Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití alternativní a augmentativní komunikace u osob s mentálním postižením. Práce vymezuje pojem mentální retardace a charakterizuje její stupně. Popisuje možnosti edukace a charakter komunikace osob s mentálním postižením. Věnuje se také alternativní a augmentativní komunikaci a komunikačním systémům. Předkládá výzkumy, které byly v rámci tohoto tématu zpracovány.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the possibilities of using alternative and augmentative communication in people with mental disabilities. The work defines the concept of mental retardation and characterizes its degrees. Describes the possibilities of education and the nature of communication of people with mental disabilities. It also deals with alternative and augmentative communication and communication systems. It presents researches that has been carried out under this topic.
Klíčová slova
mentální retardace, komunikace, alternativní a augmentativní komunikace, komunikační systémy
Klíčová slova v angličtině
mental disabilities, communication, alternative and augmentative communication, communication systems
Rozsah průvodní práce
61 s. (82 263 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití alternativní a augmentativní komunikace u osob s mentálním postižením. Práce vymezuje pojem mentální retardace a charakterizuje její stupně. Popisuje možnosti edukace a charakter komunikace osob s mentálním postižením. Věnuje se také alternativní a augmentativní komunikaci a komunikačním systémům. Předkládá výzkumy, které byly v rámci tohoto tématu zpracovány.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the possibilities of using alternative and augmentative communication in people with mental disabilities. The work defines the concept of mental retardation and characterizes its degrees. Describes the possibilities of education and the nature of communication of people with mental disabilities. It also deals with alternative and augmentative communication and communication systems. It presents researches that has been carried out under this topic.
Klíčová slova
mentální retardace, komunikace, alternativní a augmentativní komunikace, komunikační systémy
Klíčová slova v angličtině
mental disabilities, communication, alternative and augmentative communication, communication systems
Zásady pro vypracování
Pravidelné konzultace, vypracování osnovy práce, studium odborné literatury a její roztřídění, samostatné vypracování bakalářské práce, stanovení závěrů.
Zásady pro vypracování
Pravidelné konzultace, vypracování osnovy práce, studium odborné literatury a její roztřídění, samostatné vypracování bakalářské práce, stanovení závěrů.
Seznam doporučené literatury
Jana Šarounová - Metody alternativní a augmentativní komunikace
M. Valenta, J. Michalík, M. Lečbych a kol. ? Mentální postižení
Bartoňová Miroslava - Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice
Vyhláška č. 73/2005 Sb. o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných
M. Vítková - Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální
I. Bytešníková - Komunikace dětí předškolního věku
Seznam doporučené literatury
Jana Šarounová - Metody alternativní a augmentativní komunikace
M. Valenta, J. Michalík, M. Lečbych a kol. ? Mentální postižení
Bartoňová Miroslava - Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice
Vyhláška č. 73/2005 Sb. o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných
M. Vítková - Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální
I. Bytešníková - Komunikace dětí předškolního věku