Projekt školy v přírodě pro 2. třídu Základní školy Vrchlického v Šumperku nazvaný "Sport je naše radost" se snaží děti dovést k aktivnímu využívání volného času v přírodě. Projekt ukazuje, že sport není jen dřina a bolest. Sport je o radosti, spolupráci, hrdosti a překonání sama sebe. Po absolvování školy v přírodě by děti měly být inspirovány ke změně způsobu, jímž doposud trávily svůj volný čas.
Anotace v angličtině
"Sport is our pleasure" is an open-air school project for the second grade of Vrchlický Elementary School in Šumperk. It leads children to spend a quality time in an active manner in nature. The project shows that sport is not just blood, sweat and tears. Sport is more. Sport is about joy, cooperation, pride and overcoming yourself. Children should be inspired to change the way of spending their time after the project participation.
Klíčová slova
sport, škola v přírodě, zábava, inspirace, změna
Klíčová slova v angličtině
sport, school in nature, entertainment, inspiration, change
Rozsah průvodní práce
55 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Projekt školy v přírodě pro 2. třídu Základní školy Vrchlického v Šumperku nazvaný "Sport je naše radost" se snaží děti dovést k aktivnímu využívání volného času v přírodě. Projekt ukazuje, že sport není jen dřina a bolest. Sport je o radosti, spolupráci, hrdosti a překonání sama sebe. Po absolvování školy v přírodě by děti měly být inspirovány ke změně způsobu, jímž doposud trávily svůj volný čas.
Anotace v angličtině
"Sport is our pleasure" is an open-air school project for the second grade of Vrchlický Elementary School in Šumperk. It leads children to spend a quality time in an active manner in nature. The project shows that sport is not just blood, sweat and tears. Sport is more. Sport is about joy, cooperation, pride and overcoming yourself. Children should be inspired to change the way of spending their time after the project participation.
Klíčová slova
sport, škola v přírodě, zábava, inspirace, změna
Klíčová slova v angličtině
sport, school in nature, entertainment, inspiration, change
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cíle BP (leden - březen 2019). 2. Výběr a studium literatury (březen - květen 2019). 3. Zpracování teoretické části BP (květen - září 2019). 4. Tvorba BP - inovativní činnost (září - listopad 2019). 5. Zpracování BP (listopad - leden 2019/2020). 6. Vypracování celkové podoby BP (leden - únor 2020). 7. Tvorba příloh, kompletace, předložení koncové verze BP (březen 2020).
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cíle BP (leden - březen 2019). 2. Výběr a studium literatury (březen - květen 2019). 3. Zpracování teoretické části BP (květen - září 2019). 4. Tvorba BP - inovativní činnost (září - listopad 2019). 5. Zpracování BP (listopad - leden 2019/2020). 6. Vypracování celkové podoby BP (leden - únor 2020). 7. Tvorba příloh, kompletace, předložení koncové verze BP (březen 2020).
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. 1. Praha: Karolinum, 1997, 353 s. ISBN 8071843172.
ZOUHAROVÁ, Kateřina. Škola v přírodě hrou. Praha: Grada, 2012, 190 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3998-4.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika: historické kořeny : výchova, socializace a prostředí : výchovná prostředí : škola a sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012, 203 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3470-5.
JANÍK, Pavel. Volnočasové aktivity od A do Z. Tělesná výchova a sport mládeže. Praha: Fakulta tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy, 2000, 66(7), 17-20.
GATO. Velká kniha her. Ilustroval Pavel MALČÍK. Olomouc: Agentura Rubico, 2015, 265 s. Hrátky. ISBN 978-80-7346-153-9.
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. 1. Praha: Karolinum, 1997, 353 s. ISBN 8071843172.
ZOUHAROVÁ, Kateřina. Škola v přírodě hrou. Praha: Grada, 2012, 190 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3998-4.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika: historické kořeny : výchova, socializace a prostředí : výchovná prostředí : škola a sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012, 203 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3470-5.
JANÍK, Pavel. Volnočasové aktivity od A do Z. Tělesná výchova a sport mládeže. Praha: Fakulta tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy, 2000, 66(7), 17-20.
GATO. Velká kniha her. Ilustroval Pavel MALČÍK. Olomouc: Agentura Rubico, 2015, 265 s. Hrátky. ISBN 978-80-7346-153-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazečka byla komisí vyzvána k představení kvalifikační práce, jejích cílů, průběhu zpracování a dosažených výsledků. Dále byly uchazečce položeny následující otázky:
1. Jak motivovat děti, aby trávily sportem svůj volný čas?
2. Jmenujte psychologické vlastnosti a potřeby dětí nižšího věku.
3. Rozeberte podrobněji, v čem je přínos školy v přírodě pro tyto děti.
Uchazečka reagovala na položené otázky adekvátně.
Na základě posudků vedoucí práce a oponenta, zhodnocení průběhu obhajoby a způsobu zodpovězení položených otázek se komise usnesla na závěrečném hodnocení:
Předseda: Mgr. Milena ÖBRINK HOBZOVÁ, Ph.D.
Členové: PhDr. Jiří POSPÍŠIL, Ph.D.
PhDr. Ing. Ludmila TROCHTOVÁ