Bakalářská práce je zaměřena na žáky se zrakovým postižením a na jejich schopnosti využít hmat v rámci výtvarných hodin. Realizace proběhla s využitím keramického materiálu. Práci tvoří část teoretická a část praktická. Součástí je popis konkrétních zrakových vad, se kterými jsem se v rámci praktické části setkala. Nezbytnou část tvoří také kazuistiky těchto žáků, které nám nastíní způsob jejich práce. Průběh praktické části byl realizován na základní škole pro zrakově postižené v Olomouci. Bakalářská práce je určena jako inspirace k aktivitě pro pedagogy na běžných i speciálních školách.
Anotace v angličtině
The bachleor thesis is focused on visually handicapped students and their ability to use a sense of touch in the art lessons. The realization was done with the use of ceramic material. The thesis is divided into two parts: a theoretical one and a practical one. It includes a description of specific visual disabilities that Ive seen during the practical part. The essential part also comprises the students casuistries that outline the way they work. The process of the practical part was done at an elementary school for visually handicapped students in Olomouc. The bachleor thesis is meant as an inspiration for educator at both classical and special schools.
Bakalářská práce je zaměřena na žáky se zrakovým postižením a na jejich schopnosti využít hmat v rámci výtvarných hodin. Realizace proběhla s využitím keramického materiálu. Práci tvoří část teoretická a část praktická. Součástí je popis konkrétních zrakových vad, se kterými jsem se v rámci praktické části setkala. Nezbytnou část tvoří také kazuistiky těchto žáků, které nám nastíní způsob jejich práce. Průběh praktické části byl realizován na základní škole pro zrakově postižené v Olomouci. Bakalářská práce je určena jako inspirace k aktivitě pro pedagogy na běžných i speciálních školách.
Anotace v angličtině
The bachleor thesis is focused on visually handicapped students and their ability to use a sense of touch in the art lessons. The realization was done with the use of ceramic material. The thesis is divided into two parts: a theoretical one and a practical one. It includes a description of specific visual disabilities that Ive seen during the practical part. The essential part also comprises the students casuistries that outline the way they work. The process of the practical part was done at an elementary school for visually handicapped students in Olomouc. The bachleor thesis is meant as an inspiration for educator at both classical and special schools.