První kapitola zpracovává přehled poznatků o vývoji vzdělávání v ošetřovatelství od počátku až po současnost. Zmiňuje se o současné právní legislativě ve vzdělávání všeobecných sester a podává stručný přehled o zátěžových situacích v době studia na vysoké a vyšší odborné škole. Podstatná část kapitoly se věnuje stresu a duševní hygieně vysokoškoláků.
Výzkumná část, v níž byl použit kvantitativní výzkum je zaměřena na to, jak studenti vnímají náročnost studia. Použitou výzkumnou metodou byl dotazník vlastní tvorby.
Anotace v angličtině
The first chapter of this these provides a general background of knowledge about nursing education delevopment since its beginnings until today. The chapter mentions actual legal directives in education of general nurses and presents a brief overview of stress situations during university formation. The major part of the chapter is dedicated to stress and mental hygiene of university students.
The empirical part, where the quantitative research was used, is focused on how students perceive difficulties of studies. The reserch method used in this thesis is our own questionnarie.
Klíčová slova
Ošetřovatelství, všeobecná sestra, vysoká škola, adaptace, psychická zátěž, fyzická zátěž
Klíčová slova v angličtině
Nursing, general nurse, university, adaptation, mental strain, physical extertion
Rozsah průvodní práce
81 s. (109 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
První kapitola zpracovává přehled poznatků o vývoji vzdělávání v ošetřovatelství od počátku až po současnost. Zmiňuje se o současné právní legislativě ve vzdělávání všeobecných sester a podává stručný přehled o zátěžových situacích v době studia na vysoké a vyšší odborné škole. Podstatná část kapitoly se věnuje stresu a duševní hygieně vysokoškoláků.
Výzkumná část, v níž byl použit kvantitativní výzkum je zaměřena na to, jak studenti vnímají náročnost studia. Použitou výzkumnou metodou byl dotazník vlastní tvorby.
Anotace v angličtině
The first chapter of this these provides a general background of knowledge about nursing education delevopment since its beginnings until today. The chapter mentions actual legal directives in education of general nurses and presents a brief overview of stress situations during university formation. The major part of the chapter is dedicated to stress and mental hygiene of university students.
The empirical part, where the quantitative research was used, is focused on how students perceive difficulties of studies. The reserch method used in this thesis is our own questionnarie.
Klíčová slova
Ošetřovatelství, všeobecná sestra, vysoká škola, adaptace, psychická zátěž, fyzická zátěž
Klíčová slova v angličtině
Nursing, general nurse, university, adaptation, mental strain, physical extertion
Zásady pro vypracování
1. Výběr literatury a práce s elektronickými zdroji
2. Vypracování teoretické části
3. Příprava metodiky kvalitativního výzkumu diplomové práce
4. Sběr dat
5. Zpracování dat - kódování, tvorba kategorií a závěrů
6. Tvorba závěru a diskuse
7. Pravidelná konzultace s vedoucí práce
Zásady pro vypracování
1. Výběr literatury a práce s elektronickými zdroji
2. Vypracování teoretické části
3. Příprava metodiky kvalitativního výzkumu diplomové práce
4. Sběr dat
5. Zpracování dat - kódování, tvorba kategorií a závěrů
6. Tvorba závěru a diskuse
7. Pravidelná konzultace s vedoucí práce
Seznam doporučené literatury
ELLIS, Peter. Evidence-based practice in nursing. Second edition. London: Sage learning Matters, 2013. ISBN 9781446270950.
KUTNOHORSKÁ, Jana. Historie ošetřovatelství. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-802-4732-244.
PLEVOVÁ, Ilona. Ošetřovatelství I. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3557-3.
ZORMANOVÁ, Lucie. Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4590-9.
LANGER, Tomáš. Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-271-0093-4.
Seznam doporučené literatury
ELLIS, Peter. Evidence-based practice in nursing. Second edition. London: Sage learning Matters, 2013. ISBN 9781446270950.
KUTNOHORSKÁ, Jana. Historie ošetřovatelství. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-802-4732-244.
PLEVOVÁ, Ilona. Ošetřovatelství I. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3557-3.
ZORMANOVÁ, Lucie. Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4590-9.
LANGER, Tomáš. Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-271-0093-4.