Diplomová práce se zabývá problematikou sebehodnocení žáka v pracovních činnostech na primární škole. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část má za úkol vymezit a popsat školní hodnocení, sebehodnocení a jejich náležitosti. Mimo to pojednává o pracovních činnostech, jejich ukotvení v RVP ZV a sebehodnocení v tomto školním předmětu.
Praktická část obsahuje analýzu dat získaných prostřednictvím výzkumného šetření smíšeného typu, uskutečněného na primární škole.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of pupil self-assessment in Crafts at primary school. The work is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part aims to define and describe school evaluation, self-assessment, and their requirements. In addition, it discusses Crafts, its place in RVP ZV, and self-assessment in this school subject. The practical part contains an analysis of data obtained through a mixed-type research survey conducted at primary school.
Klíčová slova
Hodnocení, pracovní činnosti, primární škola, sebehodnocení, školní hodnocení
Klíčová slova v angličtině
Assessment, Crafts, Primary School, School Evaluation, Self-assessment
Rozsah průvodní práce
83 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou sebehodnocení žáka v pracovních činnostech na primární škole. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část má za úkol vymezit a popsat školní hodnocení, sebehodnocení a jejich náležitosti. Mimo to pojednává o pracovních činnostech, jejich ukotvení v RVP ZV a sebehodnocení v tomto školním předmětu.
Praktická část obsahuje analýzu dat získaných prostřednictvím výzkumného šetření smíšeného typu, uskutečněného na primární škole.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of pupil self-assessment in Crafts at primary school. The work is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part aims to define and describe school evaluation, self-assessment, and their requirements. In addition, it discusses Crafts, its place in RVP ZV, and self-assessment in this school subject. The practical part contains an analysis of data obtained through a mixed-type research survey conducted at primary school.
Klíčová slova
Hodnocení, pracovní činnosti, primární škola, sebehodnocení, školní hodnocení
Klíčová slova v angličtině
Assessment, Crafts, Primary School, School Evaluation, Self-assessment
Zásady pro vypracování
Sběr literatury
Stanovení cíle diplomové práce
Zpracování teoretických východisek
Stanovení výzkumného problému
Realizace praktické části
Zásady pro vypracování
Sběr literatury
Stanovení cíle diplomové práce
Zpracování teoretických východisek
Stanovení výzkumného problému
Realizace praktické části
Seznam doporučené literatury
ČÁSTKOVÁ, Pavlína. Rozvoj sebehodnocení žáka v technické výchově na primární škole. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. ISBN 978-80-244-5395-8.
KOHOUTEK, Rudolf. Sebepoznání, sebehodnocení a sebevýchova. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 1997. Tematická jednotka pro základní školy (CERM). ISBN isbn80-7204-039-1.
FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-120-7
CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-030-8
SLAVÍK, K. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9
KRATOCHVÍLOVÁ, J.: Systém hodnocení a sebehodnocení žáků: zkušenosti z České republiky i Evropských škol. Brno: MSD, 2011. ISBN 978-80-7392-169-9
Seznam doporučené literatury
ČÁSTKOVÁ, Pavlína. Rozvoj sebehodnocení žáka v technické výchově na primární škole. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. ISBN 978-80-244-5395-8.
KOHOUTEK, Rudolf. Sebepoznání, sebehodnocení a sebevýchova. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 1997. Tematická jednotka pro základní školy (CERM). ISBN isbn80-7204-039-1.
FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-120-7
CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-030-8
SLAVÍK, K. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9
KRATOCHVÍLOVÁ, J.: Systém hodnocení a sebehodnocení žáků: zkušenosti z České republiky i Evropských škol. Brno: MSD, 2011. ISBN 978-80-7392-169-9