Bakalářská práce je zaměřena na sociální sítě a volný čas žáků 2. stupně ZŠ. V teoretické části jsou vymezeny stěžejní pojmy jako sociální síť, volný čas a žák 2. stupně. Praktická část popisuje výzkumné šetření, které bylo realizováno prostřednictvím dotazníku. Průzkum je orientován na žáky šestých, sedmých, osmých a devátých tříd. Hlavním cílem výzkumného šetření je zjistit, jak žáci 2. stupně ZŠ tráví volný čas na sociálních sítích a mimo ně.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is oriented on social media and free time of 2nd degree students of elementary schools. In theoretical part specified fundamental terms, for example social media, free time or student of 2nd degree. Practical part describes investigative survey which was realised by questionaires. The research is oriented on students of 6th grade, 7th grade, 8th grade and 9th grade of elementary school. The main purpose of the survey is to find out how students spend their free time on social media and without them.
Social network, free time, secondary student, youth, YouTube, Instagram, Facebook, Snapchat
Rozsah průvodní práce
75 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na sociální sítě a volný čas žáků 2. stupně ZŠ. V teoretické části jsou vymezeny stěžejní pojmy jako sociální síť, volný čas a žák 2. stupně. Praktická část popisuje výzkumné šetření, které bylo realizováno prostřednictvím dotazníku. Průzkum je orientován na žáky šestých, sedmých, osmých a devátých tříd. Hlavním cílem výzkumného šetření je zjistit, jak žáci 2. stupně ZŠ tráví volný čas na sociálních sítích a mimo ně.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is oriented on social media and free time of 2nd degree students of elementary schools. In theoretical part specified fundamental terms, for example social media, free time or student of 2nd degree. Practical part describes investigative survey which was realised by questionaires. The research is oriented on students of 6th grade, 7th grade, 8th grade and 9th grade of elementary school. The main purpose of the survey is to find out how students spend their free time on social media and without them.