Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části popisuje vývoje předškolního dítěte. Využití a výběr didaktické pomůcky. Dále se práce věnuje tématům projekt, výtvarná výchova, výtvarná práce, šicí materiál, tvořivost/ kreativita a fantazie. A tématům barvy, dělení barev, jejich vliv na lidskou psychiku (i dětí) a míře znalostí předškolního dítěte o barvách.
Praktická část práce je se věnuje popisu a výrobě didaktické pomůcky, která má za cíl předat dětem v předškolního věku porozumění o teorii barev. Je zde také popsán projekt, pomocí kterého byla práce s pomůckou realizována, a výsledek samotného projektu.
Annotation in English
The thesis is divided in to theoretical and practical part. The theoretical part describes development of preschool child. Use and selection of teaching aids. The thesis also deals with the topics project, art education, art work, sewing material, creativity and imagination. And the topics of colors, their impact on the human psyche (and children) and the level of knowledge of preschool children about colors.
The practical part of the thesis is devoted to the description and production of teaching aid, which aims to provide an understanding of colour theory to preschool kids. It also describes project, with which was realized the work with teaching aid, and also describes the result of the project itself.
preschool age, teaching aid, project, artistic activity, creativity, fantasy, colors, color division, color psychology, color knowledge
Length of the covering note
61 s. (108 629)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části popisuje vývoje předškolního dítěte. Využití a výběr didaktické pomůcky. Dále se práce věnuje tématům projekt, výtvarná výchova, výtvarná práce, šicí materiál, tvořivost/ kreativita a fantazie. A tématům barvy, dělení barev, jejich vliv na lidskou psychiku (i dětí) a míře znalostí předškolního dítěte o barvách.
Praktická část práce je se věnuje popisu a výrobě didaktické pomůcky, která má za cíl předat dětem v předškolního věku porozumění o teorii barev. Je zde také popsán projekt, pomocí kterého byla práce s pomůckou realizována, a výsledek samotného projektu.
Annotation in English
The thesis is divided in to theoretical and practical part. The theoretical part describes development of preschool child. Use and selection of teaching aids. The thesis also deals with the topics project, art education, art work, sewing material, creativity and imagination. And the topics of colors, their impact on the human psyche (and children) and the level of knowledge of preschool children about colors.
The practical part of the thesis is devoted to the description and production of teaching aid, which aims to provide an understanding of colour theory to preschool kids. It also describes project, with which was realized the work with teaching aid, and also describes the result of the project itself.
preschool age, teaching aid, project, artistic activity, creativity, fantasy, colors, color division, color psychology, color knowledge
Research Plan
Práce bude rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části se bude věnovat vysvětlení pojmů didaktická pomůcka, výtvarná činnost, barvy a předškolní věk.
Praktická část bude zaměřená na výrobu didaktické pomůcky, která bude mít za cíl předat dětem v předškolního věku porozumění o tom, jak fungují barvy, a co se stane, když se různé barvy smíchají.
Research Plan
Práce bude rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části se bude věnovat vysvětlení pojmů didaktická pomůcka, výtvarná činnost, barvy a předškolní věk.
Praktická část bude zaměřená na výrobu didaktické pomůcky, která bude mít za cíl předat dětem v předškolního věku porozumění o tom, jak fungují barvy, a co se stane, když se různé barvy smíchají.
Recommended resources
MATĚJČEK, Zdeněk a Marie POKORNÁ. Radosti a strasti: předškolní věk, mladší školní věk, starší školní věk. Jinočany: H & H, 1998. ISBN 80-86022-21-8.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
TULLET, Hervé. Barvy. Přeložil Martin BEDŘICH. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0905-8.
SUCHÁNKOVÁ, Eliška. Hra a její využití v předškolním vzdělávání. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0698-9.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247- 5107-8.
BREDEKAMP, Sue a Carol COPPLE. Developmentally appropriate practice in early childhood programs. Rev. ed. Washington, D.C.: National Association for the Education of Young Children, 1997. NAEYC (Series), #234. ISBN 093598979X.
Recommended resources
MATĚJČEK, Zdeněk a Marie POKORNÁ. Radosti a strasti: předškolní věk, mladší školní věk, starší školní věk. Jinočany: H & H, 1998. ISBN 80-86022-21-8.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
TULLET, Hervé. Barvy. Přeložil Martin BEDŘICH. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0905-8.
SUCHÁNKOVÁ, Eliška. Hra a její využití v předškolním vzdělávání. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0698-9.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247- 5107-8.
BREDEKAMP, Sue a Carol COPPLE. Developmentally appropriate practice in early childhood programs. Rev. ed. Washington, D.C.: National Association for the Education of Young Children, 1997. NAEYC (Series), #234. ISBN 093598979X.