Diplomová práce se v teoretické části zabývá dyslexií a problematikou fontů písma. Hlavním cílem je porovnání míry chybovosti ve zvolených fontech písma mezi žáky se specifickou poruchou učení a žáky intaktními. V empirické části je tento cíl spolu s dalšími dílčími cíli, srovnávající výsledky v závislosti na pohlaví a věku probandů, verifikován.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with dyslexia and problematics of fonts in the theoretical part. The main aim of this thesis is comparation of error rate in chosen fonts between pupils with specific learning disorders and intact pupils. This aim is verified in the empiric part as well as other partial aims comparing results depending on the sex and age of subjects.
Klíčová slova
dyslexie, dyslektický čtenář, žák s dyslexií, font, písmo, Times New Roman, Vivaldi
Klíčová slova v angličtině
dyslexia, dyslexic reader, pupil with dyslexia, font, typeface, Times New Roman, Vivaldi
Rozsah průvodní práce
92 s. (132 983)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se v teoretické části zabývá dyslexií a problematikou fontů písma. Hlavním cílem je porovnání míry chybovosti ve zvolených fontech písma mezi žáky se specifickou poruchou učení a žáky intaktními. V empirické části je tento cíl spolu s dalšími dílčími cíli, srovnávající výsledky v závislosti na pohlaví a věku probandů, verifikován.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with dyslexia and problematics of fonts in the theoretical part. The main aim of this thesis is comparation of error rate in chosen fonts between pupils with specific learning disorders and intact pupils. This aim is verified in the empiric part as well as other partial aims comparing results depending on the sex and age of subjects.
Klíčová slova
dyslexie, dyslektický čtenář, žák s dyslexií, font, písmo, Times New Roman, Vivaldi
Klíčová slova v angličtině
dyslexia, dyslexic reader, pupil with dyslexia, font, typeface, Times New Roman, Vivaldi
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury 2. Vytyčení koncepce práce 3. Sběr potřebných dat 4. Zpracování teoretické části 5. Příprava a realizace empirické části diplomové práce 6. Interpretace výsledků výzkumu 7. Konzultace s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury 2. Vytyčení koncepce práce 3. Sběr potřebných dat 4. Zpracování teoretické části 5. Příprava a realizace empirické části diplomové práce 6. Interpretace výsledků výzkumu 7. Konzultace s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
JOŠT, Jiří. Čtení a dyslexie. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3030-1.
1000+ grafických prvků: pro zřetelnější a jasněji čitelný design. Praha: Slovart, 2009. ISBN 9788073913069.
1000 způsobů zpracování písma: tvar písmena dotažený k dokonalosti. V Praze: Slovart, 2006. ISBN 8072098829.
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Grafický design: typografie. Brno: Computer Press, 2010. Základy designu. ISBN 978-80-251-2967-8.
ČERNÁ, Marie a Iva STRNADOVÁ. Dyslexie: texty a hry pro děti s dyslexií : orientace v textu, speciální úkoly, křížovky. Ilustroval Milan STARÝ. Havlíčkův Brod: Fragment, 2006. ISBN 8025302776
Seznam doporučené literatury
JOŠT, Jiří. Čtení a dyslexie. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3030-1.
1000+ grafických prvků: pro zřetelnější a jasněji čitelný design. Praha: Slovart, 2009. ISBN 9788073913069.
1000 způsobů zpracování písma: tvar písmena dotažený k dokonalosti. V Praze: Slovart, 2006. ISBN 8072098829.
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Grafický design: typografie. Brno: Computer Press, 2010. Základy designu. ISBN 978-80-251-2967-8.
ČERNÁ, Marie a Iva STRNADOVÁ. Dyslexie: texty a hry pro děti s dyslexií : orientace v textu, speciální úkoly, křížovky. Ilustroval Milan STARÝ. Havlíčkův Brod: Fragment, 2006. ISBN 8025302776