Kvalifikační práce se zaměřuje na stravování v holistickém pojetí zdraví. Dále se snaží zjistit, jaké postoje a znalosti mají respondenti v oblasti stravování a stravování v holistickém pojetí zdraví. V teoretické části vysvětluje všeobecné informace týkající se stravování, ale také se zaměřuje na znalosti adolescentů v oblasti výživy. V praktické části se zabývá mapováním znalostí a postojů v oblasti stravování v holistickém pojetí zdraví u studentů vybraných škol. Dále se snaží zjistit postoje studentů ke stravování a úroveň všeobecných znalostí o stravování.
Anotace v angličtině
The qualification work focuses on eating in a holistic concept of health. Furthermore, it tries to find out what attitudes and knowledge respondents have in the field of diet and eating in a holistic approach to health. The theoretical part explains general concepts related to diet, but also focuses on adolescents' knowledge in the field of nutrition. The practical part deals with the mapping of knowledge and attitudes in the field of nutrition in a holistic approach to health in students of selected schools. I also try to find out students' attitudes to eating and the level of general knowledge about eating.
Klíčová slova
Výživa, stravování, znalosti, postoje, stravovací návyky, holistické stravování, stravování v holistickém pojetí, holistický model zdraví, zdravotnická škola, studenti zdravotních škol
Klíčová slova v angličtině
Nutrition, eating, knowledge, attitudes, eating habits, holistic eating/nutrition, nutrition in a holistic concept, holistic model of health, nursing school, students of nursing school
Rozsah průvodní práce
116 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Kvalifikační práce se zaměřuje na stravování v holistickém pojetí zdraví. Dále se snaží zjistit, jaké postoje a znalosti mají respondenti v oblasti stravování a stravování v holistickém pojetí zdraví. V teoretické části vysvětluje všeobecné informace týkající se stravování, ale také se zaměřuje na znalosti adolescentů v oblasti výživy. V praktické části se zabývá mapováním znalostí a postojů v oblasti stravování v holistickém pojetí zdraví u studentů vybraných škol. Dále se snaží zjistit postoje studentů ke stravování a úroveň všeobecných znalostí o stravování.
Anotace v angličtině
The qualification work focuses on eating in a holistic concept of health. Furthermore, it tries to find out what attitudes and knowledge respondents have in the field of diet and eating in a holistic approach to health. The theoretical part explains general concepts related to diet, but also focuses on adolescents' knowledge in the field of nutrition. The practical part deals with the mapping of knowledge and attitudes in the field of nutrition in a holistic approach to health in students of selected schools. I also try to find out students' attitudes to eating and the level of general knowledge about eating.
Klíčová slova
Výživa, stravování, znalosti, postoje, stravovací návyky, holistické stravování, stravování v holistickém pojetí, holistický model zdraví, zdravotnická škola, studenti zdravotních škol
Klíčová slova v angličtině
Nutrition, eating, knowledge, attitudes, eating habits, holistic eating/nutrition, nutrition in a holistic concept, holistic model of health, nursing school, students of nursing school
Zásady pro vypracování
Studium vstupní literatury a literární rešerše.
Stanovení cílů a dílčích cílů.
Příprava metodiky a organizace výzkumu.
Předmět zkoumání - stravování v holistickém pojetí zdraví, postoje a znalosti studentů zdravotnických škol, nástroj ke sběru dat: kvantitativní standardizovaný měrný nástroj.
Realizace výzkumu a zpracování získáných dat.
Pravidelné konzultace u vedoucího diplomové práce.
Tvorba a finalizace textu diplomové práce, stanovení závěrů a doporučení pro edukační praxi.
Zásady pro vypracování
Studium vstupní literatury a literární rešerše.
Stanovení cílů a dílčích cílů.
Příprava metodiky a organizace výzkumu.
Předmět zkoumání - stravování v holistickém pojetí zdraví, postoje a znalosti studentů zdravotnických škol, nástroj ke sběru dat: kvantitativní standardizovaný měrný nástroj.
Realizace výzkumu a zpracování získáných dat.
Pravidelné konzultace u vedoucího diplomové práce.
Tvorba a finalizace textu diplomové práce, stanovení závěrů a doporučení pro edukační praxi.
Seznam doporučené literatury
1. DAS, Jai K., et al. 2017. Nutrition in adolescents: physiology, metabolism, and nutritional needs. Annals of the New York Academy of Sciences [online]., 1393(1), s. 21-33 [cit. 2020-02-13]. DOI: 10.1111/nyas.13330. Dostupné z: http://doi.wiley.com/10.1111/nyas.13330
2. GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Přeložil Vladimír JŮVA a Vendula HLAVATÁ. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
3. KAPOUNOVÁ, Jana a Pavel KAPOUN. Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0079-8.
4. KASPER, Heinrich. Výživa v medicíně a dietetika. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-4533-6.
5. KUNOVÁ, Václava. Zdravá výživa. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2011. Zdraví & životní styl. ISBN 978-80-247-3433-0.
6. RUSKOVÁ, Jitka. Specifika výživy dospívajících. Pediatrie pro praxi. 2011, 12(4), s. 277-280. ISSN 1803-5264.
7. SHARMA, Sangita. Klinická výživa a dietologie: v kostce. Přeložila: Hana POSPÍŠILOVÁ. Praha: Grada Publishing, 2018. Sestra (Grada). ISBN 978-80-271-0228-0.
Seznam doporučené literatury
1. DAS, Jai K., et al. 2017. Nutrition in adolescents: physiology, metabolism, and nutritional needs. Annals of the New York Academy of Sciences [online]., 1393(1), s. 21-33 [cit. 2020-02-13]. DOI: 10.1111/nyas.13330. Dostupné z: http://doi.wiley.com/10.1111/nyas.13330
2. GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Přeložil Vladimír JŮVA a Vendula HLAVATÁ. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
3. KAPOUNOVÁ, Jana a Pavel KAPOUN. Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0079-8.
4. KASPER, Heinrich. Výživa v medicíně a dietetika. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-4533-6.
5. KUNOVÁ, Václava. Zdravá výživa. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2011. Zdraví & životní styl. ISBN 978-80-247-3433-0.
6. RUSKOVÁ, Jitka. Specifika výživy dospívajících. Pediatrie pro praxi. 2011, 12(4), s. 277-280. ISSN 1803-5264.
7. SHARMA, Sangita. Klinická výživa a dietologie: v kostce. Přeložila: Hana POSPÍŠILOVÁ. Praha: Grada Publishing, 2018. Sestra (Grada). ISBN 978-80-271-0228-0.