Bakalářská práce se věnuje připravenosti dítěte pro vstup do základní školy. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola se zabývá vývojem dítěte v předškolním věku. Druhá kapitola se věnuje dětské hře a dětské kresbě. Třetí kapitola se zabývá zralostí dítěte pro vstup do základní školy. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na předškolní vzdělávání a na vstup dítěte do základní školy. Pátá kapitola se týká výzkumu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the child's readiness to enter primary school. The thesis contains a theoretical and a practical part. The first chapter deals with the development of preschool-aged children. The second chapter is dedicated to children's play and children's drawing. The third chapter deals with maturity of a child to enter primary school. The fourth chapter focuses on preschool education and on a child's admission to primary school. Fifth chapter covers the research.
Klíčová slova
dítě předškolního věku, školní zralost, školní připravenost, vstup do základní školy
Klíčová slova v angličtině
preschool-aged child, school maturity, school readiness, primary school admission
Rozsah průvodní práce
42 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje připravenosti dítěte pro vstup do základní školy. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola se zabývá vývojem dítěte v předškolním věku. Druhá kapitola se věnuje dětské hře a dětské kresbě. Třetí kapitola se zabývá zralostí dítěte pro vstup do základní školy. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na předškolní vzdělávání a na vstup dítěte do základní školy. Pátá kapitola se týká výzkumu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the child's readiness to enter primary school. The thesis contains a theoretical and a practical part. The first chapter deals with the development of preschool-aged children. The second chapter is dedicated to children's play and children's drawing. The third chapter deals with maturity of a child to enter primary school. The fourth chapter focuses on preschool education and on a child's admission to primary school. Fifth chapter covers the research.
Klíčová slova
dítě předškolního věku, školní zralost, školní připravenost, vstup do základní školy
Klíčová slova v angličtině
preschool-aged child, school maturity, school readiness, primary school admission
Zásady pro vypracování
1. Vymezení cíle
2. Studium odborné literatury
3. Vymezení pojmů
4. Zpracování teoretické části
5. Zpracování praktické části
6. Závěry a výstupy práce, doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
1. Vymezení cíle
2. Studium odborné literatury
3. Vymezení pojmů
4. Zpracování teoretické části
5. Zpracování praktické části
6. Závěry a výstupy práce, doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. (2010). Školní zralost: Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2569-4
DAVIDO, R. (2001). Kresba jako nástroj poznání dítěte: dětská kresba z pohledu psychologie. Praha: Portál. ISBN 80-7178-449-4.
BERČÍKOVÁ, A., ŠMELOVÁ, E., STOLINSKÁ D. (2014).Učitel - aktér edukačního procesu předškolního vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4033-0.
EBBERT, Birgit. 100 věcí, které by měl znát každý předškolák. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3545-7.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Vyd. 4. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-262-0519-7.
OPRAVILOVÁ, Eva. Učitelka mateřské školy by měla být flexibilní. Informatorium: časopis pro výchovu a vzdělávání dětí od 3 do 8 let v MŠ a ŠD. 2014, 2014, XXI., č. 1, s. 8-10. ISSN: 1210-7506
PETRŮ KICKOVÁ, Pavla a HOSKOVCOVÁ, Simona. Adaptace na mateřskou školu. Informatorium: časopis pro výchovu a vzdělávání dětí od 3 do 8 let v MŠ a ŠD. 2013, XX., č. 7. ISSN: 1210-7506
PIAGET, Jean a INHELDER, Bärbel. Psychologie dítěte. Vyd. 5. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-798-5.
WILD, Rebeca. Svoboda a hranice, láska a respekt: co od nás děti potřebují. Praha: DharmaGaia, 2010, 195 s. ISBN 978-807-4360-053.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. (2010). Školní zralost: Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2569-4
DAVIDO, R. (2001). Kresba jako nástroj poznání dítěte: dětská kresba z pohledu psychologie. Praha: Portál. ISBN 80-7178-449-4.
BERČÍKOVÁ, A., ŠMELOVÁ, E., STOLINSKÁ D. (2014).Učitel - aktér edukačního procesu předškolního vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4033-0.
EBBERT, Birgit. 100 věcí, které by měl znát každý předškolák. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3545-7.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Vyd. 4. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-262-0519-7.
OPRAVILOVÁ, Eva. Učitelka mateřské školy by měla být flexibilní. Informatorium: časopis pro výchovu a vzdělávání dětí od 3 do 8 let v MŠ a ŠD. 2014, 2014, XXI., č. 1, s. 8-10. ISSN: 1210-7506
PETRŮ KICKOVÁ, Pavla a HOSKOVCOVÁ, Simona. Adaptace na mateřskou školu. Informatorium: časopis pro výchovu a vzdělávání dětí od 3 do 8 let v MŠ a ŠD. 2013, XX., č. 7. ISSN: 1210-7506
PIAGET, Jean a INHELDER, Bärbel. Psychologie dítěte. Vyd. 5. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-798-5.
WILD, Rebeca. Svoboda a hranice, láska a respekt: co od nás děti potřebují. Praha: DharmaGaia, 2010, 195 s. ISBN 978-807-4360-053.