktika předškolního vzdělávání - E. Šmelová, M. Prášilová a kol., 2018 Průvodce úspěšnou komunikací - Efektivní komunikace v praxi - J. Vymětal, 2008 Respektovat a být respektován - P. Kopřiva, J. Nováčková a další, 2012 Jak mluvit, aby nás děti poslouchaly - A. Faber, E. Mazlish, 2013 Pedagogická komunikace v teorii a praxi - A. Nelešovská, 2005 Základy mezilidské komunikace - J. A. DeVito, 2008