Bakalářská práce je zaměřena na využití alternativní a augmentativní komunikace při projektové výuce u dětí s poruchou autistického spektra. Cílem práce je zjistit využití alternativní a augmentativní komunikace při realizaci konkrétního projektového dne s žáky s poruchou autistického spektra na vybrané škole v Jihomoravském kraji. Teoretická práce je věnována definici dítěti s poruchou autistického spektra, metodám alternativní a augmentativní komunikace a projektové výuce. Praktická část popisuje konkrétní projektový den s názvem Masopust a na základě rozhovorů jej hodnotí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the use of Alternative and Augmentative Communication in project teaching of children with Autism Spectrum Disorder. The aim of the thesis is to find out the use of Alternative and Augmentative Communication in the implementation of a specific project for pupils with Autism Spectrum Disorder at a selected school in the South Moravian Region. The theoretical part is dedicated to a definition of a child with Autism Spectrum Disorder, methods of Alternative and Augmentative Communication and project teaching. The practical part describes a specific project called "Carnival" and based on my own observation and analysis of semi-structured interviews evaluates it.
Klíčová slova
Dítě s poruchou autistického spektra, metody alternativní a augmentativní komunikace, strukturované učení, projektová výuka
Klíčová slova v angličtině
Child with Autism Spectrum Disorder, methods of Alternative and Augmentative Communication, structured learning, project teachning
Rozsah průvodní práce
63
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na využití alternativní a augmentativní komunikace při projektové výuce u dětí s poruchou autistického spektra. Cílem práce je zjistit využití alternativní a augmentativní komunikace při realizaci konkrétního projektového dne s žáky s poruchou autistického spektra na vybrané škole v Jihomoravském kraji. Teoretická práce je věnována definici dítěti s poruchou autistického spektra, metodám alternativní a augmentativní komunikace a projektové výuce. Praktická část popisuje konkrétní projektový den s názvem Masopust a na základě rozhovorů jej hodnotí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the use of Alternative and Augmentative Communication in project teaching of children with Autism Spectrum Disorder. The aim of the thesis is to find out the use of Alternative and Augmentative Communication in the implementation of a specific project for pupils with Autism Spectrum Disorder at a selected school in the South Moravian Region. The theoretical part is dedicated to a definition of a child with Autism Spectrum Disorder, methods of Alternative and Augmentative Communication and project teaching. The practical part describes a specific project called "Carnival" and based on my own observation and analysis of semi-structured interviews evaluates it.
Klíčová slova
Dítě s poruchou autistického spektra, metody alternativní a augmentativní komunikace, strukturované učení, projektová výuka
Klíčová slova v angličtině
Child with Autism Spectrum Disorder, methods of Alternative and Augmentative Communication, structured learning, project teachning
Zásady pro vypracování
Sběr literatury.
Teoretická část.
Průběžné konzultace s vedoucím práce.
Praktická část.
Zásady pro vypracování
Sběr literatury.
Teoretická část.
Průběžné konzultace s vedoucím práce.
Praktická část.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, Miroslava, BAZALOVÁ Barbora a PIPEKOVÁ Jarmila. Psychopedie. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-161-4.
DÖMISCHOVÁ, Ivona. Projektová výuka: moderní strategie vzdělávání v České republice a německy mluvících zemích. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-2442-915-1.
OPATŘILOVÁ, Dagmar. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. Brno: Masarykova univerzita, 2005. ISBN 8021038195.
PRŮCHA, Jan, WALTEROVÁ Eliška a MAREŠ Jiří. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-416-8.
REGEC, Vojtech a KROUPOVÁ Kateřina. Komunikace a lidé se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3203-8.
ŠAROUNOVÁ, Jana. Metody alternativní a augmentativní komunikace. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0716-0.
ŠAROUNOVÁ, Jana. Metody alternativní a augmentativní komunikace. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0716-0.
VALENTA, Milan. Psychopedie: teoretické základy a metodika. Praha: Parta, 2013.ISBN 978-80-732-0187-0.
VILÁŠKOVÁ, Dagmar. Strukturované učení pro žáky s autismem: (s přihlédnutím k postižení zraku a mentální retardaci). Praha: Septima, 2006. ISBN 80-7216-233-0.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, Miroslava, BAZALOVÁ Barbora a PIPEKOVÁ Jarmila. Psychopedie. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-161-4.
DÖMISCHOVÁ, Ivona. Projektová výuka: moderní strategie vzdělávání v České republice a německy mluvících zemích. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-2442-915-1.
OPATŘILOVÁ, Dagmar. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. Brno: Masarykova univerzita, 2005. ISBN 8021038195.
PRŮCHA, Jan, WALTEROVÁ Eliška a MAREŠ Jiří. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-416-8.
REGEC, Vojtech a KROUPOVÁ Kateřina. Komunikace a lidé se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3203-8.
ŠAROUNOVÁ, Jana. Metody alternativní a augmentativní komunikace. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0716-0.
ŠAROUNOVÁ, Jana. Metody alternativní a augmentativní komunikace. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0716-0.
VALENTA, Milan. Psychopedie: teoretické základy a metodika. Praha: Parta, 2013.ISBN 978-80-732-0187-0.
VILÁŠKOVÁ, Dagmar. Strukturované učení pro žáky s autismem: (s přihlédnutím k postižení zraku a mentální retardaci). Praha: Septima, 2006. ISBN 80-7216-233-0.