Diplomová práce se věnuje problematice zvládání stresu u studentů středních zdravotnických škol. Teoretická část obsahuje kapitoly charakterizující stresory, stres a jeho vliv na zdraví. Další klíčovou kapitolou je zvládání stresu. V empirické části je provedeno kvantitativní šetření zaměřené na copingové strategie studentů středních zdravotnických škol. Výzkum je prováděn pomocí standardizovaného dotazníku, zaměřeném na strategie zvládání stresu - SVF 78.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the issue of stress management of the high school medical students. The theoretical part includes chapters characterizing stressors, stress and its effects on health. Another key chapter is about stress management. In the empirical part the quantitative research focused on the coping strategies of the high school medical students is performed. The research is executed using a standardized questionnaire oriented on the stress management
strategies - SVF 78.
Klíčová slova
stres, copingové strategie, zvládání stresu, student střední zdravotnické školy
Klíčová slova v angličtině
stress, coping strategies, stress management, student of high school medical school
Rozsah průvodní práce
73 s. (104 462 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje problematice zvládání stresu u studentů středních zdravotnických škol. Teoretická část obsahuje kapitoly charakterizující stresory, stres a jeho vliv na zdraví. Další klíčovou kapitolou je zvládání stresu. V empirické části je provedeno kvantitativní šetření zaměřené na copingové strategie studentů středních zdravotnických škol. Výzkum je prováděn pomocí standardizovaného dotazníku, zaměřeném na strategie zvládání stresu - SVF 78.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the issue of stress management of the high school medical students. The theoretical part includes chapters characterizing stressors, stress and its effects on health. Another key chapter is about stress management. In the empirical part the quantitative research focused on the coping strategies of the high school medical students is performed. The research is executed using a standardized questionnaire oriented on the stress management
strategies - SVF 78.
Klíčová slova
stres, copingové strategie, zvládání stresu, student střední zdravotnické školy
Klíčová slova v angličtině
stress, coping strategies, stress management, student of high school medical school
Zásady pro vypracování
Studium vstupní literatury a literární rešerše
Stanovení cílů a dílčích cílů
Příprava metodiky a organizace výzkumu
Předmět zkoumání: Zvládání stresu u studentů středních zdravotnických škol, kvantitativní metoda dotazníkového šetření - standardizovaný dotazník
Realizace výzkumu a zpracování získaných dat
Tvorba a finalizace textu diplomové práce
Zásady pro vypracování
Studium vstupní literatury a literární rešerše
Stanovení cílů a dílčích cílů
Příprava metodiky a organizace výzkumu
Předmět zkoumání: Zvládání stresu u studentů středních zdravotnických škol, kvantitativní metoda dotazníkového šetření - standardizovaný dotazník
Realizace výzkumu a zpracování získaných dat
Tvorba a finalizace textu diplomové práce
Seznam doporučené literatury
ADAM, Zdeněk, Jeroným KLIMEŠ, Luděk POUR, Zdeněk KRÁL, Alice ONDERKOVÁ, Aleš ČERMÁK a Jiří VORLÍČEK. Maligní onemocnění, psychika a stres: příběhy pacientů s komentářem psychologa. Praha: Grada Publishing, 2019. ISBN 978-80-271-2539-5.
JIMENEZ, Cristobal, Pilar Martínez NAVIA-OSORIO a Carmen Vacas DIAZ. Stress and health in novice and experienced nursing students. Journal of Advanced Nursing. 2010, 66(2), 442-455. DOI: 10.1111/j.1365-2648.2009.05183.x. ISSN 03092402. Dostupné také z: http://doi.wiley.com/10.1111/j.1365-2648.2009.05183.x
KATUŠČÁK, Dušan, Barbora DROBÍKOVÁ a Richard PAPÍK. Jak psát závěrečné a kvalifikační práce: jak psát bakalářské práce, diplomové práce, dizertační práce, specializační práce, habilitační práce, seminární a ročníkové práce, práce studentské vědecké a odborné činnosti, jak vytvořit bibliografické citace a odkazy a citovat tradiční a elektronické dokumenty. Nitra: Enigma, c2008. ISBN 978-80-89132-70-6.
LIŠKA, Václav. Zpracování a obhajoba bakalářské a diplomové práce. 2. vyd. Praha: Professional Publishing, 2010. ISBN 978-80-7431-021-8.
NEŠPOR, Karel. Přirozené způsoby zvládání stresu. Praha: Dr. Josef Raabe, 2019. ISBN 978-80-7496-443-5.
SHDAIFAT, Emad Adel, Aysar JAMAMA a Mohammed AL-AMER. Stress and Coping Strategies Among Nursing Students. Global Journal of Health Science. 2018, 10(5), 41. DOI: 10.5539/gjhs.v10n5p33. ISSN 1916-9744. Dostupné také z: http://www.ccsenet.org/journal/index.php/gjhs/article/view/73431
Seznam doporučené literatury
ADAM, Zdeněk, Jeroným KLIMEŠ, Luděk POUR, Zdeněk KRÁL, Alice ONDERKOVÁ, Aleš ČERMÁK a Jiří VORLÍČEK. Maligní onemocnění, psychika a stres: příběhy pacientů s komentářem psychologa. Praha: Grada Publishing, 2019. ISBN 978-80-271-2539-5.
JIMENEZ, Cristobal, Pilar Martínez NAVIA-OSORIO a Carmen Vacas DIAZ. Stress and health in novice and experienced nursing students. Journal of Advanced Nursing. 2010, 66(2), 442-455. DOI: 10.1111/j.1365-2648.2009.05183.x. ISSN 03092402. Dostupné také z: http://doi.wiley.com/10.1111/j.1365-2648.2009.05183.x
KATUŠČÁK, Dušan, Barbora DROBÍKOVÁ a Richard PAPÍK. Jak psát závěrečné a kvalifikační práce: jak psát bakalářské práce, diplomové práce, dizertační práce, specializační práce, habilitační práce, seminární a ročníkové práce, práce studentské vědecké a odborné činnosti, jak vytvořit bibliografické citace a odkazy a citovat tradiční a elektronické dokumenty. Nitra: Enigma, c2008. ISBN 978-80-89132-70-6.
LIŠKA, Václav. Zpracování a obhajoba bakalářské a diplomové práce. 2. vyd. Praha: Professional Publishing, 2010. ISBN 978-80-7431-021-8.
NEŠPOR, Karel. Přirozené způsoby zvládání stresu. Praha: Dr. Josef Raabe, 2019. ISBN 978-80-7496-443-5.
SHDAIFAT, Emad Adel, Aysar JAMAMA a Mohammed AL-AMER. Stress and Coping Strategies Among Nursing Students. Global Journal of Health Science. 2018, 10(5), 41. DOI: 10.5539/gjhs.v10n5p33. ISSN 1916-9744. Dostupné také z: http://www.ccsenet.org/journal/index.php/gjhs/article/view/73431