Bakalářská práce se zabývá stravovacími návyky dětí předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části vymezuje definici stravovacích návyků, předškolní věk, důsledky nevhodných stravovacích návyků, speciální vzdělávací potřeby. V praktické části je dotazník zkoumající stravovací návyky dětí předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami, jaký vliv má rodina, jakými způsoby rodina vede dítě, specifika dítěte ve stravě.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the eating habits of preschool children with special educational needs. The theoretical part defines the definition of eating habits, preschool age, the consequences of inappropriate eating habits, special educational needs. The practical part is a questionnaire examining the eating habits of preschool children with special educational needs, what influence the family has, how the family leads the child, the specifics of the child in the diet.
Klíčová slova
Stravovací návyky, předškolní věk, speciální vzdělávací potřeby, výživa dětí
Klíčová slova v angličtině
Eating habits, preschool, special education needs, child nutrition
Rozsah průvodní práce
55 s. (67 989 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá stravovacími návyky dětí předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části vymezuje definici stravovacích návyků, předškolní věk, důsledky nevhodných stravovacích návyků, speciální vzdělávací potřeby. V praktické části je dotazník zkoumající stravovací návyky dětí předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami, jaký vliv má rodina, jakými způsoby rodina vede dítě, specifika dítěte ve stravě.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the eating habits of preschool children with special educational needs. The theoretical part defines the definition of eating habits, preschool age, the consequences of inappropriate eating habits, special educational needs. The practical part is a questionnaire examining the eating habits of preschool children with special educational needs, what influence the family has, how the family leads the child, the specifics of the child in the diet.
Klíčová slova
Stravovací návyky, předškolní věk, speciální vzdělávací potřeby, výživa dětí
Klíčová slova v angličtině
Eating habits, preschool, special education needs, child nutrition
Zásady pro vypracování
1. Vytyčení koncepce práce
2. Studium odborné literatury
3. Zpracování teoretické části
4. Zpracování praktické části
5. Závěr
Zásady pro vypracování
1. Vytyčení koncepce práce
2. Studium odborné literatury
3. Zpracování teoretické části
4. Zpracování praktické části
5. Závěr
Seznam doporučené literatury
FIALOVÁ, Jana. Stravovací návyky dětí a školní prostředí: implementace preventivních programů Světové zdravotnické organizace v České republice. Brno: Barrister & Principal,
MAZÁNKOVÁ, Martina. Inkluze v mateřské škole: děti s PAS, ADHD a handicapem. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1365-9.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5107-8.
Integrace a inkluze ve školní praxi: speciální vzdělávací potřeby dětí, žáků a studentů. Praha: Forum, 2019. ISSN 2336-1212.
SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2018.
Seznam doporučené literatury
FIALOVÁ, Jana. Stravovací návyky dětí a školní prostředí: implementace preventivních programů Světové zdravotnické organizace v České republice. Brno: Barrister & Principal,
MAZÁNKOVÁ, Martina. Inkluze v mateřské škole: děti s PAS, ADHD a handicapem. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1365-9.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5107-8.
Integrace a inkluze ve školní praxi: speciální vzdělávací potřeby dětí, žáků a studentů. Praha: Forum, 2019. ISSN 2336-1212.
SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2018.