Diplomová práce je zaměřena na marketing a management fotbalového klubu FC AJAX Bezměrov, z.s. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je vymezen sport ve volném čase, ženský fotbal, neziskový sektor a jeho financování. Přehled projektů fotbalové asociace ČR, vymezení spolku, fundraisingu a jeho metody a techniky. Popsán marketingový mix, marketingová komunikace na sociálních sítích, public relations a sponzoring. Vysvětlení logického rámce a Ganttového diagramu, seznámení s tvorbou vzdělávacího programu, postupy tvorby a projektován činnost. Hlavním cílem praktické části je navrhnout marketingový projekt k založení střediska ženského fotbalu v klubu FC AJAX Bezměrov, z.s. Zde je uvedena struktura klubu, přehled příjmových a výdajových zdrojů 2016-2020, marketingový mix a marketingová komunikace. Vypracována SWOT analýza klubu a vymezení potřeb potřebné změny v určité oblasti. Vytvořena organizační příprava fotbalového náboru pro dívky. Na nábor navazuje projekt, kde je uvedena podoba návrhu marketingového projektu
Anotace v angličtině
This thesis is focused on marketing and management of football club FC AJAX Bezměrov, z.s. Thesis is divided on theoretical and practical part. In theoretical part is defined sport in free time, women football, non profit sector and its financing. Overview of projects of Czech football association, defined society, fundraising and its methods and technics. Next we define here mix of marketing, marketing communication on social medias, public relations and sponzoring. Explanation of logical framework and gantt chart, creation of educational program, creation process and project activity. The main goal of practical part is to design marketing project of establishment the center of women football in club FC AJAX Bezměrov, z.s. Here we have structure of the club, statement of income and outcome of resources 2016-20, marketing mix and marketing communication. Developed SWOT analyse of the club and defined needs od needed changes in certain area. Developed organizational preparation of football recruitment for girls. This recruitment continue with project, there is given the form of the proposal of marketing project.
Sport, football, free time, women football, FC AJAX Bezměrov, z.s., society, club, fundraising, finance, project, marketing, management
Rozsah průvodní práce
113
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na marketing a management fotbalového klubu FC AJAX Bezměrov, z.s. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je vymezen sport ve volném čase, ženský fotbal, neziskový sektor a jeho financování. Přehled projektů fotbalové asociace ČR, vymezení spolku, fundraisingu a jeho metody a techniky. Popsán marketingový mix, marketingová komunikace na sociálních sítích, public relations a sponzoring. Vysvětlení logického rámce a Ganttového diagramu, seznámení s tvorbou vzdělávacího programu, postupy tvorby a projektován činnost. Hlavním cílem praktické části je navrhnout marketingový projekt k založení střediska ženského fotbalu v klubu FC AJAX Bezměrov, z.s. Zde je uvedena struktura klubu, přehled příjmových a výdajových zdrojů 2016-2020, marketingový mix a marketingová komunikace. Vypracována SWOT analýza klubu a vymezení potřeb potřebné změny v určité oblasti. Vytvořena organizační příprava fotbalového náboru pro dívky. Na nábor navazuje projekt, kde je uvedena podoba návrhu marketingového projektu
Anotace v angličtině
This thesis is focused on marketing and management of football club FC AJAX Bezměrov, z.s. Thesis is divided on theoretical and practical part. In theoretical part is defined sport in free time, women football, non profit sector and its financing. Overview of projects of Czech football association, defined society, fundraising and its methods and technics. Next we define here mix of marketing, marketing communication on social medias, public relations and sponzoring. Explanation of logical framework and gantt chart, creation of educational program, creation process and project activity. The main goal of practical part is to design marketing project of establishment the center of women football in club FC AJAX Bezměrov, z.s. Here we have structure of the club, statement of income and outcome of resources 2016-20, marketing mix and marketing communication. Developed SWOT analyse of the club and defined needs od needed changes in certain area. Developed organizational preparation of football recruitment for girls. This recruitment continue with project, there is given the form of the proposal of marketing project.
Sport, football, free time, women football, FC AJAX Bezměrov, z.s., society, club, fundraising, finance, project, marketing, management
Zásady pro vypracování
Stanovení cíle práce.
