Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku rozvoje kompenzačních činitelů u dětí se zrakovým postižením předškolního věku. Tyto jednotlivé oblasti jsou zpracovány v teoretické části práce. Hlavním cílem v rámci praktické části je nabídnout mateřským školám a žákům se zrakovým postižením didaktickou pomůcku, ke které jsme sepsali metodický postup pro možné užití v praxi.
Anotace v angličtině
The thesis deals with issues of development of compensation factors by preschool age children with visual disability. These areas are elaborated in the theoretical part of this thesis. The aim of the practical part is to grant teaching aid to kindergartens and visually impaired preschool children, to which we wrote up methodical procedure to use in practice
Klíčová slova
Dítě předškolního věku, zrakové postižení, rozvoj, kompenzační činitelé, didaktické pomůcky
Klíčová slova v angličtině
Preschool child, visual impairments, evolution of child, compensatory factors, didactic aids
Rozsah průvodní práce
58 s. (101486 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku rozvoje kompenzačních činitelů u dětí se zrakovým postižením předškolního věku. Tyto jednotlivé oblasti jsou zpracovány v teoretické části práce. Hlavním cílem v rámci praktické části je nabídnout mateřským školám a žákům se zrakovým postižením didaktickou pomůcku, ke které jsme sepsali metodický postup pro možné užití v praxi.
Anotace v angličtině
The thesis deals with issues of development of compensation factors by preschool age children with visual disability. These areas are elaborated in the theoretical part of this thesis. The aim of the practical part is to grant teaching aid to kindergartens and visually impaired preschool children, to which we wrote up methodical procedure to use in practice
Klíčová slova
Dítě předškolního věku, zrakové postižení, rozvoj, kompenzační činitelé, didaktické pomůcky
Klíčová slova v angličtině
Preschool child, visual impairments, evolution of child, compensatory factors, didactic aids
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím práce 2. Vypracování osnovy práce 3. Sběr dat a vhodné literatury - kompenzace zdrojů 4. Samotné vypracování BP a) Sepsání teoretické části práce b) Vytvoření praktické části práce 5. Stanovení závěrů práce.
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím práce 2. Vypracování osnovy práce 3. Sběr dat a vhodné literatury - kompenzace zdrojů 4. Samotné vypracování BP a) Sepsání teoretické části práce b) Vytvoření praktické části práce 5. Stanovení závěrů práce.
Seznam doporučené literatury
FINKOVÁ, Dita, LUDÍKOVÁ, Libuše, RŮŢIČKOVÁ, Veronika, 2007. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN: 978-80-244-1857-5
KVĚTOŇOVÁ- ŠVECOVÁ, Lea, 2004. Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido. ISBN 80-7315-063-8
KOCHOVÁ, Klára, SCHAEFEROVÁ, Markéta, 2015. Dítě s postižením zraku: Rozvíjení základních dovedností od raného po školní věk. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0782-5
KEBLOVÁ, Alena, 2001. Zrakově postižené dítě. Praha: Septima, 68 s. ISBN 80-7216- 191-
Seznam doporučené literatury
FINKOVÁ, Dita, LUDÍKOVÁ, Libuše, RŮŢIČKOVÁ, Veronika, 2007. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN: 978-80-244-1857-5
KVĚTOŇOVÁ- ŠVECOVÁ, Lea, 2004. Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido. ISBN 80-7315-063-8
KOCHOVÁ, Klára, SCHAEFEROVÁ, Markéta, 2015. Dítě s postižením zraku: Rozvíjení základních dovedností od raného po školní věk. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0782-5
KEBLOVÁ, Alena, 2001. Zrakově postižené dítě. Praha: Septima, 68 s. ISBN 80-7216- 191-