Tato diplomová práce se zabývá rozvojem písemného projevu žáků 2. stupně ZŠ. V teoretické části jsou popsány výukové metody a teoretická východiska, ze kterých vychází praktická část. V praktické části je popsán průběh kvalitativního výzkumu. V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky provedeného výzkumu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with development of the written expressions of pupils of the 2nd grade of elementary school. The theoretical part describes the teaching methods and theoretical background of the practical part. The practical part describes the course of qualitative research. At the end of the thesis are evaluated the results of the research.
Klíčová slova
inovativní přístupy, písemný projev, výukové metody, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
Innovative approaches, written expression, teaching methods, qualitative research
Rozsah průvodní práce
104 str. + 18 str. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá rozvojem písemného projevu žáků 2. stupně ZŠ. V teoretické části jsou popsány výukové metody a teoretická východiska, ze kterých vychází praktická část. V praktické části je popsán průběh kvalitativního výzkumu. V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky provedeného výzkumu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with development of the written expressions of pupils of the 2nd grade of elementary school. The theoretical part describes the teaching methods and theoretical background of the practical part. The practical part describes the course of qualitative research. At the end of the thesis are evaluated the results of the research.
Klíčová slova
inovativní přístupy, písemný projev, výukové metody, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
Innovative approaches, written expression, teaching methods, qualitative research
Zásady pro vypracování
Sběr materiálů, zpracování teoretické části (cíl práce, písemný projev obecně, úskalí písemného projevu)
Vypracování podkladů pro praktickou část, sběr dat, analýza sesbíraných dat, závěr
Zásady pro vypracování
Sběr materiálů, zpracování teoretické části (cíl práce, písemný projev obecně, úskalí písemného projevu)
Vypracování podkladů pro praktickou část, sběr dat, analýza sesbíraných dat, závěr
Seznam doporučené literatury
STYBLÍK, Vlastimil a Marie ČECHOVÁ. Didaktika češtiny. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989, 251 s. ISBN 8004224393.
Efektivní učení ve škole. Editor Dominik DVOŘÁK, přeložil Dominik DVOŘÁK. Praha: Portál, 2005, 142 s. ISBN 8071785563.
KUSÁ, Jana. Psychodidaktické aspekty procesu produkce textu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, 124 s. Monografie. ISBN 9788024451022.
MORÁVEK, Milan. Lidská řeč. Praha: Orbis, 1969, 168 s., [8] s. il. příl.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vydání druhé. Praha: Portál, 2014, 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6.
Seznam doporučené literatury
STYBLÍK, Vlastimil a Marie ČECHOVÁ. Didaktika češtiny. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989, 251 s. ISBN 8004224393.
Efektivní učení ve škole. Editor Dominik DVOŘÁK, přeložil Dominik DVOŘÁK. Praha: Portál, 2005, 142 s. ISBN 8071785563.
KUSÁ, Jana. Psychodidaktické aspekty procesu produkce textu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, 124 s. Monografie. ISBN 9788024451022.
MORÁVEK, Milan. Lidská řeč. Praha: Orbis, 1969, 168 s., [8] s. il. příl.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vydání druhé. Praha: Portál, 2014, 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6.