Bakalářská práce zkoumá taneční výrazové prostředky senegalské tanečnice Germaine Acogny. Diplomantka se zaměřuje na fúzi afrických kořenů tanečnice a evropského respektive francouzského prostředí, dlouho formovaného především klasickým tancem, ve kterého je choreografie zasazena. Zkoumá interkulturalitu vznikající vztahem mezi rodným kontextem tanečnice, který je ukotven v afrických rituálech, a evropskou civilizací, která prošla taneční modernou. Metodologicky se práce opírá o současné tanečněvědné koncepti. Důležitým inspiračním zdrojem je autobiografie Germaine Acogny - Danse africaine, kde řeší svůj vztah k taneční identitě a kultuře.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis the dance expression of senegalese dancer and choreographer Germaine Acogny. Writer focuses on the fusion of African roots of the dancer and European environment, for a long time formed mostly by classical dance. It examines the interculturality emerging from the relation between the birth kontext of the dance, which is rooted in African rituals, and European civilisation, which has gone through the modern dance epoch. An important inspirational source is an autobiography of Germaine Acogny - Danse africaine.
Bakalářská práce zkoumá taneční výrazové prostředky senegalské tanečnice Germaine Acogny. Diplomantka se zaměřuje na fúzi afrických kořenů tanečnice a evropského respektive francouzského prostředí, dlouho formovaného především klasickým tancem, ve kterého je choreografie zasazena. Zkoumá interkulturalitu vznikající vztahem mezi rodným kontextem tanečnice, který je ukotven v afrických rituálech, a evropskou civilizací, která prošla taneční modernou. Metodologicky se práce opírá o současné tanečněvědné koncepti. Důležitým inspiračním zdrojem je autobiografie Germaine Acogny - Danse africaine, kde řeší svůj vztah k taneční identitě a kultuře.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis the dance expression of senegalese dancer and choreographer Germaine Acogny. Writer focuses on the fusion of African roots of the dancer and European environment, for a long time formed mostly by classical dance. It examines the interculturality emerging from the relation between the birth kontext of the dance, which is rooted in African rituals, and European civilisation, which has gone through the modern dance epoch. An important inspirational source is an autobiography of Germaine Acogny - Danse africaine.
Bakalářská práce se zaměří na taneční výrazové prostředky senegalské tanečnice Germaine Acogny. Diplomantka bude zkoumat fúzi afrických kořenů tanečnice a evropského, respektive francouzského prostředí, dlouho v této oblasti formovaného především klasickým tancem, do kterého je její tvorba zasazena. V choreografiích Acogny budou sledovány zejména interkulturální aspekty vznikající vztahem mezi rodným kontextem tanečnice, který je ukotven v afrických rituálech, a evropskou civilizací, která prošla od dob taneční moderny výraznými formálními, stejně jako tematickými proměnami. Metodologicky se práce bude opírat o současné tanečněvědné a interkulturální koncepty vztahující se k choreografii. Důležitým inspiračním zdrojem budou monografie Germaine Acogny, ať již její autobiografie či teoreticko-filozofické eseje o tanci, v nichž vždy řeší mimo jiné také svůj vztah k taneční identitě a kultuře.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměří na taneční výrazové prostředky senegalské tanečnice Germaine Acogny. Diplomantka bude zkoumat fúzi afrických kořenů tanečnice a evropského, respektive francouzského prostředí, dlouho v této oblasti formovaného především klasickým tancem, do kterého je její tvorba zasazena. V choreografiích Acogny budou sledovány zejména interkulturální aspekty vznikající vztahem mezi rodným kontextem tanečnice, který je ukotven v afrických rituálech, a evropskou civilizací, která prošla od dob taneční moderny výraznými formálními, stejně jako tematickými proměnami. Metodologicky se práce bude opírat o současné tanečněvědné a interkulturální koncepty vztahující se k choreografii. Důležitým inspiračním zdrojem budou monografie Germaine Acogny, ať již její autobiografie či teoreticko-filozofické eseje o tanci, v nichž vždy řeší mimo jiné také svůj vztah k taneční identitě a kultuře.
Seznam doporučené literatury
ACOGNY, Germaine. Danse africaine. Frankfurt: Dieter Fricke, 1994.
ACOGNY, Germaine. Ancestral Voices: Dance Dialogues. 1. Leicester: Serendipity, 2018.
BUTTERWORTH, Jo a Liesbeth WILDSCHUT. Contemporary Choreography: A Critical Reared. New York: Routledge, 2009.
HEMKE, Rolf C. THEATRE IN SUB-SAHARAN AFRICA. Berlin: Theatter der Zeit, 2010.
MITRA, Royona. Akram Khan: Dancing New Interculturalism. London: Bruner University London, 2015.
Seznam doporučené literatury
ACOGNY, Germaine. Danse africaine. Frankfurt: Dieter Fricke, 1994.
ACOGNY, Germaine. Ancestral Voices: Dance Dialogues. 1. Leicester: Serendipity, 2018.
BUTTERWORTH, Jo a Liesbeth WILDSCHUT. Contemporary Choreography: A Critical Reared. New York: Routledge, 2009.
HEMKE, Rolf C. THEATRE IN SUB-SAHARAN AFRICA. Berlin: Theatter der Zeit, 2010.
MITRA, Royona. Akram Khan: Dancing New Interculturalism. London: Bruner University London, 2015.