Tato bakalářská práce se zaměřuje na montessori vzdělávání v předškolním věku. Teoretická část obsahuje informace o životě Marie Montessori a jejich principech. Empirická část zkoumá principy Montessori pedagogiky v konkrétní mateřské škole.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on Montessori preschool education. Theoretical part is about life od Maria Montessori and her principles. Practical part analyses principles of Montessori education at concrete preschool.
Maria Montessori, preschool education, alternative school, Principles of Montessori Education
Rozsah průvodní práce
68
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na montessori vzdělávání v předškolním věku. Teoretická část obsahuje informace o životě Marie Montessori a jejich principech. Empirická část zkoumá principy Montessori pedagogiky v konkrétní mateřské škole.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on Montessori preschool education. Theoretical part is about life od Maria Montessori and her principles. Practical part analyses principles of Montessori education at concrete preschool.
Maria Montessori, preschool education, alternative school, Principles of Montessori Education
Zásady pro vypracování
Sběr literatury
Příprava teoretické části
Příprava výzkumného nástroje
Sběr dat
Vyhodnocování dat
Zpracování empirické části
Finalizace práce
Zásady pro vypracování
Sběr literatury
Příprava teoretické části
Příprava výzkumného nástroje
Sběr dat
Vyhodnocování dat
Zpracování empirické části
Finalizace práce
Seznam doporučené literatury
HAINSTOCK, Elizabeth G. Metoda Montessori a jak ji učit doma. Praha: Pragma, 1999. ISBN 80-7205-662-X
ZELINKOVÁ, Olga. Pomoz mi, abych to dokázal: pedagogika Marie Montessoriové a její metody dnes. Praha: Portál, 1997. ISBN 8071780715
MONTESSORI, Maria. Absorbující mysl: vývoj a výchova dětí od narození do šesti let. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1393-2
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
GAVORA, Peter. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X
SELDIN, Tim. Jak vychovat úžasné dítě podle principů Montessori. Praha: Slovart, 2017. ISBN 978-80-7529-405-0
HAINSTOCK, Elizabeth G. Metoda Montessori a jak ji učit doma. Praha: Pragma, 1999. ISBN 80-7205-662-X
MONTESSORI, Maria. Objevování dítěte. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1234-8
MONTESSORI, Maria. Absorbující mysl: vývoj a výchova dětí od narození do šesti let. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1393-2
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1829-0
ŠPAŇHELOVÁ, Ilona. Dítě v předškolním období. Praha: Mladá fronta, 2004. ISBN 8020411879
Seznam doporučené literatury
HAINSTOCK, Elizabeth G. Metoda Montessori a jak ji učit doma. Praha: Pragma, 1999. ISBN 80-7205-662-X
ZELINKOVÁ, Olga. Pomoz mi, abych to dokázal: pedagogika Marie Montessoriové a její metody dnes. Praha: Portál, 1997. ISBN 8071780715
MONTESSORI, Maria. Absorbující mysl: vývoj a výchova dětí od narození do šesti let. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1393-2
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
GAVORA, Peter. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X
SELDIN, Tim. Jak vychovat úžasné dítě podle principů Montessori. Praha: Slovart, 2017. ISBN 978-80-7529-405-0
HAINSTOCK, Elizabeth G. Metoda Montessori a jak ji učit doma. Praha: Pragma, 1999. ISBN 80-7205-662-X
MONTESSORI, Maria. Objevování dítěte. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1234-8
MONTESSORI, Maria. Absorbující mysl: vývoj a výchova dětí od narození do šesti let. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1393-2
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1829-0
ŠPAŇHELOVÁ, Ilona. Dítě v předškolním období. Praha: Mladá fronta, 2004. ISBN 8020411879