Bakalářská práce se zabývá hudebními činnostmi pro žáky s poruchami učení ve výuce hudební výchovy. V teoretické části jsou pojmenovány expresivní terapie, poruchy učení, její reedukace s užitím expresivních přístupů ve vzdělávacím procesu. Praktická část se věnuje hudebním činnostem, cílem bylo vytvoření her do výuky hudební výchovy s propojením ostatních expresivních přístupů.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis deals with the subject of musical activities for Students with specific learning difficulties in the teaching of musical education. In the theoretical part are named expressive therapy, learning disorders, its reeducation with the use of expressive approaches in the educational process. The practical part is devoted to musical activities, the aim was to create games in the teaching of musical education with the linking of other expressive approaches.
Klíčová slova
Expresivní terapie, poruchy učení, reedukace, muzikoterapie, muzikofiletika, hudební výchova, hudební činnosti
Klíčová slova v angličtině
Expressive therapy, learning difficulties, reeducation, music therapy, musicofiltics, music education, music activities
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá hudebními činnostmi pro žáky s poruchami učení ve výuce hudební výchovy. V teoretické části jsou pojmenovány expresivní terapie, poruchy učení, její reedukace s užitím expresivních přístupů ve vzdělávacím procesu. Praktická část se věnuje hudebním činnostem, cílem bylo vytvoření her do výuky hudební výchovy s propojením ostatních expresivních přístupů.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis deals with the subject of musical activities for Students with specific learning difficulties in the teaching of musical education. In the theoretical part are named expressive therapy, learning disorders, its reeducation with the use of expressive approaches in the educational process. The practical part is devoted to musical activities, the aim was to create games in the teaching of musical education with the linking of other expressive approaches.
Klíčová slova
Expresivní terapie, poruchy učení, reedukace, muzikoterapie, muzikofiletika, hudební výchova, hudební činnosti
Klíčová slova v angličtině
Expressive therapy, learning difficulties, reeducation, music therapy, musicofiltics, music education, music activities
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury
Struktura práce:
1.část teoretická: popis hudebních činností, terapeutických přístupů, terminologie, citace domácí a zahraniční literatury
2.část praktická: tvorba hudebních činností, pracovních listů a her se zaměřením na skupinu žáků s poruchami učení, praktické použití ve výuce HV a srovnání výsledků s žáky intaktními
Pravidelné konzultace s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury
Struktura práce:
1.část teoretická: popis hudebních činností, terapeutických přístupů, terminologie, citace domácí a zahraniční literatury
2.část praktická: tvorba hudebních činností, pracovních listů a her se zaměřením na skupinu žáků s poruchami učení, praktické použití ve výuce HV a srovnání výsledků s žáky intaktními
Pravidelné konzultace s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
M.Valenta, O.Müller: Psychopedie
F.Sedlák, H.Váňová: Hudební psychologie pro učitele
M. Gerlichová: Muzikoterapie v praxi
J. Bláha: Výtvarné umění a hudba
M. Beníčková: Muzikoterapie a specifické poruchy učení
A. Tichá: Učíme děti zpívat
Seznam doporučené literatury
M.Valenta, O.Müller: Psychopedie
F.Sedlák, H.Váňová: Hudební psychologie pro učitele
M. Gerlichová: Muzikoterapie v praxi
J. Bláha: Výtvarné umění a hudba
M. Beníčková: Muzikoterapie a specifické poruchy učení