Diplomová práce je zaměřena na matematicky nadané žáky v primární škole. Teoretická část obsahuje poznatky o nadání, charakteristice a identifikaci nadaných žáků, popisuje specifika nadaného žáka ve škole. Praktická část je složena z kvantitativního výzkumu pedagogů. Pedagogové vyplňovali dotazník zaměřený na připravenost vzdělávat nadané žáky.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on mathematically gifted students in primary school. The theoretical part contains knowledge about giftedness, characteristics and identification of gifted students, describes the specifics of gifted students at school. The practical part consists of quantitative research of teachers. Educators filled out a questionnaire focused on their readiness to educate gifted students.
Diplomová práce je zaměřena na matematicky nadané žáky v primární škole. Teoretická část obsahuje poznatky o nadání, charakteristice a identifikaci nadaných žáků, popisuje specifika nadaného žáka ve škole. Praktická část je složena z kvantitativního výzkumu pedagogů. Pedagogové vyplňovali dotazník zaměřený na připravenost vzdělávat nadané žáky.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on mathematically gifted students in primary school. The theoretical part contains knowledge about giftedness, characteristics and identification of gifted students, describes the specifics of gifted students at school. The practical part consists of quantitative research of teachers. Educators filled out a questionnaire focused on their readiness to educate gifted students.
1. Studium odborné literatury - rešerše
2. Vytyčení koncepce DP
3. Zpracování teoretické části DP
4. Zpracování praktické časti DP
5. Vyhodnocení a interpretace výsledků
6. Kompletace DP
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury - rešerše
2. Vytyčení koncepce DP
3. Zpracování teoretické části DP
4. Zpracování praktické časti DP
5. Vyhodnocení a interpretace výsledků
6. Kompletace DP
Seznam doporučené literatury
CIHELKOVÁ, Jana. Nadané dítě ve škole: náměty do výuky pro celou třídu. Praha: Portál, 2017, 124 s. ISBN 978-80-262-1248-5.
FOŘTÍK, Václav a Jitka FOŘTÍKOVÁ. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Vydání druhé. Praha: Portál, 2015, 126 s. ISBN 978-80-262-0969-0.
HOMOLKOVÁ, Veronika. Náměty pro přístup k nadaným žákům v běžné škole v předmětu matematika. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, 79 s. ISBN 978-80-244-4021-7.
MACHŮ, Eva a Ilona KOČVAROVÁ. Kvalita školy z hlediska péče o nadané žáky. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2013, 135 s. ISBN 978-80-7454-316-6.
ZHOUF, Jaroslav. Tvorba matematických problémů pro talentované žáky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2010, 299 s. ISBN 978-80-7290-432-7.
Seznam doporučené literatury
CIHELKOVÁ, Jana. Nadané dítě ve škole: náměty do výuky pro celou třídu. Praha: Portál, 2017, 124 s. ISBN 978-80-262-1248-5.
FOŘTÍK, Václav a Jitka FOŘTÍKOVÁ. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Vydání druhé. Praha: Portál, 2015, 126 s. ISBN 978-80-262-0969-0.
HOMOLKOVÁ, Veronika. Náměty pro přístup k nadaným žákům v běžné škole v předmětu matematika. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, 79 s. ISBN 978-80-244-4021-7.
MACHŮ, Eva a Ilona KOČVAROVÁ. Kvalita školy z hlediska péče o nadané žáky. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2013, 135 s. ISBN 978-80-7454-316-6.
ZHOUF, Jaroslav. Tvorba matematických problémů pro talentované žáky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2010, 299 s. ISBN 978-80-7290-432-7.