Tento bakalářský projekt popisuje zájmový útvar Montessori dílničky, který je určen pro děti předškolního věku a je realizován v rámci nabídky volnočasových aktivit Centra volného času ve Vrbátkách po dobu jednoho školního roku. Cílem tohoto projektu je vytvořit takový zájmový útvar, který pomůže dětem rozvinout jejich přirozené schopnosti, samostatnost a dovednosti v praktických činnostech. Cíle kroužku jsou stanoveny na základě charakteristiky dětí z pohledu vývojové psychologie, a jsou naplňovány s využitím prvků Montessori metody.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to describe a program intended for children of preschool age; the Montessori hobby groups. The program is implemented within the scheme of activities offered by the Leisure time centre in Vrbátky. The hobby groups take place throughout the period of one school year. The main goal of the project is to create a comprehensive program of leisure activities, which will guide children in developing their innate abilities, independence and skills in practical pursuits. The main objectives of the program are determined based on the characteristics of children from the point of view of developmental psychology and are fulfilled using elements of the Montessori method.
Klíčová slova
Centrum volného času, zájmový útvar, předškolní věk, Montessori metoda, Maria Montessori, inovace aktivit
Klíčová slova v angličtině
Leisure Time Center, hobby group, preschool age, the Montessori method, Maria Montessori, the innovation activities
Rozsah průvodní práce
53 s., 61 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tento bakalářský projekt popisuje zájmový útvar Montessori dílničky, který je určen pro děti předškolního věku a je realizován v rámci nabídky volnočasových aktivit Centra volného času ve Vrbátkách po dobu jednoho školního roku. Cílem tohoto projektu je vytvořit takový zájmový útvar, který pomůže dětem rozvinout jejich přirozené schopnosti, samostatnost a dovednosti v praktických činnostech. Cíle kroužku jsou stanoveny na základě charakteristiky dětí z pohledu vývojové psychologie, a jsou naplňovány s využitím prvků Montessori metody.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to describe a program intended for children of preschool age; the Montessori hobby groups. The program is implemented within the scheme of activities offered by the Leisure time centre in Vrbátky. The hobby groups take place throughout the period of one school year. The main goal of the project is to create a comprehensive program of leisure activities, which will guide children in developing their innate abilities, independence and skills in practical pursuits. The main objectives of the program are determined based on the characteristics of children from the point of view of developmental psychology and are fulfilled using elements of the Montessori method.
Klíčová slova
Centrum volného času, zájmový útvar, předškolní věk, Montessori metoda, Maria Montessori, inovace aktivit
Klíčová slova v angličtině
Leisure Time Center, hobby group, preschool age, the Montessori method, Maria Montessori, the innovation activities
Zásady pro vypracování
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce.
Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci.
Nejpozději do ukončení zkouškového období letního semestru předposledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text alespoň jedné kapitoly. Po schválení osnovy a předložené kapitoly kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu zápočet.
Nejpozději do poloviny (leden) posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci text všech dalších kapitol. Po schválení předloženého textu kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu další zápočet.
Nejpozději 1 měsíc před termínem, do kterého je potřeba splnit všechny studijní povinnosti studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci. Po schválení celé kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu poslední zápočet.
Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Zásady pro vypracování
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce.
Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci.
Nejpozději do ukončení zkouškového období letního semestru předposledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text alespoň jedné kapitoly. Po schválení osnovy a předložené kapitoly kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu zápočet.
Nejpozději do poloviny (leden) posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci text všech dalších kapitol. Po schválení předloženého textu kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu další zápočet.
Nejpozději 1 měsíc před termínem, do kterého je potřeba splnit všechny studijní povinnosti studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci. Po schválení celé kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu poslední zápočet.
Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Seznam doporučené literatury
Edukace dětí a mládeže ve volném čase: (sborník projektů). I. Editor Gabriela ŠARNÍKOVÁ. Ružomberok: Verbum, 2013, 339 s. ISBN 978-80-561-0039-4.
MONTESSORI, Maria. Absorbující mysl. Praha: Portál, 2018, 301 s. ISBN 978-80-262-1393-2.
MONTESSORI, Maria. The Montessori method. Massachusetts, MA: Linnaean Press, an imprint of Bentley Publishers, [2009], xli, 386 s. ISBN 978-0-8376-0172-4.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. 2. dopl. a přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 2012, 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
Edukace dětí a mládeže ve volném čase: (sborník projektů). I. Editor Gabriela ŠARNÍKOVÁ. Ružomberok: Verbum, 2013, 339 s. ISBN 978-80-561-0039-4.
MONTESSORI, Maria. Absorbující mysl. Praha: Portál, 2018, 301 s. ISBN 978-80-262-1393-2.
MONTESSORI, Maria. The Montessori method. Massachusetts, MA: Linnaean Press, an imprint of Bentley Publishers, [2009], xli, 386 s. ISBN 978-0-8376-0172-4.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. 2. dopl. a přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 2012, 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1.