Prostudování odborné litaratury a pramenů vztahující se k tématu.
Předvýzkum.
Vymezení základních pojmů týkajících se tématu.
Zpracování teoretické části práce (zvolení kapitol týkajících se sportovního marketingu a managementu, charakteristika fobtalového klubu, charakteristika neziskového sektoru a základní územní samosprávy, analýza financování fotbalového klubu, fundraising v neziskovém sektoru, popularita fotbalu na vesnici).
Vymezení výzkumného problému práce, formulace výzkumných cílů.
Zpracovávání praktické části výzkumu - volba metod, výzkumného vzorku.
Realizace výzkumu - sběr dat (rozhovory s vedoucími fotbalového klubu a starostou obce Bezměrov, anketa občanů obce Bezměrov, swot analýza klubu).
Závěry a výstupy práce (analýza financování fotbalového klubu a podpory obce, zjištění názorů občanů na fotbalový klub v obci, zjištění fundraisingu fotbalového klubu, případně doporučení a návrhy na zlepšení situace a změny či řešení ve fobalovém klubu).
Zásady pro vypracování
Stanovení cíle práce.
Prostudování odborné litaratury a pramenů vztahující se k tématu.
Předvýzkum.
Vymezení základních pojmů týkajících se tématu.
Zpracování teoretické části práce (zvolení kapitol týkajících se sportovního marketingu a managementu, charakteristika fobtalového klubu, charakteristika neziskového sektoru a základní územní samosprávy, analýza financování fotbalového klubu, fundraising v neziskovém sektoru, popularita fotbalu na vesnici).
Vymezení výzkumného problému práce, formulace výzkumných cílů.
Zpracovávání praktické části výzkumu - volba metod, výzkumného vzorku.
Realizace výzkumu - sběr dat (rozhovory s vedoucími fotbalového klubu a starostou obce Bezměrov, anketa občanů obce Bezměrov, swot analýza klubu).
Závěry a výstupy práce (analýza financování fotbalového klubu a podpory obce, zjištění názorů občanů na fotbalový klub v obci, zjištění fundraisingu fotbalového klubu, případně doporučení a návrhy na zlepšení situace a změny či řešení ve fobalovém klubu).
Seznam doporučené literatury
BOUKAL, Petr. Fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada Publishing, 2013, 260 s. Expert. ISBN 978-80-247-4487-2.
KRECHOVSKÁ, Michaela, Pavlína HEJDUKOVÁ a Dita HOMMEROVÁ. Řízení neziskových organizací: klíčové oblasti pro jejich udržitelnost. Praha: Grada Publishing, 2018, 203 s. Expert. ISBN 978-80-247-3075-2.
ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu. Praha: Olympia, 2009, 225 s. ISBN 978-80-7376-150-9.
KUNZ, Vilém. Sportovní marketing: CSR a sponzoring. Praha: Grada Publishing, 2018, 173 s. Expert. ISBN 978-80-271-0560-1.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. Praha: Grada Publishing, 2012, 138 s. Management. ISBN 978-80-247-4040-9.
BEDŘICH, Ladislav. Fotbal: rituální hra moderní doby. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 195 s. ISBN 8021039272.
Seznam doporučené literatury
BOUKAL, Petr. Fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada Publishing, 2013, 260 s. Expert. ISBN 978-80-247-4487-2.
KRECHOVSKÁ, Michaela, Pavlína HEJDUKOVÁ a Dita HOMMEROVÁ. Řízení neziskových organizací: klíčové oblasti pro jejich udržitelnost. Praha: Grada Publishing, 2018, 203 s. Expert. ISBN 978-80-247-3075-2.
ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu. Praha: Olympia, 2009, 225 s. ISBN 978-80-7376-150-9.
KUNZ, Vilém. Sportovní marketing: CSR a sponzoring. Praha: Grada Publishing, 2018, 173 s. Expert. ISBN 978-80-271-0560-1.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. Praha: Grada Publishing, 2012, 138 s. Management. ISBN 978-80-247-4040-9.
BEDŘICH, Ladislav. Fotbal: rituální hra moderní doby. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 195 s. ISBN 8021039272.