Diplomová práce je rozdělena do tří částí, a to na část teoretickou, empirickou a praktickou. Teoretická část pojednává o základních pojmech na téma region, dále rozebírá RVP ZV, zaměřuje se na žáka primární školy a v neposlední řadě charakterizuje město Kroměříž. Hlavním cílem empirické části je zjistit a následně srovnat úroveň regionálních vědomostí žáků šestého ročníku dvou vybraných základních škol v Kroměříži.
Praktická část obsahuje zásobník pracovních listů a didaktických her, které jsou určeny pro pedagogy vlastivědného vyučování.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is divided into three parts. There is a theoretical, empirical, and practical part. The theoretical part deals with basic concepts of the region, it analyses RVP ZV, it focuses on the pupil of primary school and finally it characterizes the city of Kroměříž. The main goal of the empirical part is to find out and then compare the level of regional knowledge of sixth grade pupils of two primary schools in Kroměříž.
The practical part contains worksheets and games, which are designed for teachers of geography studies.
Klíčová slova
Region, regionální vlastivěda, město Kroměříž, didaktický test, pracovní listy
Klíčová slova v angličtině
Region, regional history and geography, town Kroměříž, didactic test, worksheets
Rozsah průvodní práce
100 s. + 31 s. (121 776 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je rozdělena do tří částí, a to na část teoretickou, empirickou a praktickou. Teoretická část pojednává o základních pojmech na téma region, dále rozebírá RVP ZV, zaměřuje se na žáka primární školy a v neposlední řadě charakterizuje město Kroměříž. Hlavním cílem empirické části je zjistit a následně srovnat úroveň regionálních vědomostí žáků šestého ročníku dvou vybraných základních škol v Kroměříži.
Praktická část obsahuje zásobník pracovních listů a didaktických her, které jsou určeny pro pedagogy vlastivědného vyučování.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is divided into three parts. There is a theoretical, empirical, and practical part. The theoretical part deals with basic concepts of the region, it analyses RVP ZV, it focuses on the pupil of primary school and finally it characterizes the city of Kroměříž. The main goal of the empirical part is to find out and then compare the level of regional knowledge of sixth grade pupils of two primary schools in Kroměříž.
The practical part contains worksheets and games, which are designed for teachers of geography studies.
Klíčová slova
Region, regionální vlastivěda, město Kroměříž, didaktický test, pracovní listy
Klíčová slova v angličtině
Region, regional history and geography, town Kroměříž, didactic test, worksheets
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury
2. Příprava teoretické části
3. Příprava výzkumného nástroje
4. Sběr dat
5. Vyhodnocení dat
6. Zpracování empirické části
7. Finalizace práce
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury
2. Příprava teoretické části
3. Příprava výzkumného nástroje
4. Sběr dat
5. Vyhodnocení dat
6. Zpracování empirické části
7. Finalizace práce
Seznam doporučené literatury
1. FIALOVÁ, Anežka a Markéta MERCOVÁ. Moje město: kroměřížská čítanka. V Kroměříži: Muzeum Kroměřížska, 2004. Zlínský kraj. ISBN 80-86886-01-8.
2. CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
3. PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
4. VAVRDOVÁ, Alena. Didaktika vlastivědy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009. ISBN 978-80-244-2263-3.
5. ZATLOUKAL, Pavel, Miroslav KINDL a Ondřej ZATLOUKAL. Zámek a zahrady v Kroměříži. Praha: Foibook Books s.r.o, 2018. Světové památky UNESCO. ISBN 978-80-88258-13-1.
Seznam doporučené literatury
1. FIALOVÁ, Anežka a Markéta MERCOVÁ. Moje město: kroměřížská čítanka. V Kroměříži: Muzeum Kroměřížska, 2004. Zlínský kraj. ISBN 80-86886-01-8.
2. CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
3. PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
4. VAVRDOVÁ, Alena. Didaktika vlastivědy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009. ISBN 978-80-244-2263-3.
5. ZATLOUKAL, Pavel, Miroslav KINDL a Ondřej ZATLOUKAL. Zámek a zahrady v Kroměříži. Praha: Foibook Books s.r.o, 2018. Světové památky UNESCO. ISBN 978-80-88258-13-1.