Diplomová práce Využití moderních technologií v pedagogické komunikaci, se zabývá v teoretické rovině moderním technologiím, nástrojů digitálních technologií, definici a možným využitím ve výuce, pedagogickou komunikací mezi žákema učitelem, kompetencím a dovednostem potřebným pro 21. století, výukovým metodám, především e-learning a blended learning a počítačovým hrám. Empirická část obsahuje dotazníkové šetření mezi žáky základních škol a jeho vyhodnocení.
Anotace v angličtině
Diploma thesis Utilization of modern technologies in pedagogical communication, deals in theory with modern technologies, digital technology tools, definition and possible use in education, pedagogical communication between students and teacher, competences and skills needed for 21st century, teaching methods, especially e-learning and blended learning and computer games. The empirical part contains a questionnaire survey among primary school students and its evaluation.
Diplomová práce Využití moderních technologií v pedagogické komunikaci, se zabývá v teoretické rovině moderním technologiím, nástrojů digitálních technologií, definici a možným využitím ve výuce, pedagogickou komunikací mezi žákema učitelem, kompetencím a dovednostem potřebným pro 21. století, výukovým metodám, především e-learning a blended learning a počítačovým hrám. Empirická část obsahuje dotazníkové šetření mezi žáky základních škol a jeho vyhodnocení.
Anotace v angličtině
Diploma thesis Utilization of modern technologies in pedagogical communication, deals in theory with modern technologies, digital technology tools, definition and possible use in education, pedagogical communication between students and teacher, competences and skills needed for 21st century, teaching methods, especially e-learning and blended learning and computer games. The empirical part contains a questionnaire survey among primary school students and its evaluation.
2. prostudování literatury a jiných zdrojů, které s tématem souvisí
3. vymezení základních pojmů
4. zpracování teoretické části práce
5. vymezení výzkumného problému, formulace cíle, výzkumných otázek a hypotéz
6. volba výzkumné metody
7. realizace výzkumu (sběr dat a jejich následné vyhodnocení)
8. závěr
Zásady pro vypracování
1. stanovení cíle práce
2. prostudování literatury a jiných zdrojů, které s tématem souvisí
3. vymezení základních pojmů
4. zpracování teoretické části práce
5. vymezení výzkumného problému, formulace cíle, výzkumných otázek a hypotéz
6. volba výzkumné metody
7. realizace výzkumu (sběr dat a jejich následné vyhodnocení)
8. závěr
Seznam doporučené literatury
Kopecký, K. E-learning nejen pro pedagogy. Hanex: Olomouc, 2006.
Kopecký, K. Moderní trendy v elektronické komunikaci. Hanex: Olomouc, 2007.
SHARMA, Pete a Barney BARRETT. Blended learning: using technology in and beyond the language classroom. Oxford: Macmillan, 2007.
VETEŠKA, Jaroslav. Trendy a možnosti rozvoje dalšího profesního vzdělávání. Praha: Česká andragogická společnost, 2013.
OUNEK, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2009.
Moderní vzdělávání: technika a informační technologie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011.
BRDIČKA, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání: studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno: AISIS, 2003.
BENDOVÁ, Helena. Umění počítačových her.
JOHNSON, Steven. Everything Bad is Good for You. Riverhead books, 2006.
STANAITYTE, Jurate a Neil WASHINGTON. Increasing student engagement and retention in e-learning environments: web 2.0 and blended learning technologies. Editor Charles WANKEL, editor Patrick BLESSINGER. Bingley: Emerald Group Publishing, 2013.
Seznam doporučené literatury
Kopecký, K. E-learning nejen pro pedagogy. Hanex: Olomouc, 2006.
Kopecký, K. Moderní trendy v elektronické komunikaci. Hanex: Olomouc, 2007.
SHARMA, Pete a Barney BARRETT. Blended learning: using technology in and beyond the language classroom. Oxford: Macmillan, 2007.
VETEŠKA, Jaroslav. Trendy a možnosti rozvoje dalšího profesního vzdělávání. Praha: Česká andragogická společnost, 2013.
OUNEK, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2009.
Moderní vzdělávání: technika a informační technologie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011.
BRDIČKA, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání: studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno: AISIS, 2003.
BENDOVÁ, Helena. Umění počítačových her.
JOHNSON, Steven. Everything Bad is Good for You. Riverhead books, 2006.
STANAITYTE, Jurate a Neil WASHINGTON. Increasing student engagement and retention in e-learning environments: web 2.0 and blended learning technologies. Editor Charles WANKEL, editor Patrick BLESSINGER. Bingley: Emerald Group Publishing, 2013.