Diplomová práce je zaměřena na aktivní přestávky a jejich využití v pohybovém režimu žáků. Jedná se o syntézu poznatků z různých mezinárodních studií. Studie byly vyhledávány na portálu elektronických informačních zdrojů UP Web of Science. Do syntézy poznatků bylo zahrnuto celkem 23 studií, které splňovaly předem dané podmínky. Z výsledků provedených testování vyplývá, že aktivní přestávky jsou ideálním nástrojem ke zvýšení pohybové aktivity u dětí a tím snížení sedavého chování. Zavedení tohoto programu zlepšuje také chování a sociální vztahy ve třídě. V průběhu získávání informací o aktivních přestávkách byl tento program pravidelně zaveden na ZŠ Zádveřice.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on active breaks and their use in the movement mode pupils. It is a synthesis of knowledge from various international studies. The studies were soughton the UP Web of Science electronic information resources portal. The synthesis of knowledge included a 23 studies that met the pre-specified conditions. From the results performed that active breaks are an ideal tool to increase physical aktivity in children and thereby reduce sedentary behavior. Implementing this program also improves behavior and social relations in the classroom. During the acquisition of information about active breaks, was this program regularly applied at Zádveřice Elementary School.
Klíčová slova
Aktivní přestávky, základní škola, pohybová aktivita, účinek, chování.
Klíčová slova v angličtině
Active breaks, elementary school, physical activity, effect, behavior.
Rozsah průvodní práce
66 s. (98 411 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na aktivní přestávky a jejich využití v pohybovém režimu žáků. Jedná se o syntézu poznatků z různých mezinárodních studií. Studie byly vyhledávány na portálu elektronických informačních zdrojů UP Web of Science. Do syntézy poznatků bylo zahrnuto celkem 23 studií, které splňovaly předem dané podmínky. Z výsledků provedených testování vyplývá, že aktivní přestávky jsou ideálním nástrojem ke zvýšení pohybové aktivity u dětí a tím snížení sedavého chování. Zavedení tohoto programu zlepšuje také chování a sociální vztahy ve třídě. V průběhu získávání informací o aktivních přestávkách byl tento program pravidelně zaveden na ZŠ Zádveřice.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on active breaks and their use in the movement mode pupils. It is a synthesis of knowledge from various international studies. The studies were soughton the UP Web of Science electronic information resources portal. The synthesis of knowledge included a 23 studies that met the pre-specified conditions. From the results performed that active breaks are an ideal tool to increase physical aktivity in children and thereby reduce sedentary behavior. Implementing this program also improves behavior and social relations in the classroom. During the acquisition of information about active breaks, was this program regularly applied at Zádveřice Elementary School.
Klíčová slova
Aktivní přestávky, základní škola, pohybová aktivita, účinek, chování.
Klíčová slova v angličtině
Active breaks, elementary school, physical activity, effect, behavior.