Bakalářský projekt se zabývá mezigeneračními setkáními zájmového kroužku Pravnoučata s obyvateli Domova pro seniory Loučka během 1. pololetí školního roku 2021/2022. Primárním cílem projektu je posílení mezigeneračních vztahů a mezigeneračního učení. Účastníky jsou děti mladšího školního věku a senioři sociálního zařízení domov pro seniory. Bakalářský projekt popisuje cílovou skupinu, klíčové organizace, volný čas, mezigenerační vztahy, výzkumný pohled na cílovou oblast, roli sociálního pedagoga a náplň projektu.
Anotace v angličtině
This bachelor project deals with intergenerational meetings of the Great-grandchild club with clients of the Retirement Home Loučka during the first term of school year 2021/2022. The primary goal of this project is to strengthen intergenerational relationships and intergenerational learning. The participants include younger school-age children and the elderly from the retirement home. The bachelor project describes the target group, key organizations, leisure time, intergenerational relationships, research perspective on the target area, role of a social educator and content of the project.
Klíčová slova
mezigenerační vztahy, mezigenerační učení, mladší školní věk, senioři, volný čas
Klíčová slova v angličtině
intergenerational relationships, intergenerational learning, younger school-age, senior citizens, leisure time
Rozsah průvodní práce
77 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářský projekt se zabývá mezigeneračními setkáními zájmového kroužku Pravnoučata s obyvateli Domova pro seniory Loučka během 1. pololetí školního roku 2021/2022. Primárním cílem projektu je posílení mezigeneračních vztahů a mezigeneračního učení. Účastníky jsou děti mladšího školního věku a senioři sociálního zařízení domov pro seniory. Bakalářský projekt popisuje cílovou skupinu, klíčové organizace, volný čas, mezigenerační vztahy, výzkumný pohled na cílovou oblast, roli sociálního pedagoga a náplň projektu.
Anotace v angličtině
This bachelor project deals with intergenerational meetings of the Great-grandchild club with clients of the Retirement Home Loučka during the first term of school year 2021/2022. The primary goal of this project is to strengthen intergenerational relationships and intergenerational learning. The participants include younger school-age children and the elderly from the retirement home. The bachelor project describes the target group, key organizations, leisure time, intergenerational relationships, research perspective on the target area, role of a social educator and content of the project.
Klíčová slova
mezigenerační vztahy, mezigenerační učení, mladší školní věk, senioři, volný čas
Klíčová slova v angličtině
intergenerational relationships, intergenerational learning, younger school-age, senior citizens, leisure time
Zásady pro vypracování
Stanovení cíle BP (leden - březen 2020).
Výběr a studium literatury (březen - květen 2020).
Zpracování teoretické části BP (květen - září 2020).
Tvorba BP - inovativní činnost (září - listopad 2020).
Zpracování BP (listopad - leden 2020/2021).
Vypracovní celkové podoby BP (leden - únor 2021)
Tvorba příloh, kompletace, předložení koncové verze BP (březen 2021).
Zásady pro vypracování
Stanovení cíle BP (leden - březen 2020).
Výběr a studium literatury (březen - květen 2020).
Zpracování teoretické části BP (květen - září 2020).
Tvorba BP - inovativní činnost (září - listopad 2020).
Zpracování BP (listopad - leden 2020/2021).
Vypracovní celkové podoby BP (leden - únor 2021)
Tvorba příloh, kompletace, předložení koncové verze BP (březen 2021).
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČKOVÁ, Dagmar, 2012. Kvalita života seniorů: v domovech pro seniory. Praha: Grada Publishing, 112 s. ISBN 978-80-247-4138-3.
MALÍKOVÁ, Eva, 2011. Péče o seniory v pobytových sociálních zařízeních. Praha: Grada Publishing, 328 s. Sestra. ISBN 978-80-247-3148-3.
HOLCZEROVÁ, Vladimíra a Dagmar DVOŘÁČKOVÁ, 2013. Volnočasové aktivity pro seniory. Praha: Grada, 96 s., iv s. obr. příl. ISBN 978-80-247-4697-5.
JANIŠ, Kamil a Jitka SKOPALOVÁ, 2016. Volný čas seniorů. Praha: Grada, 156 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5535-9.
PÁVKOVÁ, Jiřina, Bedřich HÁJEK, Břetislav HOFBAUER, Vlasta HRDLIČKOVÁ a Anna PAVLÍKOVÁ, 2002. Pedagogika volného času. Vyd. 3. Praha: Portál, 231 s. ISBN 8071787116.
VÁGNEROVÁ, Marie a Youcef HADJ MOUSSA, 2000. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 522 s. ISBN 80-7178-308-0.
PÁVKOVÁ, Jiřina a Bedřich HÁJEK, 2007. Školní družina. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 154 s. ISBN 978-80-7367-268-3.
KRBA, Jan, 2008. Obyčeje a lidové tradice na Valašsku. Ilustroval Ludvík KUNC. Valašské Meziříčí: Český svaz ochránců přírody Valašské Meziříčí, 84 s., xxvi s. obr. příl. ISBN 978-80-254-4471-9
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČKOVÁ, Dagmar, 2012. Kvalita života seniorů: v domovech pro seniory. Praha: Grada Publishing, 112 s. ISBN 978-80-247-4138-3.
MALÍKOVÁ, Eva, 2011. Péče o seniory v pobytových sociálních zařízeních. Praha: Grada Publishing, 328 s. Sestra. ISBN 978-80-247-3148-3.
HOLCZEROVÁ, Vladimíra a Dagmar DVOŘÁČKOVÁ, 2013. Volnočasové aktivity pro seniory. Praha: Grada, 96 s., iv s. obr. příl. ISBN 978-80-247-4697-5.
JANIŠ, Kamil a Jitka SKOPALOVÁ, 2016. Volný čas seniorů. Praha: Grada, 156 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5535-9.
PÁVKOVÁ, Jiřina, Bedřich HÁJEK, Břetislav HOFBAUER, Vlasta HRDLIČKOVÁ a Anna PAVLÍKOVÁ, 2002. Pedagogika volného času. Vyd. 3. Praha: Portál, 231 s. ISBN 8071787116.
VÁGNEROVÁ, Marie a Youcef HADJ MOUSSA, 2000. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 522 s. ISBN 80-7178-308-0.
PÁVKOVÁ, Jiřina a Bedřich HÁJEK, 2007. Školní družina. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 154 s. ISBN 978-80-7367-268-3.
KRBA, Jan, 2008. Obyčeje a lidové tradice na Valašsku. Ilustroval Ludvík KUNC. Valašské Meziříčí: Český svaz ochránců přírody Valašské Meziříčí, 84 s., xxvi s. obr. příl. ISBN 978-80-254-4471-9