Bakalářská práce zkoumá vliv aplikace aktivit a technik vycházejících z paradivadelních systémů ve volnočasových aktivitách v oblastech primární nespecifické prevence, především oblast sociální a komunikační. Zjišťuje, zda jsou tyto aktivity ve zmíněných oblastech užitkem, popřípadě v jaké míře, a zda došlo pomocí inkriminovaných aktivit k rozvoji či osvojení dalších dovedností.
Annotation in English
The bachelor thesis examines the influence of the application of activities and techniques based on the methods of drama in leisure time activities in the areas of primary non-specific prevention, especially social and communication. It investigates whether these activities are beneficial, or to what extent in mentioned areas, and whether other skills have been developed or mastered through the activities in question.
Keywords
primární prevence, primární nespecifická prevence, volnočasové aktivity, paradivadelní systémy, školní věk, dramatická výchova, tvořivá dramika, dramaterapie, drama
Keywords in English
prevention, primary prevention, primary non-specific prevention, freetime activities, methods of drama, school age, drama education, creative drama, dramatherapy, drama
Length of the covering note
56
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce zkoumá vliv aplikace aktivit a technik vycházejících z paradivadelních systémů ve volnočasových aktivitách v oblastech primární nespecifické prevence, především oblast sociální a komunikační. Zjišťuje, zda jsou tyto aktivity ve zmíněných oblastech užitkem, popřípadě v jaké míře, a zda došlo pomocí inkriminovaných aktivit k rozvoji či osvojení dalších dovedností.
Annotation in English
The bachelor thesis examines the influence of the application of activities and techniques based on the methods of drama in leisure time activities in the areas of primary non-specific prevention, especially social and communication. It investigates whether these activities are beneficial, or to what extent in mentioned areas, and whether other skills have been developed or mastered through the activities in question.
Keywords
primární prevence, primární nespecifická prevence, volnočasové aktivity, paradivadelní systémy, školní věk, dramatická výchova, tvořivá dramika, dramaterapie, drama
Keywords in English
prevention, primary prevention, primary non-specific prevention, freetime activities, methods of drama, school age, drama education, creative drama, dramatherapy, drama
Research Plan
Dle dohody
Research Plan
Dle dohody
Recommended resources
Dramaterapie a teatroterapie - M. Valent, M. D. Polínek
Dramaterapie v institucionální výchově - M. Valenta, M. D. Polínek
Rozvoj žáka s jinakostí na ZUŠ - M. D. Polínek
Tvořivost (nejen) jako prevence rizikového chování - M. D. Polínek
Co dělat, když - E. Vaňkátová
Deviace a sociální patologie - O. Krejčířová
Dramatické aktivity jako prevence sociálně patologických jevů - M. Vodičková
Hry a aktivity pro zkoumání emocí - V. Rogers
Jak ve škole vytvořit zdravější prostředí - M. Galla
Dramaterapie - M. Valenta
Dramaterapeutické projektování - M. Valenta
Recommended resources
Dramaterapie a teatroterapie - M. Valent, M. D. Polínek
Dramaterapie v institucionální výchově - M. Valenta, M. D. Polínek
Rozvoj žáka s jinakostí na ZUŠ - M. D. Polínek
Tvořivost (nejen) jako prevence rizikového chování - M. D. Polínek
Co dělat, když - E. Vaňkátová
Deviace a sociální patologie - O. Krejčířová
Dramatické aktivity jako prevence sociálně patologických jevů - M. Vodičková
Hry a aktivity pro zkoumání emocí - V. Rogers
Jak ve škole vytvořit zdravější prostředí - M. Galla
Dramaterapie - M. Valenta
Dramaterapeutické projektování - M. Valenta