Diplomová práce je zaměřena na úroveň lexikální neboli verbální fluence u osob s chronickou koktavostí.
Teoretická část se zabývá koktavostí, procesem řečové produkce a verbální fluencí u osob s koktavostí i bez koktavosti.
V praktické části jsme porovnávali výsledky testu verbální fluence skupiny osob s koktavostí a srovnávací skupiny osob bez koktavosti.
Anotace v angličtině
The main aim of this diploma thesis is to study the level of verbal fluency of people who stutter chronically. The work is divided into two parts and starts with theoretical part, which is focused on stuttering and process of the oral production and verbal fluency of the people with stuttering or without it. The practical part compares the results of The verbal fluency test, focusing on a group of people who stutter and those who does not (stutter).
Klíčová slova
koktavost, verbální fluence, dospělé osoby s koktavostí, sémantická fluence, fonémická fluence, výbavnost slov
Klíčová slova v angličtině
stuttering, verbal fluency, adults who stutter, semantic fluency, phonological fluency, word finding
Rozsah průvodní práce
87 s. + 6 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na úroveň lexikální neboli verbální fluence u osob s chronickou koktavostí.
Teoretická část se zabývá koktavostí, procesem řečové produkce a verbální fluencí u osob s koktavostí i bez koktavosti.
V praktické části jsme porovnávali výsledky testu verbální fluence skupiny osob s koktavostí a srovnávací skupiny osob bez koktavosti.
Anotace v angličtině
The main aim of this diploma thesis is to study the level of verbal fluency of people who stutter chronically. The work is divided into two parts and starts with theoretical part, which is focused on stuttering and process of the oral production and verbal fluency of the people with stuttering or without it. The practical part compares the results of The verbal fluency test, focusing on a group of people who stutter and those who does not (stutter).
Klíčová slova
koktavost, verbální fluence, dospělé osoby s koktavostí, sémantická fluence, fonémická fluence, výbavnost slov
Klíčová slova v angličtině
stuttering, verbal fluency, adults who stutter, semantic fluency, phonological fluency, word finding
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím práce
2. Shromáždění a studium literatury k tématu.
3. Zpracování koncepce práce.
4. Rozpracování teoretické části práce.
5. Zpracování výzkumné části práce.
6. Finalizace teoretické a praktické části práce.
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím práce
2. Shromáždění a studium literatury k tématu.
3. Zpracování koncepce práce.
4. Rozpracování teoretické části práce.
5. Zpracování výzkumné části práce.
6. Finalizace teoretické a praktické části práce.
Seznam doporučené literatury
LECHTA, Viktor. Koktavost: komplexní přístup. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-867-8.
LECHTA, Viktor. Koktavost: integrativní přístup. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-643-8.
CSÉFALVAY, Zsolt a Viktor LECHTA. Diagnostika narušené komunikační schopnosti u dospělých. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0364-3.
PEUTELSCHMIEDOVÁ, Alžběta. Čtení o koktavosti. Praha: Portál, 1994. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7178-003-0.
PEUTELSCHMIEDOVÁ, Alžběta. Aktuální problémy balbutiologie. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2000. ISBN 80-244-0050-2.
Seznam doporučené literatury
LECHTA, Viktor. Koktavost: komplexní přístup. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-867-8.
LECHTA, Viktor. Koktavost: integrativní přístup. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-643-8.
CSÉFALVAY, Zsolt a Viktor LECHTA. Diagnostika narušené komunikační schopnosti u dospělých. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0364-3.
PEUTELSCHMIEDOVÁ, Alžběta. Čtení o koktavosti. Praha: Portál, 1994. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7178-003-0.
PEUTELSCHMIEDOVÁ, Alžběta. Aktuální problémy balbutiologie. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2000. ISBN 80-244-0050-2.
Přílohy volně vložené
Příloha č. 1: Informovaný souhlas pro probandy zařazené do výzkumu
Příloha č. 2: Záznamový arch pro polostrukturovaný rozhovor
Příloha č. 3: Záznamový arch testu verbální fluence - sémantický subtest
Příloha č. 4: Záznamový arch testu verbální fluence - fonémický subtest