Bakalářská práce se zabývá retrospektivní zkušeností vysokoškolského studenta s jeho středoškolskými učiteli. Tyto zkušenosti se týkají osobnosti a výuky pedagoga. Výzkum zpracován kvalitativně odhaluje strukturu kategorií rozčleněnou na dvě části, pohled na učitele jako osobnost a pohled na učitelovu výuku, které reprezentují studentův pohled na pedagogy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with a retrospective description of the experience of a university student with his secondary school teachers. These experiences are related to the personality of teacher and the method of his teaching. The research elaborated qualitatively reveals the structure of categories divided into two parts, the view of the teacher as a personality and the view of the teacher's teaching, which represent the student's view of the teachers.
Klíčová slova
žák, středoškolský učitel, metody výuky, zkušenost, osobnost učitele, vztah žáka a učitele
Klíčová slova v angličtině
student, high school teacher, teaching methods, experience, teacher personality, pupil-teacher relationship
Rozsah průvodní práce
63 s. 83 011 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá retrospektivní zkušeností vysokoškolského studenta s jeho středoškolskými učiteli. Tyto zkušenosti se týkají osobnosti a výuky pedagoga. Výzkum zpracován kvalitativně odhaluje strukturu kategorií rozčleněnou na dvě části, pohled na učitele jako osobnost a pohled na učitelovu výuku, které reprezentují studentův pohled na pedagogy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with a retrospective description of the experience of a university student with his secondary school teachers. These experiences are related to the personality of teacher and the method of his teaching. The research elaborated qualitatively reveals the structure of categories divided into two parts, the view of the teacher as a personality and the view of the teacher's teaching, which represent the student's view of the teachers.
Klíčová slova
žák, středoškolský učitel, metody výuky, zkušenost, osobnost učitele, vztah žáka a učitele
Klíčová slova v angličtině
student, high school teacher, teaching methods, experience, teacher personality, pupil-teacher relationship
Zásady pro vypracování
Cíl práce spočívá v identifikaci a popisu zkušenosti vysokoškolského studenta se středoškolskými učiteli. Tyto zkušenosti se týkají výuky a charakterových vlastností pedagoga a umožní nám pochopit komplexní pohled studenta na jeho středoškolské učitele. Respondenty jsem v tomto případě zvolila již vysokoškolské studenty, kteří jsou schopni, objektivně a s odstupem času, své vzpomínky a zkušenosti zpětně popsat.
Návrh postupu řešení: nastudování odborné literatury - provedení pilotáže - stanovení indikátorů potřebných pro výzkum - vypracování projektu kvalitativního výzkumu - sběr dat - analýza dat - interpretace dat.
Zásady pro vypracování
Cíl práce spočívá v identifikaci a popisu zkušenosti vysokoškolského studenta se středoškolskými učiteli. Tyto zkušenosti se týkají výuky a charakterových vlastností pedagoga a umožní nám pochopit komplexní pohled studenta na jeho středoškolské učitele. Respondenty jsem v tomto případě zvolila již vysokoškolské studenty, kteří jsou schopni, objektivně a s odstupem času, své vzpomínky a zkušenosti zpětně popsat.
Návrh postupu řešení: nastudování odborné literatury - provedení pilotáže - stanovení indikátorů potřebných pro výzkum - vypracování projektu kvalitativního výzkumu - sběr dat - analýza dat - interpretace dat.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan. MAREŠ, Jiří. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele. Praha Portál, 2012. VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem. Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova v Praze, pedagogická fakulta, 2007.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan. MAREŠ, Jiří. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele. Praha Portál, 2012. VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem. Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova v Praze, pedagogická fakulta, 2007.