Bakalářská práce se zabývá dětmi s poruchou autistického spektra a zobcovou flétnou jako motivace k posilování sociálních dovedností. Cílem této kvalifikační práce je možnost uplatnění zobcové flétny v oblasti speciální pedagogiky. V praktické části byla použita metoda kvantitativního výzkumu. Zde byla zjišťována četnost očního kontaktu, dále účinky jednotlivých zvuků zobcové flétny na jednotlivé sociální oblasti, jako je např. oční kontakt, proxemika atd. u dětí s poruchou autistického spektra anebo zda byli schopni vyzkoušet si zahrát na zobcovou flétnu.
Anotace v angličtině
This bacherol thesis deals with children with autism spectrum disorders and recorder as motivation for strengthening social skills. The goal of this thesis is possibility of use of the recorder in special pedagogy. In practical part has been used method of quantitative research. There are detected counts of eye contact, effects of different sounds of recorder in individual social areas, for example eye contact, proxemics etc. on children with autism spectrum disorders or if they were able to try to play the recorder.
Klíčová slova
Poruchy autistického spektra, Motivace, Zobcová flétna
Klíčová slova v angličtině
Autism spectre disorders, Motivation, Recorder
Rozsah průvodní práce
75
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá dětmi s poruchou autistického spektra a zobcovou flétnou jako motivace k posilování sociálních dovedností. Cílem této kvalifikační práce je možnost uplatnění zobcové flétny v oblasti speciální pedagogiky. V praktické části byla použita metoda kvantitativního výzkumu. Zde byla zjišťována četnost očního kontaktu, dále účinky jednotlivých zvuků zobcové flétny na jednotlivé sociální oblasti, jako je např. oční kontakt, proxemika atd. u dětí s poruchou autistického spektra anebo zda byli schopni vyzkoušet si zahrát na zobcovou flétnu.
Anotace v angličtině
This bacherol thesis deals with children with autism spectrum disorders and recorder as motivation for strengthening social skills. The goal of this thesis is possibility of use of the recorder in special pedagogy. In practical part has been used method of quantitative research. There are detected counts of eye contact, effects of different sounds of recorder in individual social areas, for example eye contact, proxemics etc. on children with autism spectrum disorders or if they were able to try to play the recorder.
Klíčová slova
Poruchy autistického spektra, Motivace, Zobcová flétna
Klíčová slova v angličtině
Autism spectre disorders, Motivation, Recorder
Zásady pro vypracování
- Pracovat dle pokynů vedoucího práce.
- Čerpat informace z odborné literatury a článků.
- Odkazy na odbornou literaturu a články uvádět dle zásad citování.
- Při sběru dat ve výzkumné části zachovávat ochranu osobních dat.
Zásady pro vypracování
- Pracovat dle pokynů vedoucího práce.
- Čerpat informace z odborné literatury a článků.
- Odkazy na odbornou literaturu a články uvádět dle zásad citování.
- Při sběru dat ve výzkumné části zachovávat ochranu osobních dat.
Seznam doporučené literatury
Attwood, T. (2005). Aspergerův syndrom. Praha: Portál.
Bazalová, B. (2011). Poruchy autistického spektra. Brno: Masarykova univerzita
Čadilová, V.; Žampachová, Z. (2008). Strukturované učení. Praha: Portál.
Müller, O. a kol. (2014). Terapie ve speciální pedagogice. Praha: Grada.
Thorová, K. (2006). Poruchy autistického spektra. Praha: Portál.
Polínek,M. D.; Polínková, Z. (2016) Rozvoj žáka s jinakostí na ZUŠ. UP Olomouc.
Seznam doporučené literatury
Attwood, T. (2005). Aspergerův syndrom. Praha: Portál.
Bazalová, B. (2011). Poruchy autistického spektra. Brno: Masarykova univerzita
Čadilová, V.; Žampachová, Z. (2008). Strukturované učení. Praha: Portál.
Müller, O. a kol. (2014). Terapie ve speciální pedagogice. Praha: Grada.
Thorová, K. (2006). Poruchy autistického spektra. Praha: Portál.
Polínek,M. D.; Polínková, Z. (2016) Rozvoj žáka s jinakostí na ZUŠ. UP Olomouc.