Bakalářská práce se zabývá trendy v evaluaci v dalším vzdělávání vedoucích pracovníků v ziskovém sektoru a analýzou textů v odborných časopisech a databázích za období let 2009-2019. Teoretická část je orientována na vymezení klíčových pojmů evaluace, vedoucí pracovník další vzdělávání a ziskový sektor. Praktická část se zaměřuje na tvorbu přehledové studie a interpretaci dat získaných na základě analýzy odborných textů, jejímž výsledkem je identifikace trendů v přístupech k evaluaci dalšího vzdělávání vedoucích pracovníků v ziskovém sektoru za období let 2009-2019.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with evaluation trends in further education of managers in the profit sector and analysis of texts in expert journals and databases for the period 2009-2019. The theoretical part is focused on the definition of key words: evaluation, manager, further education and profit sector. The practical part aims on the creation of an review study and interpretation of data obtained on the basis of the analysis of expert texts, which results is an identification of trends in approaches to the evaluation of further education of managers in profit sector during the period 2009-2019.
Klíčová slova
evaluace, další vzdělávání a učení, podnikové vzdělávání, vedoucí pracovníci, manažer, ziskový sektor
Klíčová slova v angličtině
evaluation, further education and learning, corporate education, managers, profit sector
Rozsah průvodní práce
64 s. (116 494 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá trendy v evaluaci v dalším vzdělávání vedoucích pracovníků v ziskovém sektoru a analýzou textů v odborných časopisech a databázích za období let 2009-2019. Teoretická část je orientována na vymezení klíčových pojmů evaluace, vedoucí pracovník další vzdělávání a ziskový sektor. Praktická část se zaměřuje na tvorbu přehledové studie a interpretaci dat získaných na základě analýzy odborných textů, jejímž výsledkem je identifikace trendů v přístupech k evaluaci dalšího vzdělávání vedoucích pracovníků v ziskovém sektoru za období let 2009-2019.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with evaluation trends in further education of managers in the profit sector and analysis of texts in expert journals and databases for the period 2009-2019. The theoretical part is focused on the definition of key words: evaluation, manager, further education and profit sector. The practical part aims on the creation of an review study and interpretation of data obtained on the basis of the analysis of expert texts, which results is an identification of trends in approaches to the evaluation of further education of managers in profit sector during the period 2009-2019.
Klíčová slova
evaluace, další vzdělávání a učení, podnikové vzdělávání, vedoucí pracovníci, manažer, ziskový sektor
Klíčová slova v angličtině
evaluation, further education and learning, corporate education, managers, profit sector
Zásady pro vypracování
A. Cíl práce: Identifikovat trendy v evaluaci v dalším vzdělávání vedoucích pracovníků v ziskovém sektoru.
B. Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Analyzovat existující přístupy k evaluaci vzdělávání vedoucích pracovníků v ziskovém sektoru. Identifikovat oblasti zaměření evaluace, postupy, principy a metody v kontextu vzdělávání vedoucích pracovníků v ziskovém sektoru skrze publikované závěry výzkumu.
C. Výzkumná otázka: Jaká jsou pojetí evaluace ve vzdělávání vedoucích pracovníků v ziskovém sektoru za posledních deset let?
D. Návrh postupu řešení (metoda): Přehledová studie. Pro vytvoření teoretického rámce budou analyzovány texty, které jsou zveřejněny v databázích EBSCO a ERIC, a na webech odborných časopisů Lifelong learning a Evaluační teorie a praxe. Analyzovány budou texty, které jsou publikovány v anglickém a českém jazyce, a to dle níže uvedených klíčových slov.
Klíčová slova: evaluace, další vzdělávání a učení, podnikové vzdělávání, vedoucí pracovníci, manažer, ziskový sektor.
Key words: evaluation, further education and learning, corporate education, managers, profit sector.
E. Harmonogram práce:
- pracovní verze osnovy práce - nejpozději do: 31. 5. 2019
- hotová práce k poslední konzultaci - nejpozději do: 31. 8. 2019
- odevzdání definitivní verze práce - nejpozději do 31. 3. 2020
Zásady pro vypracování
A. Cíl práce: Identifikovat trendy v evaluaci v dalším vzdělávání vedoucích pracovníků v ziskovém sektoru.
B. Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Analyzovat existující přístupy k evaluaci vzdělávání vedoucích pracovníků v ziskovém sektoru. Identifikovat oblasti zaměření evaluace, postupy, principy a metody v kontextu vzdělávání vedoucích pracovníků v ziskovém sektoru skrze publikované závěry výzkumu.
C. Výzkumná otázka: Jaká jsou pojetí evaluace ve vzdělávání vedoucích pracovníků v ziskovém sektoru za posledních deset let?
D. Návrh postupu řešení (metoda): Přehledová studie. Pro vytvoření teoretického rámce budou analyzovány texty, které jsou zveřejněny v databázích EBSCO a ERIC, a na webech odborných časopisů Lifelong learning a Evaluační teorie a praxe. Analyzovány budou texty, které jsou publikovány v anglickém a českém jazyce, a to dle níže uvedených klíčových slov.
Klíčová slova: evaluace, další vzdělávání a učení, podnikové vzdělávání, vedoucí pracovníci, manažer, ziskový sektor.
Key words: evaluation, further education and learning, corporate education, managers, profit sector.
E. Harmonogram práce:
- pracovní verze osnovy práce - nejpozději do: 31. 5. 2019
- hotová práce k poslední konzultaci - nejpozději do: 31. 8. 2019
- odevzdání definitivní verze práce - nejpozději do 31. 3. 2020
Seznam doporučené literatury
Hendl, J., & Remr, J. (2017). Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál.
Kirkpatrick, D. L., & Kirkpatrick, J. D. (2006). Evaluating training programs: The four levels(Third ed.). San Francisco, CA: Berrett-Koehler.
Mareš, J. (2013). Přehledové studie: jejich typologie, funkce a způsob vytváření. Pedagogická orientace, 23(4), 427-454.
Prokopenko, J., Spanily, S., Vejdelek, J., Kubr, M., & Jurnecka, S. (1996). Vzdelavani a rozvoj manazeru. Praha: Grada.
Prucha, J., & Veteska, J. (2014). Andragogicky slovnik. Praha: Grada.
Prucha, J. (1996). Pedagogicka evaluace: Hodnoceni vzdelavacich programu, procesu a vysledku. Brno: Masarykova univerzita.
Seznam doporučené literatury
Hendl, J., & Remr, J. (2017). Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál.
Kirkpatrick, D. L., & Kirkpatrick, J. D. (2006). Evaluating training programs: The four levels(Third ed.). San Francisco, CA: Berrett-Koehler.
Mareš, J. (2013). Přehledové studie: jejich typologie, funkce a způsob vytváření. Pedagogická orientace, 23(4), 427-454.
Prokopenko, J., Spanily, S., Vejdelek, J., Kubr, M., & Jurnecka, S. (1996). Vzdelavani a rozvoj manazeru. Praha: Grada.
Prucha, J., & Veteska, J. (2014). Andragogicky slovnik. Praha: Grada.
Prucha, J. (1996). Pedagogicka evaluace: Hodnoceni vzdelavacich programu, procesu a vysledku. Brno: Masarykova univerzita.