Informace o kvalifikační práci Poradenství pro děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice a Velké Británii - komparace teoretických poznatků
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Poradenství pro děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice a Velké Británii - komparace teoretických poznatků
Hlavní téma v angličtině
Counselling for children and pupils with special educational needs in the Czech Republic and in the United Kingdom - comparison of theoretical findings
Název dle studenta
Poradenství pro děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice a Velké Británii - komparace teoretických poznatků
Název dle studenta v angličtině
Counselling for children and pupils with special educational needs in the Czech Republic and the United Kingdom - comparison of theoretical findings
Bakalářská práce se věnuje popisu poradenského systému v České republice a Velké Británii (VB). První kapitola je věnovaná ČR a druhá VB. Kapitoly jsou dále členěny podle jednotlivých resortů, konkrétně oblast státní správy a samosprávy, zdravotnictví, školství a sociálních služeb. Jednotlivé resorty navzájem spolupracují během podpory jedince. Vzhledem k tomu, že je VB složena ze 4 zemí, přičemž každá z nich má vlastní legislativu, je dále druhá kapitola rozdělena na Anglii, Wales, Skotsko a Severní Irsko. Primárním zdrojem pro obě kapitoly jsou legislativní dokumenty v platném znění (zákony, vyhlášky a Code of Practise). Třetí kapitola obě předchozí komparuje. Popsány a komparovány jsou oblasti: Speciální vzdělávací potřeby a postižení; Poradenské aktivity na úrovni státní správy a samosprávy; Poradenské aktivity ve zdravotnictví; Služby sociální prevence; Poradenské aktivity v rámci školství - Opatření k podpoře SVP ve vzdělávání, Plán podpory žáka s SVP; Individuální plánování a poradenství. Komparované oblasti jsou pro přehlednost rozděleny do tabulek.
Výsledky komparace jsou na závěr diskutovány. Rovněž je v závěru uvedeno doporučení pro praxi, které uvádí podněty ke změně v systémech obou zemí. V neposlední řadě jsou zde uvedeny limity, které mohly vzniknout během tvorby práce a mohly ji ovlivnit.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on the description of the special educational needs support system in the Czech Republic and the United Kingdom (UK). The first chapter focuses on the Czech support system. The second chapter focuses on the British support system. Both chapters are divided according to the areas in which the support is provided, specifically system at the level of state and local administration, healthcare, education and social services. The areas cooperate with each other during they provide the support. Due to the fact that UK is composed of 4 countries, each part has its own legislation, so that is why the second chapter is divided into England, Wales, Scotland and Northern Ireland. The main source for both chapters are the legislative documents as amended (Acts, Orders and Code of Practise). The third chapter compares the previous ones. The compared areas are: Special educational needs and disability; Support system at the level of state and local administration; Healthcare support system; Social prevention system; Education support activities - The special educational needs provision, SEN support plans; Individual planning and counselling. The compared areas are divided into tables for clarity.
The results of the comparison are discussed in the conclusion of the thesis. It also concludes with a recommendation for practise, which sets out initiatives for change in the systems of both countries. Last but not least, there are limitations that may have arisen during the creation of the thesis and could influence it.
Klíčová slova
poradenský systém, speciální vzdělávací potřeby, speciální vzdělávací opatření, plán podpory ve vzdělávání, dítě, žák
Klíčová slova v angličtině
support system, special educational needs, special educational provision, education support plan, child, pupil
Rozsah průvodní práce
90
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje popisu poradenského systému v České republice a Velké Británii (VB). První kapitola je věnovaná ČR a druhá VB. Kapitoly jsou dále členěny podle jednotlivých resortů, konkrétně oblast státní správy a samosprávy, zdravotnictví, školství a sociálních služeb. Jednotlivé resorty navzájem spolupracují během podpory jedince. Vzhledem k tomu, že je VB složena ze 4 zemí, přičemž každá z nich má vlastní legislativu, je dále druhá kapitola rozdělena na Anglii, Wales, Skotsko a Severní Irsko. Primárním zdrojem pro obě kapitoly jsou legislativní dokumenty v platném znění (zákony, vyhlášky a Code of Practise). Třetí kapitola obě předchozí komparuje. Popsány a komparovány jsou oblasti: Speciální vzdělávací potřeby a postižení; Poradenské aktivity na úrovni státní správy a samosprávy; Poradenské aktivity ve zdravotnictví; Služby sociální prevence; Poradenské aktivity v rámci školství - Opatření k podpoře SVP ve vzdělávání, Plán podpory žáka s SVP; Individuální plánování a poradenství. Komparované oblasti jsou pro přehlednost rozděleny do tabulek.
Výsledky komparace jsou na závěr diskutovány. Rovněž je v závěru uvedeno doporučení pro praxi, které uvádí podněty ke změně v systémech obou zemí. V neposlední řadě jsou zde uvedeny limity, které mohly vzniknout během tvorby práce a mohly ji ovlivnit.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on the description of the special educational needs support system in the Czech Republic and the United Kingdom (UK). The first chapter focuses on the Czech support system. The second chapter focuses on the British support system. Both chapters are divided according to the areas in which the support is provided, specifically system at the level of state and local administration, healthcare, education and social services. The areas cooperate with each other during they provide the support. Due to the fact that UK is composed of 4 countries, each part has its own legislation, so that is why the second chapter is divided into England, Wales, Scotland and Northern Ireland. The main source for both chapters are the legislative documents as amended (Acts, Orders and Code of Practise). The third chapter compares the previous ones. The compared areas are: Special educational needs and disability; Support system at the level of state and local administration; Healthcare support system; Social prevention system; Education support activities - The special educational needs provision, SEN support plans; Individual planning and counselling. The compared areas are divided into tables for clarity.
The results of the comparison are discussed in the conclusion of the thesis. It also concludes with a recommendation for practise, which sets out initiatives for change in the systems of both countries. Last but not least, there are limitations that may have arisen during the creation of the thesis and could influence it.
Klíčová slova
poradenský systém, speciální vzdělávací potřeby, speciální vzdělávací opatření, plán podpory ve vzdělávání, dítě, žák
Klíčová slova v angličtině
support system, special educational needs, special educational provision, education support plan, child, pupil
Zásady pro vypracování
Vymezení tématu
Vytyčení koncepce práce, formulace cíle práce
Analýza dostupných zdrojů k tématu - rešerší činnost (desk study koncept)
Předložení získaných teoretických poznatků včetně jejich komparace
Diskuze
Shrnutí, závěry
Zásady pro vypracování
Vymezení tématu
Vytyčení koncepce práce, formulace cíle práce
Analýza dostupných zdrojů k tématu - rešerší činnost (desk study koncept)
Předložení získaných teoretických poznatků včetně jejich komparace
Diskuze
Shrnutí, závěry
Seznam doporučené literatury
Vyhláška 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Vyhláška 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních
Zákon 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání
Special educational needs and disability code of practice: 0 to 25 years
Seznam doporučené literatury
Vyhláška 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Vyhláška 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních
Zákon 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání
Special educational needs and disability code of practice: 0 to 25 years