Diplomová práce je zaměřena na subjektivní zdravotní stav pedagogů v mateřských školách na Havlíčkobrodsku. Teoretická část práce je věnována současným poznatkům o zdraví a nemoci, popisu příčin a projevů vybraných zdravotních potíží a okrajově charakteristikám životního stylu.
Praktická část popisuje realizaci kvantitativního výzkumu, který byl proveden pomocí dotazníkového šetření na výzkumném souboru 153 učitelů mateřských škol. Ve výsledcích výzkumu bylo žádoucí zjistit, jak se učitelé cítí po zdravotní stránce, jaké nejčastější subjektivní potíže udávají a jaký postoj mají ke svému zdraví.
Annotation in English
The master thesis aims at the subjective health condition of educators in nursery schools in the Havlickuv Brod district. The theoretical part focuses on current findings of health, illness, description of the causation and manifestations subjective disorders, moreover, characteristics of lifestyle. The empirical section focuses on the realization of conducting research, which was done via survey and research cohort consists of 153 teachers of the nursery schools. The results of the research looks into how these teachers feel according to their health condition, which subjective health problems they state, and their attitude to their own health.
Keywords
zdraví, nemoc, zdravotní stav, životní styl, subjektivní potíže, bolest, učitel, mateřská škola
Keywords in English
health, illness, health condition, subjective health problem, pain, educator, nursery school
Length of the covering note
104 stran
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce je zaměřena na subjektivní zdravotní stav pedagogů v mateřských školách na Havlíčkobrodsku. Teoretická část práce je věnována současným poznatkům o zdraví a nemoci, popisu příčin a projevů vybraných zdravotních potíží a okrajově charakteristikám životního stylu.
Praktická část popisuje realizaci kvantitativního výzkumu, který byl proveden pomocí dotazníkového šetření na výzkumném souboru 153 učitelů mateřských škol. Ve výsledcích výzkumu bylo žádoucí zjistit, jak se učitelé cítí po zdravotní stránce, jaké nejčastější subjektivní potíže udávají a jaký postoj mají ke svému zdraví.
Annotation in English
The master thesis aims at the subjective health condition of educators in nursery schools in the Havlickuv Brod district. The theoretical part focuses on current findings of health, illness, description of the causation and manifestations subjective disorders, moreover, characteristics of lifestyle. The empirical section focuses on the realization of conducting research, which was done via survey and research cohort consists of 153 teachers of the nursery schools. The results of the research looks into how these teachers feel according to their health condition, which subjective health problems they state, and their attitude to their own health.
Keywords
zdraví, nemoc, zdravotní stav, životní styl, subjektivní potíže, bolest, učitel, mateřská škola
Keywords in English
health, illness, health condition, subjective health problem, pain, educator, nursery school
Research Plan
1. Sestavení programu práce
2. Studium odborné literatury k uvedené problematice
3. Sestavení cíle a dílčích úkolů práce
4. Navázání kontaktu s institucemi/jedinci, kde se uskuteční výzkumné šetření
5. Realizace výzkumného šetření (sběr dat)
6. Vyhodnocení výsledků výzkumu
7. Pravidelná konzultace s vedoucím práce
Research Plan
1. Sestavení programu práce
2. Studium odborné literatury k uvedené problematice
3. Sestavení cíle a dílčích úkolů práce
4. Navázání kontaktu s institucemi/jedinci, kde se uskuteční výzkumné šetření
5. Realizace výzkumného šetření (sběr dat)
6. Vyhodnocení výsledků výzkumu
7. Pravidelná konzultace s vedoucím práce
Recommended resources
JUKLOVÁ, Kateřina. Začínající učitel z pohledu profesního vývoje. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2013. 177 s. ISBN 978-80-7435-266-9.
KOLESÁROVÁ, Karolína. Životní styl v informační společnosti. 1. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2016. 176 s. ISBN 978-80-7452-119-5.
KRAUS, Blahoslav a kol. Životní styl současné české rodiny. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. 246 s. ISBN 978-80-7435-544-8.
KUKAČKA, Vladislav. Zdravý životní styl. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita, Zemědělská fakulta, 2009. 176 s. ISBN 978-80-7394-105-5.
MARTINÍK, Karel a kol. Výchova ke zdraví a zdravému životnímu stylu. VII. díl, Zdraví a zdravý životní styl ? nové aspekty vědy aplikované do praxe. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. 141 s. ISBN 978-80-7041-406-4.
TANNENBERGEROVÁ, Monika. Průvodce školní inkluzí, aneb, Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti? 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2016. 135 s. ISBN 978-80-7552-008-1.
ZVÍROTSKÝ, Michal. Zdravý životní styl. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. 52 s. ISBN 978-80-7290-661-1.
Recommended resources
JUKLOVÁ, Kateřina. Začínající učitel z pohledu profesního vývoje. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2013. 177 s. ISBN 978-80-7435-266-9.
KOLESÁROVÁ, Karolína. Životní styl v informační společnosti. 1. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2016. 176 s. ISBN 978-80-7452-119-5.
KRAUS, Blahoslav a kol. Životní styl současné české rodiny. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. 246 s. ISBN 978-80-7435-544-8.
KUKAČKA, Vladislav. Zdravý životní styl. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita, Zemědělská fakulta, 2009. 176 s. ISBN 978-80-7394-105-5.
MARTINÍK, Karel a kol. Výchova ke zdraví a zdravému životnímu stylu. VII. díl, Zdraví a zdravý životní styl ? nové aspekty vědy aplikované do praxe. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. 141 s. ISBN 978-80-7041-406-4.
TANNENBERGEROVÁ, Monika. Průvodce školní inkluzí, aneb, Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti? 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2016. 135 s. ISBN 978-80-7552-008-1.
ZVÍROTSKÝ, Michal. Zdravý životní styl. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. 52 s. ISBN 978-80-7290-661-1.