Bakalářská práce se zabývá možností práce osob se sluchovým postižením na základní škole speciální. Nejprve rozebírá samostatně témata základní škola speciální a osoby se sluchovým postižením. Následně se věnuje případu neslyšící učitelky pracující na základní škole speciální a to z pohledu podmínek její práce, vyučovacích metod, které používá, a komunikace v zaměstnání.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis focuses on job opportunities for hearing impaired people as teachers at elementary schools for pupils with intellectual disabilities. At first the work analyses the subject of special elementary schools for pupils with intellectual disabilities and hearing impaired people. Next, the work analyses the real life example of a hearing impaired teacher at an elementary school for pupils with intellectual disabilities and focuses of her working conditions, teaching methods and communication within her job.
Klíčová slova
sluchové postižení, základní škola speciální, podmínky práce, vyučovací metody, komunikace
Klíčová slova v angličtině
hearing impaired, elementary schools for pupils with intellectual disabilities, working conditions, teaching methods, communication
Rozsah průvodní práce
93 312 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá možností práce osob se sluchovým postižením na základní škole speciální. Nejprve rozebírá samostatně témata základní škola speciální a osoby se sluchovým postižením. Následně se věnuje případu neslyšící učitelky pracující na základní škole speciální a to z pohledu podmínek její práce, vyučovacích metod, které používá, a komunikace v zaměstnání.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis focuses on job opportunities for hearing impaired people as teachers at elementary schools for pupils with intellectual disabilities. At first the work analyses the subject of special elementary schools for pupils with intellectual disabilities and hearing impaired people. Next, the work analyses the real life example of a hearing impaired teacher at an elementary school for pupils with intellectual disabilities and focuses of her working conditions, teaching methods and communication within her job.
Klíčová slova
sluchové postižení, základní škola speciální, podmínky práce, vyučovací metody, komunikace
Klíčová slova v angličtině
hearing impaired, elementary schools for pupils with intellectual disabilities, working conditions, teaching methods, communication
Zásady pro vypracování
1. vyhledávání a studium odborné literatury a elektronických zdrojů
2. příprava teoretické části práce
3. příprava praktické části práce
4. sběr dat a jejich zpracování do praktické části práce
5. finalizace závěrečné práce
6. průběžné konzultace s vedoucí práce
Zásady pro vypracování
1. vyhledávání a studium odborné literatury a elektronických zdrojů
2. příprava teoretické části práce
3. příprava praktické části práce
4. sběr dat a jejich zpracování do praktické části práce
5. finalizace závěrečné práce
6. průběžné konzultace s vedoucí práce
Seznam doporučené literatury
JEŘÁBEK, J. a TUPÝ,J. a BRYCHNÁČOVÁ, E. at al.Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální RVP ZŠS. Praha: VÚP,2008.
KOSINOVÁ, B. Neslyšící jako jazyková a kulturní menšina - kultura neslyšících. 2. vydání. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka, 2008. 61 s. ISBN 978-80-87153-94-9.
STRNADOVÁ, Věra. Hádej, co říkám aneb Odezírání je nejisté umění. 1. Praha: Ministerstvo zdravotnictví ČR, 1998. ISBN 80-85047-17-9.
Seznam doporučené literatury
JEŘÁBEK, J. a TUPÝ,J. a BRYCHNÁČOVÁ, E. at al.Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální RVP ZŠS. Praha: VÚP,2008.
KOSINOVÁ, B. Neslyšící jako jazyková a kulturní menšina - kultura neslyšících. 2. vydání. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka, 2008. 61 s. ISBN 978-80-87153-94-9.
STRNADOVÁ, Věra. Hádej, co říkám aneb Odezírání je nejisté umění. 1. Praha: Ministerstvo zdravotnictví ČR, 1998. ISBN 80-85047-17-9.