Bakalářská práce se zabývá mezigeneračním setkáváním osob
seniorského věku a předškolních dětí, a to konkrétně v domově
pro seniory a v domově se zvláštním režimem. V teoretické části
jsou definovány základní pojmy, a to věk účastníků
mezigeneračního setkávání, syndrom demence, který se
vyskytuje u osob seniorského věku a pak také samotné
mezigenerační setkávání. Teoretická část je zakončena přínosem
mezigeneračního kontaktu jak pro osoby seniorského věku, tak
pro děti věku předškolního. Praktická část se zaměřuje na
význam, průběh a spokojenost s mezigeneračním setkáváním ve
vybraném zařízení.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with intergenerational interaction
between the seniors and preschool children. Their meetings took
place in retirement homes and special regime homes. The
theoretical part of this thesis defines the basic concepts such as
the age of participants in the intergenerational encounters,
dementia syndromes in the elderly, and the intergenerational
meetings itself. Additionally, the theoretical part describes the
benefits of the intergenerational contact for both the elderly and
preschool children. The practical part of this thesis focuses on the
importance of the intergenerational meetings in the selected
facilities. The course of the meetings and satisfaction with them
are also discussed in the practical part.
Klíčová slova
Senior, demence, mezigenerační setkávání, předškolní děti
Klíčová slova v angličtině
Seniors, dementia, intergenerational meeting, preschool children
Rozsah průvodní práce
58 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá mezigeneračním setkáváním osob
seniorského věku a předškolních dětí, a to konkrétně v domově
pro seniory a v domově se zvláštním režimem. V teoretické části
jsou definovány základní pojmy, a to věk účastníků
mezigeneračního setkávání, syndrom demence, který se
vyskytuje u osob seniorského věku a pak také samotné
mezigenerační setkávání. Teoretická část je zakončena přínosem
mezigeneračního kontaktu jak pro osoby seniorského věku, tak
pro děti věku předškolního. Praktická část se zaměřuje na
význam, průběh a spokojenost s mezigeneračním setkáváním ve
vybraném zařízení.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with intergenerational interaction
between the seniors and preschool children. Their meetings took
place in retirement homes and special regime homes. The
theoretical part of this thesis defines the basic concepts such as
the age of participants in the intergenerational encounters,
dementia syndromes in the elderly, and the intergenerational
meetings itself. Additionally, the theoretical part describes the
benefits of the intergenerational contact for both the elderly and
preschool children. The practical part of this thesis focuses on the
importance of the intergenerational meetings in the selected
facilities. The course of the meetings and satisfaction with them
are also discussed in the practical part.
Klíčová slova
Senior, demence, mezigenerační setkávání, předškolní děti
Klíčová slova v angličtině
Seniors, dementia, intergenerational meeting, preschool children
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím práce
2.Vypracování osnovy práce
3.Sběr dat a vhodné literatury, komparace zdrojů
4.Samotné vypracování práce
5.Sepsání teoretické části práce
6.Vytvoření praktické části práce
7.Stanovení závěrů práce
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím práce
2.Vypracování osnovy práce
3.Sběr dat a vhodné literatury, komparace zdrojů
4.Samotné vypracování práce
5.Sepsání teoretické části práce
6.Vytvoření praktické části práce
7.Stanovení závěrů práce
Seznam doporučené literatury
LUDÍKOVÁ, Libuše. Speciální pedagogika - Andragogika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006, 63 s. Texty k distančnímu vzdělávání v rámci kombinovaného studia. ISBN 80-244-1207-1.PRŮCHA, Jan a Jaroslav VETEŠKA. Andragogický slovník. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 320 s. ISBN 978-80-247-4748-4.
VALENTA, Milan. Psychopedie: [teoretické základy a metodika]. 5., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Parta, 2013, 495 s. ISBN 978-80-7320-187-6.
Integrativní speciální pedagogika: integrace školní a sociální. 2., rozš. a přepr. vyd. Editor Marie VÍTKOVÁ. Brno: Paido, 2004, 463 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 8073150719.
RENOTIÉROVÁ, Marie a Libuše LUDÍKOVÁ. Speciální pedagogika. 4. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, 313 s. ISBN 8024414759.
MÜLLER, Oldřich. Psychopedie - Andragogika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006, 49 s. Texty k distančnímu vzdělávání v rámci kombinovaného studia. ISBN 80-244-1204-7.
RABUŠICOVÁ, Milada, Karla BRÜCKNEROVÁ, Lenka KAMANOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Kateřina PEVNÁ a Zuzana VAŘEJKOVÁ. Mezigenerační učení: teorie, výzkum, praxe. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 294 s. ISBN 978-80-210-8460-5.
JEŘÁBEK, Hynek, Jana HAMANOVÁ, Jan ŘEHÁK a Věra TOMANDLOVÁ. Mezigenerační solidarita v péči o seniory. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2013, 316 s. Studie, sv. 87. ISBN 978-80-7419-117-6.
HAŠKOVCOVÁ, Helena. Sociální gerontologie, aneb, Senioři mezi námi. Praha: Galén, 2012, 194 s. ISBN 978-80-7262-900-8.
Seznam doporučené literatury
LUDÍKOVÁ, Libuše. Speciální pedagogika - Andragogika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006, 63 s. Texty k distančnímu vzdělávání v rámci kombinovaného studia. ISBN 80-244-1207-1.PRŮCHA, Jan a Jaroslav VETEŠKA. Andragogický slovník. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 320 s. ISBN 978-80-247-4748-4.
VALENTA, Milan. Psychopedie: [teoretické základy a metodika]. 5., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Parta, 2013, 495 s. ISBN 978-80-7320-187-6.
Integrativní speciální pedagogika: integrace školní a sociální. 2., rozš. a přepr. vyd. Editor Marie VÍTKOVÁ. Brno: Paido, 2004, 463 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 8073150719.
RENOTIÉROVÁ, Marie a Libuše LUDÍKOVÁ. Speciální pedagogika. 4. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, 313 s. ISBN 8024414759.
MÜLLER, Oldřich. Psychopedie - Andragogika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006, 49 s. Texty k distančnímu vzdělávání v rámci kombinovaného studia. ISBN 80-244-1204-7.
RABUŠICOVÁ, Milada, Karla BRÜCKNEROVÁ, Lenka KAMANOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Kateřina PEVNÁ a Zuzana VAŘEJKOVÁ. Mezigenerační učení: teorie, výzkum, praxe. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 294 s. ISBN 978-80-210-8460-5.
JEŘÁBEK, Hynek, Jana HAMANOVÁ, Jan ŘEHÁK a Věra TOMANDLOVÁ. Mezigenerační solidarita v péči o seniory. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2013, 316 s. Studie, sv. 87. ISBN 978-80-7419-117-6.
HAŠKOVCOVÁ, Helena. Sociální gerontologie, aneb, Senioři mezi námi. Praha: Galén, 2012, 194 s. ISBN 978-80-7262-900-8.