V této bakalářské práci jsem se věnoval ověření test-retestové reliability u české
verze dotazníku PAQ-C. Měření probíhalo na Základní škole a Mateřské škole Střílky
p.o. na žácích prvního a druhého stupně.
V teoretické části práce jsem se zabýval pohybovou aktivitou (PA) a jak se měnila
pohledem různých autorů v průběhu let. V teoretické části se dále dočtete, jakým způsobem se PA může měřit a jaké metody se ke měření používají se zaměřením na dotazník
PAQ.
V praktické části jsem se věnoval rozdíly v PA mezi pohlavími ve volném čase
a během školní docházky. Hlavní cílem práce bylo ověřit test-retestovou reliabilitu pomocí dotazníku PAQ-C.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to verify the test-retest reliability of testing with the
Czech version of the PAQ-C questionnaire. The data were collected from the children at
the Primary and Lower High School at Základní a Mateřská škola Střílky p.o.
The theoretical part deals with physical activities (PA) and various points of view of different authors on PA. The means of measurement of PA and the methods utilized in the
PAQ questionnaire are described as well. The practical part focuses on evaluating the
differences of PA related to subjects' sex and their free time and school time activities.
The main aim of the thesis is to verify the test-retest reliability of the PAQ-C questionnaire .
physical activities, questionnaire, physical activities measurement, testretest reliability, validity, physical activities of school children.
Rozsah průvodní práce
38 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V této bakalářské práci jsem se věnoval ověření test-retestové reliability u české
verze dotazníku PAQ-C. Měření probíhalo na Základní škole a Mateřské škole Střílky
p.o. na žácích prvního a druhého stupně.
V teoretické části práce jsem se zabýval pohybovou aktivitou (PA) a jak se měnila
pohledem různých autorů v průběhu let. V teoretické části se dále dočtete, jakým způsobem se PA může měřit a jaké metody se ke měření používají se zaměřením na dotazník
PAQ.
V praktické části jsem se věnoval rozdíly v PA mezi pohlavími ve volném čase
a během školní docházky. Hlavní cílem práce bylo ověřit test-retestovou reliabilitu pomocí dotazníku PAQ-C.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to verify the test-retest reliability of testing with the
Czech version of the PAQ-C questionnaire. The data were collected from the children at
the Primary and Lower High School at Základní a Mateřská škola Střílky p.o.
The theoretical part deals with physical activities (PA) and various points of view of different authors on PA. The means of measurement of PA and the methods utilized in the
PAQ questionnaire are described as well. The practical part focuses on evaluating the
differences of PA related to subjects' sex and their free time and school time activities.
The main aim of the thesis is to verify the test-retest reliability of the PAQ-C questionnaire .
physical activities, questionnaire, physical activities measurement, testretest reliability, validity, physical activities of school children.
Zásady pro vypracování
1. Nastudovat studie týkající se konstrukce a standardizace originální verze dotazníku PAQ-C
2. Sestavit rešerši o vlastnostech a různých způsobech standardizace PAQ-C v jiných zemích
3. Příprava metodiky pro sběr dat na dvou základních školách (6. třídy)
4. Realizace sběru dat, jejich zpracování a vyhodnocení
5. Sepsání závěrečné práce
Zásady pro vypracování
1. Nastudovat studie týkající se konstrukce a standardizace originální verze dotazníku PAQ-C
2. Sestavit rešerši o vlastnostech a různých způsobech standardizace PAQ-C v jiných zemích
3. Příprava metodiky pro sběr dat na dvou základních školách (6. třídy)
4. Realizace sběru dat, jejich zpracování a vyhodnocení
5. Sepsání závěrečné práce