Bakalářská práce se zabývá spokojeností klientů se službami, které domov poskytuje. V teoretické části přibližuji chod celého zařízení, způsob, jakým má být služba poskytována, jak je důležité uspokojovat lidské potřeby, způsob měření kvality, její znaky a faktory, které působí na spokojenost seniorů. Na tuto část navazuje kvantitativní výzkum, jehož cílem je zjistit, do jaké míry jsou klienti spokojeni s poskytovanými službami, co by se dalo zlepšit a co je pro klienty důležité, aby byli spokojeni. Výsledek výzkumu poslouží ke zlepšení služeb v Domově pro seniory.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on clients' satisfaction with services provided by retirement house. In theoretical part, I describe the running of the whole retirement house, the supposed way a service should be provided, how important is to satisfy human needs, how we measure the quality and which retirement house's factors and characteristics influence the seniors' contentedness. This part is followed by qualitative research, which goal is to discover the size of clients' satisfaction with provided services, what may be improved and what is important for the clients in order to be content. The result of the research will be used as improvement of services in the retirement house.
Klíčová slova
Domov pro seniory, lidské potřeby, stáří, hygienická péče, kvalita, pracovník přímé péče, aktivity, přístupy ke stáří, demence.
Klíčová slova v angličtině
Retirement house, human needs, old age, hygienic care, quality, activity, worker of firs-hand care, approaches to old age, dementia
Rozsah průvodní práce
84 s. (960100 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá spokojeností klientů se službami, které domov poskytuje. V teoretické části přibližuji chod celého zařízení, způsob, jakým má být služba poskytována, jak je důležité uspokojovat lidské potřeby, způsob měření kvality, její znaky a faktory, které působí na spokojenost seniorů. Na tuto část navazuje kvantitativní výzkum, jehož cílem je zjistit, do jaké míry jsou klienti spokojeni s poskytovanými službami, co by se dalo zlepšit a co je pro klienty důležité, aby byli spokojeni. Výsledek výzkumu poslouží ke zlepšení služeb v Domově pro seniory.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on clients' satisfaction with services provided by retirement house. In theoretical part, I describe the running of the whole retirement house, the supposed way a service should be provided, how important is to satisfy human needs, how we measure the quality and which retirement house's factors and characteristics influence the seniors' contentedness. This part is followed by qualitative research, which goal is to discover the size of clients' satisfaction with provided services, what may be improved and what is important for the clients in order to be content. The result of the research will be used as improvement of services in the retirement house.
Klíčová slova
Domov pro seniory, lidské potřeby, stáří, hygienická péče, kvalita, pracovník přímé péče, aktivity, přístupy ke stáří, demence.
Klíčová slova v angličtině
Retirement house, human needs, old age, hygienic care, quality, activity, worker of firs-hand care, approaches to old age, dementia
Zásady pro vypracování
A. Cíl práce: Cílem práce je zjistit, jak jsou klienti spokojeni s prostředím domova a se službami, které domov poskytuje. B. Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Na základě výzkumu spokojenosti klientů s poskytovanými službami a s prostředím domova zjistíme, co by se dalo zlepšit v oblasti péče a prostředí domova. Výsledky výzkumu spokojenosti odpoví na otázky, které povedou ke zlepšování kvality poskytování služeb v domově pro seniory. C. Výzkumná otázka: Jak jsou klienti spokojeni s poskytovanými službami v domově pro seniory? D. Návrh postupu řešení (metoda): Studium odborné literatury, vypracování projektu kvantitativního výzkumu, sběr, analýza a interpretace dat, doporučení pro domov na základě zjištěných zkutečností. E. Harmonogram práce: - pracovní verze osnovy práce - nejpozději do: 30.9.2019 - hotová práce k poslední konzultaci - nejpozději do: 29.2.2020 - odevzdání definitivní verze práce - nejpozději do 31. 3. 2020
Zásady pro vypracování
A. Cíl práce: Cílem práce je zjistit, jak jsou klienti spokojeni s prostředím domova a se službami, které domov poskytuje. B. Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Na základě výzkumu spokojenosti klientů s poskytovanými službami a s prostředím domova zjistíme, co by se dalo zlepšit v oblasti péče a prostředí domova. Výsledky výzkumu spokojenosti odpoví na otázky, které povedou ke zlepšování kvality poskytování služeb v domově pro seniory. C. Výzkumná otázka: Jak jsou klienti spokojeni s poskytovanými službami v domově pro seniory? D. Návrh postupu řešení (metoda): Studium odborné literatury, vypracování projektu kvantitativního výzkumu, sběr, analýza a interpretace dat, doporučení pro domov na základě zjištěných zkutečností. E. Harmonogram práce: - pracovní verze osnovy práce - nejpozději do: 30.9.2019 - hotová práce k poslední konzultaci - nejpozději do: 29.2.2020 - odevzdání definitivní verze práce - nejpozději do 31. 3. 2020
Seznam doporučené literatury
Vágnerová, M. (2007). Vývojová psychologie II: Dospělost a stáří. Praha: Karolinum. Klevetová, D., & Dlabalová, I. (2008) Motivační prvky při práci se seniory. Praha: Grada Publishing Janečková, H., & Vacková, M. (2010). Reminiscence: využití vzpomínek při práci se seniory. Praha: Portál. Reichel, J. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada Publishing, 2009.
Seznam doporučené literatury
Vágnerová, M. (2007). Vývojová psychologie II: Dospělost a stáří. Praha: Karolinum. Klevetová, D., & Dlabalová, I. (2008) Motivační prvky při práci se seniory. Praha: Grada Publishing Janečková, H., & Vacková, M. (2010). Reminiscence: využití vzpomínek při práci se seniory. Praha: Portál. Reichel, J. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada Publishing, 2009.