Diplomová práce obsahuje kvalitativní výzkum, který za pomocí výzkumné simulace a polostrukturovaného rozhovoru u studentek oboru porodní asistentka zjišťuje přínosnost simulačních metod ve výuce multikulturní péče. Rozhovory proběhly u 9 respondentek ze 3 univerzit v České republice. Každá z respondentek si vyzkoušela simulační situaci s tématikou multikulturní péče a následně s ní byl veden polostrukturovaný rozhovor na téma výzkumné simulace, simulační metody ve výuce a výuky multikulturní péče. Z přepisů rozhovorů byla provedena obsahová analýza, která byla v práci zveřejněna.
Anotace v angličtině
The diploma thesis contains qualitative research that, with the help of a research simulation and a semi-structured interview with midwifery students, determines the usefulness of simulation methods in the teaching of multicultural care. The interviews took place with 9 female respondents from 3 universities in the Czech Republic. Each of the respondents tried out a simulation situation with the topic of multicultural care and then a semi-structured interview was conducted with her on the topic of research simulation, simulation methods in teaching and teaching multicultural care. A content analysis was carried out from the transcripts of the interviews, which was published in the thesis.
Multicultural care, transcultural care, simulation situation, nursing, medicine, student, midwife, teaching, education
Rozsah průvodní práce
64 s. (117 053 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce obsahuje kvalitativní výzkum, který za pomocí výzkumné simulace a polostrukturovaného rozhovoru u studentek oboru porodní asistentka zjišťuje přínosnost simulačních metod ve výuce multikulturní péče. Rozhovory proběhly u 9 respondentek ze 3 univerzit v České republice. Každá z respondentek si vyzkoušela simulační situaci s tématikou multikulturní péče a následně s ní byl veden polostrukturovaný rozhovor na téma výzkumné simulace, simulační metody ve výuce a výuky multikulturní péče. Z přepisů rozhovorů byla provedena obsahová analýza, která byla v práci zveřejněna.
Anotace v angličtině
The diploma thesis contains qualitative research that, with the help of a research simulation and a semi-structured interview with midwifery students, determines the usefulness of simulation methods in the teaching of multicultural care. The interviews took place with 9 female respondents from 3 universities in the Czech Republic. Each of the respondents tried out a simulation situation with the topic of multicultural care and then a semi-structured interview was conducted with her on the topic of research simulation, simulation methods in teaching and teaching multicultural care. A content analysis was carried out from the transcripts of the interviews, which was published in the thesis.
Multicultural care, transcultural care, simulation situation, nursing, medicine, student, midwife, teaching, education
Zásady pro vypracování
Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
Postavení cíle. Zjištění funkčnosti simulačních situací při výuce multikulturní péče u studentů 3. ročníku oboru porodní asistentka.
Vyhledání potenciálních respondentů za pomocí testu na vybraných fakultách zdravotnických studií a lékařských fakultách.
Vytvoření týmu z vybraných uchazečů.
Realizace kvalitativního šetření za pomocí metody otevřeného, zjevného pozorování.
První simulace, provedeno otevřené, zjevné pozorování.
Provedená edukace skupiny, diskuse a analýza simulační situace.
Druhá simulace, provedeno otevřené, zjevné pozorování.
Srovnání výsledků otevřeného zjevného pozorování.
Interpretace získaných dat.
Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
Postavení cíle. Zjištění funkčnosti simulačních situací při výuce multikulturní péče u studentů 3. ročníku oboru porodní asistentka.
Vyhledání potenciálních respondentů za pomocí testu na vybraných fakultách zdravotnických studií a lékařských fakultách.
Vytvoření týmu z vybraných uchazečů.
Realizace kvalitativního šetření za pomocí metody otevřeného, zjevného pozorování.
První simulace, provedeno otevřené, zjevné pozorování.
Provedená edukace skupiny, diskuse a analýza simulační situace.
Druhá simulace, provedeno otevřené, zjevné pozorování.
Srovnání výsledků otevřeného zjevného pozorování.
Interpretace získaných dat.
Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
EUROPEAN TRANSCULTURAL NURSING ASSOCIATION. International Conference. ETNA - European Transcultural Nursing Association: 6th International ETNA Conference 2019: June 19th-21st 2019, České Budějovice, Czech Republic: social program: June 19th-22nd 2019, Czech Republic: program & abstracts. České Budějovice: published by the Faculty of Health and Social Sciences of the University of South Bohemia, 2019. 114 stran. ISBN 978-80-7394-749-1.
HALÍŘOVÁ, Radana. Význam simulační medicíny pro intenzivní péči. Brno, 2018. Diplomová práce. Masarykova univerzita. Vedoucí práce Ph.Dr. Olga Suková.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. 437 stran. ISBN 978-80-262-0982-9.
HÜBNEROVÁ, Iveta. Využívání počítačových simulací ve výuce medicíny. Praha, 2014. Diplomová práce. Karlova univerzita. Vedoucí práce Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
CHRASTINA, Jan. Případová studie-metoda kvalitativní výzkumné strategie a designování výzkumu = Case study-a method of qualitative research strategy and research design. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2019. 287 stran. Monografie. ISBN 978-80-244-5373-6.
ŠPIRUDOVÁ, Lenka et al. Multikulturní ošetřovatelství II. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006. 248 s., [4] s. barev. obr. příl. Sestra. ISBN 80-247-1213-X.
Seznam doporučené literatury
EUROPEAN TRANSCULTURAL NURSING ASSOCIATION. International Conference. ETNA - European Transcultural Nursing Association: 6th International ETNA Conference 2019: June 19th-21st 2019, České Budějovice, Czech Republic: social program: June 19th-22nd 2019, Czech Republic: program & abstracts. České Budějovice: published by the Faculty of Health and Social Sciences of the University of South Bohemia, 2019. 114 stran. ISBN 978-80-7394-749-1.
HALÍŘOVÁ, Radana. Význam simulační medicíny pro intenzivní péči. Brno, 2018. Diplomová práce. Masarykova univerzita. Vedoucí práce Ph.Dr. Olga Suková.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. 437 stran. ISBN 978-80-262-0982-9.
HÜBNEROVÁ, Iveta. Využívání počítačových simulací ve výuce medicíny. Praha, 2014. Diplomová práce. Karlova univerzita. Vedoucí práce Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
CHRASTINA, Jan. Případová studie-metoda kvalitativní výzkumné strategie a designování výzkumu = Case study-a method of qualitative research strategy and research design. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2019. 287 stran. Monografie. ISBN 978-80-244-5373-6.
ŠPIRUDOVÁ, Lenka et al. Multikulturní ošetřovatelství II. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006. 248 s., [4] s. barev. obr. příl. Sestra. ISBN 80-247-1213-X.