Tato diplomová práce se zabývá problematikou utváření sebehodnocení u žáků staršího školního věku. V prvních kapitolách se zaměřujeme na charakteristiku staršího školního věku, sebesystém, pojem sebehodnocení, definici nezdravého a zdravého sebehodnocení a jeho důležitost. Dále se práce zabývá vývojem sebehodnocení žáka, vlivy působící na rozvoj sebehodnocení a možnostem rozvoje sebehodnocení v prostředí školy. Cílem praktické části je zmapovat problematiku rozvoje sebehodnocení žáků staršího školního věku ve školním prostředí konkrétní třídy.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of forming self-esteem in pupils of lower-secondary school age. In the first chapters we focus on the characteristics of lower-secondary school age, the self-system, the concept of self-esteem, the definition of unhealthy and healthy self-esteem and its importance. Furthermore, this thesis deals with the development of self-esteem in pupils, the influences that are affecting the development of self-esteem and the possibilities of developing self-esteem in the school environment. The purpose of the practical part is to trace the issue of development of self-esteem in lower-secondary school age pupils in the school environment of a particular class.
Klíčová slova
sebehodnocení, sebesystém, starší školní věk, pubescence, osobnostní a sociální výchova, osobnost pedagoga, pedagogický výzkum
Klíčová slova v angličtině
self-esteem, self-system, lower-secondary school age, pubescence, personal and social education, the personality of a pedagogue, pedagogical research
Rozsah průvodní práce
80 s.+ii s.přílohy (161868 zn)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá problematikou utváření sebehodnocení u žáků staršího školního věku. V prvních kapitolách se zaměřujeme na charakteristiku staršího školního věku, sebesystém, pojem sebehodnocení, definici nezdravého a zdravého sebehodnocení a jeho důležitost. Dále se práce zabývá vývojem sebehodnocení žáka, vlivy působící na rozvoj sebehodnocení a možnostem rozvoje sebehodnocení v prostředí školy. Cílem praktické části je zmapovat problematiku rozvoje sebehodnocení žáků staršího školního věku ve školním prostředí konkrétní třídy.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of forming self-esteem in pupils of lower-secondary school age. In the first chapters we focus on the characteristics of lower-secondary school age, the self-system, the concept of self-esteem, the definition of unhealthy and healthy self-esteem and its importance. Furthermore, this thesis deals with the development of self-esteem in pupils, the influences that are affecting the development of self-esteem and the possibilities of developing self-esteem in the school environment. The purpose of the practical part is to trace the issue of development of self-esteem in lower-secondary school age pupils in the school environment of a particular class.
Klíčová slova
sebehodnocení, sebesystém, starší školní věk, pubescence, osobnostní a sociální výchova, osobnost pedagoga, pedagogický výzkum
Klíčová slova v angličtině
self-esteem, self-system, lower-secondary school age, pubescence, personal and social education, the personality of a pedagogue, pedagogical research
Zásady pro vypracování
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce.
Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci.
Nejpozději do ukončení zkouškového období zimního semestru předposledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text alespoň jedné kapitoly. Po schválení osnovy a předložené kapitoly kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu první zápočet.
Nejpozději do ukončení zkouškového období letního semestru předposledního ročníku studia student předloží celou teoretickou část práce. Po schválení předloženého textu kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu druhý zápočet.
Nejpozději do poloviny (leden) posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci text všech dalších kapitol. Po schválení předloženého textu kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu třetí zápočet.
Nejpozději 1 měsíc před termínem, do kterého je potřeba splnit všechny studijní povinnosti studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci. Po schválení celé kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu zápočet.
Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Zásady pro vypracování
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce.
Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci.
Nejpozději do ukončení zkouškového období zimního semestru předposledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text alespoň jedné kapitoly. Po schválení osnovy a předložené kapitoly kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu první zápočet.
Nejpozději do ukončení zkouškového období letního semestru předposledního ročníku studia student předloží celou teoretickou část práce. Po schválení předloženého textu kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu druhý zápočet.
Nejpozději do poloviny (leden) posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci text všech dalších kapitol. Po schválení předloženého textu kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu třetí zápočet.
Nejpozději 1 měsíc před termínem, do kterého je potřeba splnit všechny studijní povinnosti studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci. Po schválení celé kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu zápočet.
Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016, 437 s. ISBN 978-80-262-0982-9.
HENDL, Jan a Jiří REMR. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017, 372 s. ISBN 978-80-262-1192-1.
SILVERMAN, David. Ako robiť kvalitatívny výskum: praktická príručka. Bratislava: Ikar, 2005, 327 s. ISBN 80-551-0904-4.
REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009, 184 s. ISBN 978-80-247-3006-6.
WELLS, Harold Clive a Jack CANFIELD. Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí žáků. Praha: Portál, 1995, 197 s. ISBN 8071780286.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016, 437 s. ISBN 978-80-262-0982-9.
HENDL, Jan a Jiří REMR. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017, 372 s. ISBN 978-80-262-1192-1.
SILVERMAN, David. Ako robiť kvalitatívny výskum: praktická príručka. Bratislava: Ikar, 2005, 327 s. ISBN 80-551-0904-4.
REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009, 184 s. ISBN 978-80-247-3006-6.
WELLS, Harold Clive a Jack CANFIELD. Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí žáků. Praha: Portál, 1995, 197 s. ISBN 8071780286.