Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. První část tvoří teorie, která je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zaobírá obdobím předškolního věku dítěte a zvláštnostmi ve vývoji. Druhá kapitola popisuje jednotlivé logopedické vady řeči. Třetí kapitola je zaměřena na vývojovou dysfázii. Poslední kapitola je zaměřena oblast sluchové percepce.
Druhou část bakalářské práce tvoří část praktická, kde hlavním cílem je zjistit rozdíl mezi dětmi bez řečové vady a dětmi s vývojovou dysfázií v oblasti sluchová analýza a syntéza. Ke zjištění byly použity tři testy, které jsou vyhodnoceny pomocí grafů a tabulek.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is divided into theoretical and practical part. First, theoretical, part contains four chapters. First chapter is focused on preschool period of child and peculiarities of it's development. In second chapter are described individually speech therapy defects. Third chapter is focused on developmental dysphasia. The last chapter of theoretical part is dedicated to topic of auditory perception.
The second part of this thesis is practical and main goal of this part is to find out differences between children without speech disorder and children with developmental dysphasia in the field of auditory analysis and synthesis. For determination of differences was used three tests and results are evaluated by using graphs and tables.
Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. První část tvoří teorie, která je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zaobírá obdobím předškolního věku dítěte a zvláštnostmi ve vývoji. Druhá kapitola popisuje jednotlivé logopedické vady řeči. Třetí kapitola je zaměřena na vývojovou dysfázii. Poslední kapitola je zaměřena oblast sluchové percepce.
Druhou část bakalářské práce tvoří část praktická, kde hlavním cílem je zjistit rozdíl mezi dětmi bez řečové vady a dětmi s vývojovou dysfázií v oblasti sluchová analýza a syntéza. Ke zjištění byly použity tři testy, které jsou vyhodnoceny pomocí grafů a tabulek.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is divided into theoretical and practical part. First, theoretical, part contains four chapters. First chapter is focused on preschool period of child and peculiarities of it's development. In second chapter are described individually speech therapy defects. Third chapter is focused on developmental dysphasia. The last chapter of theoretical part is dedicated to topic of auditory perception.
The second part of this thesis is practical and main goal of this part is to find out differences between children without speech disorder and children with developmental dysphasia in the field of auditory analysis and synthesis. For determination of differences was used three tests and results are evaluated by using graphs and tables.
1. Konzultace s vedoucím práce 2. Vypracování osnovy práce 3. Shromažďování a studium odborné literatury k tématu 4. Zpracování teoretické části 5. Zpracování praktické části - sběr dat pro praktickou část práce 6. Stanovení závěrů práce
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím práce 2. Vypracování osnovy práce 3. Shromažďování a studium odborné literatury k tématu 4. Zpracování teoretické části 5. Zpracování praktické části - sběr dat pro praktickou část práce 6. Stanovení závěrů práce
Seznam doporučené literatury
KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Praha: Grada, 2006. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1110-2.
KEJKLÍČKOVÁ, Ilona. Vady řeči u dětí: návody pro praxi. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3941-0.
KUTÁLKOVÁ, Dana. Budu správně mluvit: chodíme na logopedii. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3687-7.
ŠKODOVÁ, Eva a Ivan JEDLIČKA. Klinická logopedie. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-546-6.
Seznam doporučené literatury
KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Praha: Grada, 2006. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1110-2.
KEJKLÍČKOVÁ, Ilona. Vady řeči u dětí: návody pro praxi. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3941-0.
KUTÁLKOVÁ, Dana. Budu správně mluvit: chodíme na logopedii. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3687-7.