Tato diplomová práce se zabývá návyky a jejich důležitostí v procesu učení se cizímu jazkyku. Cílem práce je vysvětlit fungování návyků a jak jsou spojeny s procesem učení se cizímu jazyku. Cílem výzkumu je identifikovat specifické návyky, zjistit jak ovlivňují naši osobnost, a jaký dopad mají na proces učení se cizímu jazyku. V teoretické části jsou vysvětleny návyky, jejich tvorba, důležitost cílů a spojení s osobností. Dále jsou definovány aspekty procesu učení se cizímu jazyku. V praktické části se autor za pomoci kvalitativního výzkumu snaží zjistit dopad návyků na oblast cizího jazyka.
Anotace v angličtině
This diploma project is related to habits and their importance in language learning. The goal of the thesis is to explain the functioning of habits and their connection to the language learning process. The aim of the research is to identify specific habits of an individual, how the change of identity via habits is perceived, and what consequences thy have on the language learning process. The theoretical part is conducted to clarify the definition of habits, their establishment, the importance of goals and their connection to identity. Furthermore, the language learning process and its aspects are also clarified. The theoretical part summons the academic findings and provides important structure for the practical part. The information gathered is utilized in the practical part in which research is conducted to find out the connection of habits to the language learning process.
Klíčová slova
Návyky, osobnost, cíle, chování, cizí jazyk, učení se
Klíčová slova v angličtině
Habits, identity, goals, behavior change, language learning
Rozsah průvodní práce
68 s. (154 876 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá návyky a jejich důležitostí v procesu učení se cizímu jazkyku. Cílem práce je vysvětlit fungování návyků a jak jsou spojeny s procesem učení se cizímu jazyku. Cílem výzkumu je identifikovat specifické návyky, zjistit jak ovlivňují naši osobnost, a jaký dopad mají na proces učení se cizímu jazyku. V teoretické části jsou vysvětleny návyky, jejich tvorba, důležitost cílů a spojení s osobností. Dále jsou definovány aspekty procesu učení se cizímu jazyku. V praktické části se autor za pomoci kvalitativního výzkumu snaží zjistit dopad návyků na oblast cizího jazyka.
Anotace v angličtině
This diploma project is related to habits and their importance in language learning. The goal of the thesis is to explain the functioning of habits and their connection to the language learning process. The aim of the research is to identify specific habits of an individual, how the change of identity via habits is perceived, and what consequences thy have on the language learning process. The theoretical part is conducted to clarify the definition of habits, their establishment, the importance of goals and their connection to identity. Furthermore, the language learning process and its aspects are also clarified. The theoretical part summons the academic findings and provides important structure for the practical part. The information gathered is utilized in the practical part in which research is conducted to find out the connection of habits to the language learning process.
Klíčová slova
Návyky, osobnost, cíle, chování, cizí jazyk, učení se
Klíčová slova v angličtině
Habits, identity, goals, behavior change, language learning
Zásady pro vypracování
1. Pravidelné konzultace s vedoucím práce 2. Studium odborné literatury
3. Vypracování dotazníku
4. Rozhovory s učiteli/učitelkami cizích jazyků
5. Zpracování dat a poznatků
6. Vyvození závěrů
Zásady pro vypracování
1. Pravidelné konzultace s vedoucím práce 2. Studium odborné literatury
3. Vypracování dotazníku
4. Rozhovory s učiteli/učitelkami cizích jazyků
5. Zpracování dat a poznatků
6. Vyvození závěrů
Seznam doporučené literatury
CLEAR, James. Atomic habits. New York: Avery, an imprint of Penguin Random House, 2018. ISBN 07-352-1129-9.
DUHIGG, Charles. The Power of Habit, New York: Random House, 2012. ISBN 9781400069286
SCRIVENER, Jim. Learning teaching: a guidebook for English language teachers. 2nd edition. Oxford: Macmillan, 2005. Macmillan books for teachers. ISBN 14-050-1399-0.
WILLIAMS, Marion a Robert L. BURDEN. Psychology for language teachers: a social constructivist approach. Cambridge: Cambridge University Press, 1997. ISBN 05-214-9880-5.
Seznam doporučené literatury
CLEAR, James. Atomic habits. New York: Avery, an imprint of Penguin Random House, 2018. ISBN 07-352-1129-9.
DUHIGG, Charles. The Power of Habit, New York: Random House, 2012. ISBN 9781400069286
SCRIVENER, Jim. Learning teaching: a guidebook for English language teachers. 2nd edition. Oxford: Macmillan, 2005. Macmillan books for teachers. ISBN 14-050-1399-0.
WILLIAMS, Marion a Robert L. BURDEN. Psychology for language teachers: a social constructivist approach. Cambridge: Cambridge University Press, 1997. ISBN 05-214-9880-5.