Diplomant se ve své práci zabývá problematikou zvukového zobrazení v komiksu Sin City Franka Millera a zvukovou složkou v jeho filmové adaptaci z roku 2005 režiséra Roberta Rodrigueze. Cílem výzkumu je analýza obou složek. Metodologicky se bude práce opírat o neoformalismus definovaný Kristin Thompsonovou. Terminologie a pojmy čerpá práce z knihy Umění filmu Bordwella a Thompsonové a Jak rozumět komiksu Scotta McClouda. Cílem práce je analýza zvukových prvků a jejich vlastností.
Anotace v angličtině
In this work, the graduate deals with the issue of sound representation in Frank Miller's Sin City comic and the sound component in the 2005 film adaptation by director Robert Rodriguez. The aim of the research is to analyze both components. Methodologically, the work will be based on neoformalism defined by Kristin Thompson. Terminology and concepts draws on Bordwell and Thompson's The Art of Film and How to Understand Scott McCloud's Comics. The aim of the work is to analyze sound elements and their purposes.
Klíčová slova
neoformalismus, sin city, zvuková složka
Klíčová slova v angličtině
neoformalism, sin city, audio, textualized sound
Rozsah průvodní práce
55
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomant se ve své práci zabývá problematikou zvukového zobrazení v komiksu Sin City Franka Millera a zvukovou složkou v jeho filmové adaptaci z roku 2005 režiséra Roberta Rodrigueze. Cílem výzkumu je analýza obou složek. Metodologicky se bude práce opírat o neoformalismus definovaný Kristin Thompsonovou. Terminologie a pojmy čerpá práce z knihy Umění filmu Bordwella a Thompsonové a Jak rozumět komiksu Scotta McClouda. Cílem práce je analýza zvukových prvků a jejich vlastností.
Anotace v angličtině
In this work, the graduate deals with the issue of sound representation in Frank Miller's Sin City comic and the sound component in the 2005 film adaptation by director Robert Rodriguez. The aim of the research is to analyze both components. Methodologically, the work will be based on neoformalism defined by Kristin Thompson. Terminology and concepts draws on Bordwell and Thompson's The Art of Film and How to Understand Scott McCloud's Comics. The aim of the work is to analyze sound elements and their purposes.
Klíčová slova
neoformalismus, sin city, zvuková složka
Klíčová slova v angličtině
neoformalism, sin city, audio, textualized sound
Zásady pro vypracování
Předmětem této bakalářské práce bude komparativní analýza komiksu Sin City Franka Millera a jeho filmové adaptace Sin City: Město hříchů (Sin City, 2005) režiséra Roberta Rodrigueze. Hlavním cílem práce je popsat, jakým způsobem jsou ve filmu využity funkce typické primárně pro komiks a jakým způsobem byl původně komiksový materiál upraven pro potřeby filmového zpracování, v rámci této analýzy se zaměřím především na vizuální složku obou děl. Teoreticky budu ve své práci výchazet především z knihy The Comic Book Film Adaptation: Exploring Modern Hollywood's Leading Genre Liama Burkeho. Mým cílem bude poukázat na vizuální a žánrové prvky, které Miller i Rodriguez využívají k vytvoření neonoirového díla.
Zásady pro vypracování
Předmětem této bakalářské práce bude komparativní analýza komiksu Sin City Franka Millera a jeho filmové adaptace Sin City: Město hříchů (Sin City, 2005) režiséra Roberta Rodrigueze. Hlavním cílem práce je popsat, jakým způsobem jsou ve filmu využity funkce typické primárně pro komiks a jakým způsobem byl původně komiksový materiál upraven pro potřeby filmového zpracování, v rámci této analýzy se zaměřím především na vizuální složku obou děl. Teoreticky budu ve své práci výchazet především z knihy The Comic Book Film Adaptation: Exploring Modern Hollywood's Leading Genre Liama Burkeho. Mým cílem bude poukázat na vizuální a žánrové prvky, které Miller i Rodriguez využívají k vytvoření neonoirového díla.
Seznam doporučené literatury
The Comic Book Film Adaptation: Exploring Modern Hollywood's Leading Genre. Jackson: University Press of Mississippi, 2016. ISBN 978-1-4968-0970-4 HUGHES, David. Comic Book Movies. Virgin Books, 2007. ISBN 978-0753512630, McFARLANE, Brian. Novel to Film: An Introduction to the Theory of Adaptation. New York: Oxford University Press, 1996. ISBN 978-0198711506. PRATT, Henry John. Making Comics into Film. In: MESKIN, Aaron. COOK, Roy T. The Art of Comics: A Philosophical Approach. Wiley-Blackwell, 2011, s. 147-163. ISBN 978-1444334647
Seznam doporučené literatury
The Comic Book Film Adaptation: Exploring Modern Hollywood's Leading Genre. Jackson: University Press of Mississippi, 2016. ISBN 978-1-4968-0970-4 HUGHES, David. Comic Book Movies. Virgin Books, 2007. ISBN 978-0753512630, McFARLANE, Brian. Novel to Film: An Introduction to the Theory of Adaptation. New York: Oxford University Press, 1996. ISBN 978-0198711506. PRATT, Henry John. Making Comics into Film. In: MESKIN, Aaron. COOK, Roy T. The Art of Comics: A Philosophical Approach. Wiley-Blackwell, 2011, s. 147-163. ISBN 978-1444334647
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomantka představila téma práce. Vedoucí hodnotil práci známkou 2,3 a kritizoval metodologii, analýzu a nedostatečnou obeznámenost s literaturou. Oponent hodnotil práci známkou 2,6 a kritizoval nedostatečnou znalost literatury. Diplomantka nebyla schopna zodpovědět dotaz člena komise, ale zodpověděla na dotazy vedoucího práce a oponenta. Po rozpravě hodnotí komise známkou D.
Práce byla zkontrolávana systémem Theses a není plagiát.