Diplomová práce s názvem "Informovanost pedagogů o specifikách vzdělávání žáků se sluchovým postižením na běžných základních školách", jejímž cílem je zjistit způsoby dalšího vzdělávání, jež využívají učitelé na běžných základních školách k získávání informací o specifikách vzdělávání žáků se sluchovým postižením. První kapitola teoretické části je zaměřena na inkluzivní vzdělávání, inkluzivního učitele jeho kompetence a postoje k inkluzivnímu vzdělávání. Druhá kapitola popisuje vzdělávání učitelů s primárním zaměřením na celoživotní vzdělávání učitelů. Následující třetí kapitola uvádí podporu učitelů při vzdělávání žáků se sluchovým postižením školským poradenským zařízením, školním poradenským pracovištěm a rodiči. Čtvrtá kapitola se zabývá výukou žáka se sluchovým postižením. V praktické části je uvedena metodologie kvalitativního výzkumu, charakteristika výzkumného souboru, analýza a interpretace dat, závěry výzkumu zaměřující se na objasnění vytyčeného cíle. Výzkum byl uskutečněn pomocí kvalitativní metody formou rozhovorů.
Anotace v angličtině
This diploma thesis called "Information of pedagogues about the specifics of education of hearing-impaired pupils in ordinary elementary schools", the aim of which is to find out the methods of further education used by teachers in ordinary elementary schools to obtain information about the specifics of education of hearing-impaired pupils. The first chapter of the theoretical part is focused on inclusive education, the inclusive teacher's competence and attitude towards inclusive education. The second chapter describes teacher education with a primary focus on lifelong teacher education. The third chapter presents the support of teachers in the education of students with hearing impairment by school counseling facilities, school counseling workplaces and parents. The fourth chapter deals with teaching a student with a hearing impairment. In the practical part, the qualitative research methodology, the characteristics of the research group, the analysis and interpretation of data, the conclusions of the research aimed at clarifying the set goal are presented. The research was carried out using a qualitative method in the form of an interviews.
Klíčová slova
inkluzivní vzdělávání, inkluzivní učitel, celoživotní vzdělávání, školské poradenské zařízení, školní poradenské pracoviště, žák se sluchovým postižením
Klíčová slova v angličtině
inclusive education, inclusive teacher, lifelong learning, school counseling facility, school counseling workplace, pupil with hearing impairment
Rozsah průvodní práce
142
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem "Informovanost pedagogů o specifikách vzdělávání žáků se sluchovým postižením na běžných základních školách", jejímž cílem je zjistit způsoby dalšího vzdělávání, jež využívají učitelé na běžných základních školách k získávání informací o specifikách vzdělávání žáků se sluchovým postižením. První kapitola teoretické části je zaměřena na inkluzivní vzdělávání, inkluzivního učitele jeho kompetence a postoje k inkluzivnímu vzdělávání. Druhá kapitola popisuje vzdělávání učitelů s primárním zaměřením na celoživotní vzdělávání učitelů. Následující třetí kapitola uvádí podporu učitelů při vzdělávání žáků se sluchovým postižením školským poradenským zařízením, školním poradenským pracovištěm a rodiči. Čtvrtá kapitola se zabývá výukou žáka se sluchovým postižením. V praktické části je uvedena metodologie kvalitativního výzkumu, charakteristika výzkumného souboru, analýza a interpretace dat, závěry výzkumu zaměřující se na objasnění vytyčeného cíle. Výzkum byl uskutečněn pomocí kvalitativní metody formou rozhovorů.
Anotace v angličtině
This diploma thesis called "Information of pedagogues about the specifics of education of hearing-impaired pupils in ordinary elementary schools", the aim of which is to find out the methods of further education used by teachers in ordinary elementary schools to obtain information about the specifics of education of hearing-impaired pupils. The first chapter of the theoretical part is focused on inclusive education, the inclusive teacher's competence and attitude towards inclusive education. The second chapter describes teacher education with a primary focus on lifelong teacher education. The third chapter presents the support of teachers in the education of students with hearing impairment by school counseling facilities, school counseling workplaces and parents. The fourth chapter deals with teaching a student with a hearing impairment. In the practical part, the qualitative research methodology, the characteristics of the research group, the analysis and interpretation of data, the conclusions of the research aimed at clarifying the set goal are presented. The research was carried out using a qualitative method in the form of an interviews.
Klíčová slova
inkluzivní vzdělávání, inkluzivní učitel, celoživotní vzdělávání, školské poradenské zařízení, školní poradenské pracoviště, žák se sluchovým postižením
Klíčová slova v angličtině
inclusive education, inclusive teacher, lifelong learning, school counseling facility, school counseling workplace, pupil with hearing impairment
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Konzultace s vedoucím diplomové práce.
Vypracování teoretické části práce.
Vypracování praktické části práce.
Interpretace získaných dat a vyvození závěrů.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Konzultace s vedoucím diplomové práce.
Vypracování teoretické části práce.
Vypracování praktické části práce.
Interpretace získaných dat a vyvození závěrů.
Seznam doporučené literatury
BARVÍKOVÁ, J. a kol., Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení nebo oslabení sluchového vnímání. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. 206 s. ISBN 978-80-244-4616-5. JANOTOVÁ, N., Kapitoly o integraci sluchově postižených dětí. 1.vyd. Praha: Septima, 1996. 31 s. ISBN 80-85801-81-7. JANOTOVÁ, N., SVOBODOVÁ, K., Integrace sluchově postiženého dítěte v mateřské a základní škole: metodická příručka učitele. 1. vyd. Praha: Septima, 1996. 64 s. ISBN 80-85801-72-8. POTMĚŠIL, M. a kol., Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb část II. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012b. 125 s. ISBN 978-80-244-3053-9. POTMĚŠIL, M. a kol., Metodika práce se žákem se sluchovým postižením. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012a. 94 s. ISBN 978-80-244-3379-0.
Seznam doporučené literatury
BARVÍKOVÁ, J. a kol., Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení nebo oslabení sluchového vnímání. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. 206 s. ISBN 978-80-244-4616-5. JANOTOVÁ, N., Kapitoly o integraci sluchově postižených dětí. 1.vyd. Praha: Septima, 1996. 31 s. ISBN 80-85801-81-7. JANOTOVÁ, N., SVOBODOVÁ, K., Integrace sluchově postiženého dítěte v mateřské a základní škole: metodická příručka učitele. 1. vyd. Praha: Septima, 1996. 64 s. ISBN 80-85801-72-8. POTMĚŠIL, M. a kol., Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb část II. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012b. 125 s. ISBN 978-80-244-3053-9. POTMĚŠIL, M. a kol., Metodika práce se žákem se sluchovým postižením. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012a. 94 s. ISBN 978-80-244-3379-0.