Práce pojednává a komunikačním umění učitele a jeho významu z hlediska využívání aktivizačních metod ve výuce. V práci jsou také popsány prvky, které ovlivňuji pedagogickou komunikaci i prvky, které se podílí na účinku aktivizačních metod při výuce.
Annotation in English
The thesis deals with the communication art of the teacher and its importance from the point of view of the use of activation methods in teaching. The work also describes elements that influence pedagogical communication and elements that contribute to the effect of activation methods in teaching.
Práce pojednává a komunikačním umění učitele a jeho významu z hlediska využívání aktivizačních metod ve výuce. V práci jsou také popsány prvky, které ovlivňuji pedagogickou komunikaci i prvky, které se podílí na účinku aktivizačních metod při výuce.
Annotation in English
The thesis deals with the communication art of the teacher and its importance from the point of view of the use of activation methods in teaching. The work also describes elements that influence pedagogical communication and elements that contribute to the effect of activation methods in teaching.
1. Shromáždění a prostudování odborné literatury a pramenů vztahujících se k tématu práce.
2. Úvod, vymezení cíle, základních pojmů.
3. Zpracování teorie, syntéza poznatků.
4. Závěry a výstupy práce, doporučení pro praxi, kontrola splnění cíle práce.
Research Plan
1. Shromáždění a prostudování odborné literatury a pramenů vztahujících se k tématu práce.
2. Úvod, vymezení cíle, základních pojmů.
3. Zpracování teorie, syntéza poznatků.
4. Závěry a výstupy práce, doporučení pro praxi, kontrola splnění cíle práce.
Recommended resources
ANDREJSKOVÁ, Jana. Efektivní metody a formy výuky pedagogů na středních školách. Hradec Králové: Fakulta informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové, 2009. ISBN 978-80-254-5607-1.
ČADILOVÁ, Věra. Řečové a komunikační obtíže. Praha: Raabe, 2016. ISBN 978-80-7496-214-1
GORDON, Thomas. Škola bez poražených: praktická příručka efektivní komunikace mezi učitelem a žákem. Praha: Malvern, 2015. ISBN 978-80-7530-006-5.
GRECMANOVÁ, Helena. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007. ISBN 978-80-85783-73-5.
MÁLKOVÁ, Jitka. Mluvený projev učitele ve výukové komunikaci. Plzeň: Západočeská univerzita, 2013. ISBN 978-80-261-0283-0.
NEHYBA, Jan. Reflexe mezi lavicemi a katedrou. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-6703-5.
NOVÁKOVÁ, Jiřina. Aktivizující metody výuky. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-649-9.
ŠEĎOVÁ, Klára. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0085-7.
TESAŘOVÁ, Martina. Jak na žáky: zvládání náročných situací ve třídě. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1047-4.
Recommended resources
ANDREJSKOVÁ, Jana. Efektivní metody a formy výuky pedagogů na středních školách. Hradec Králové: Fakulta informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové, 2009. ISBN 978-80-254-5607-1.
ČADILOVÁ, Věra. Řečové a komunikační obtíže. Praha: Raabe, 2016. ISBN 978-80-7496-214-1
GORDON, Thomas. Škola bez poražených: praktická příručka efektivní komunikace mezi učitelem a žákem. Praha: Malvern, 2015. ISBN 978-80-7530-006-5.
GRECMANOVÁ, Helena. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007. ISBN 978-80-85783-73-5.
MÁLKOVÁ, Jitka. Mluvený projev učitele ve výukové komunikaci. Plzeň: Západočeská univerzita, 2013. ISBN 978-80-261-0283-0.
NEHYBA, Jan. Reflexe mezi lavicemi a katedrou. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-6703-5.
NOVÁKOVÁ, Jiřina. Aktivizující metody výuky. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-649-9.
ŠEĎOVÁ, Klára. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0085-7.
TESAŘOVÁ, Martina. Jak na žáky: zvládání náročných situací ve třídě. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1047-4.