Bakalářská práce se zabývá využitím informačních a komunikačních technologií v zájmovém vzdělávání, a to konkrétně ve střediscích volného času v Olomouckém kraji. Teoretická část se věnuje charakteristice zájmového vzdělávání a představení jednotlivých informačních a komunikačních technologií využitelných v rámci zájmového vzdělávání. Praktická část je zaměřena na samotné výzkumné šetření v oblasti využití informačních a komunikačních technologií v zájmovém vzdělávání.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the use of information and communication technologies in leisure time education, namely in leisure centers in the Olomouc region. The theoretical part is interested in to the characteristics of leisure education and the introduction of particular information and communication technologies usable in the context of leisure education. The practical part is focused on the research itself in the field of the use of information and communication technologies in leisure education.
Klíčová slova
ICT, informační a komunikační technologie, zájmové vzdělávání, střediska volného času, Olomoucký kraj
Klíčová slova v angličtině
Information and communication technologies, leisure time education, leisure centers, Olomouc region
Rozsah průvodní práce
56 s. (76 034 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá využitím informačních a komunikačních technologií v zájmovém vzdělávání, a to konkrétně ve střediscích volného času v Olomouckém kraji. Teoretická část se věnuje charakteristice zájmového vzdělávání a představení jednotlivých informačních a komunikačních technologií využitelných v rámci zájmového vzdělávání. Praktická část je zaměřena na samotné výzkumné šetření v oblasti využití informačních a komunikačních technologií v zájmovém vzdělávání.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the use of information and communication technologies in leisure time education, namely in leisure centers in the Olomouc region. The theoretical part is interested in to the characteristics of leisure education and the introduction of particular information and communication technologies usable in the context of leisure education. The practical part is focused on the research itself in the field of the use of information and communication technologies in leisure education.
Klíčová slova
ICT, informační a komunikační technologie, zájmové vzdělávání, střediska volného času, Olomoucký kraj
Klíčová slova v angličtině
Information and communication technologies, leisure time education, leisure centers, Olomouc region
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat využitím informačních technologií v zájmovém vzdělávání. Cílem bude identifikace informačních technologií využívaných v rámci zájmového vzdělávání ve střediscích volného času. Teoretická část představí oblast zájmového vzdělávání a informační technologie ve vzdělávání. Praktická část se bude soustředit na samotné dotazníkové šetření v rámci středisek volného času.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat využitím informačních technologií v zájmovém vzdělávání. Cílem bude identifikace informačních technologií využívaných v rámci zájmového vzdělávání ve střediscích volného času. Teoretická část představí oblast zájmového vzdělávání a informační technologie ve vzdělávání. Praktická část se bude soustředit na samotné dotazníkové šetření v rámci středisek volného času.
Seznam doporučené literatury
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD. Informační technologie ve školství. In: Český statistický úřad [online], 2012. Dostupné z: https://www.czso.cz/csu/czso/informacni_technologie_ve_skolstvi
DOSTÁL, J. Interaktivní tabule ve výuce. Časopis pro technickou a informační výchovu [online]. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2009, 1(3). ISSN 1803-537X. Dostupné z: https://jtie.upol.cz/pdfs/jti/2009/03/02.pdf
GALBA, A., PAVLÍČEK, A. Moderní informatika. Praha: Professional Publishing, 2012. ISBN 978-80-7431-095-9.
HÁJEK, B, HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.
HÁJEK, B., PÁVKOVÁ, J. Školní družina. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-900-2.
HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Velký psychologický slovník. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-686-5.
HUBATKA, M. Interaktivní tabule rozvíjí kreativitu žáků. In: Chytré tabule [online]. 08.11.2008. Dostupné z: http://www.chytretabule.cz/interaktivni-tabule-rozviji-kreativitu-zaku.a5.html
KRATOCHVÍLOVÁ, E. Pedagogika volného času: výchova mimo vyučování a v pedagogickej teórii a v praxi. Bratislava: UK, 2004. ISBN 80-223-1930-9.
MYSLIVEČEK, D. Informační technologie - počátek vývoje a vize budoucnosti. In: Svět androida [online]. 19.01.2015. Dostupné z: https://www.svetandroida.cz/informacni-technologie-pocatek-vyvoje-a-vize-budoucnosti
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
SAK, P. a kol. Člověk a vzdělávání v informační společnosti. Portál: Praha, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0.
ŠERÁK, M. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-551-6.
ZOUNEK, J. Učitelé a technologie. Brno: Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-187-4.
ZOUNEK, J., ŠEDOVÁ, K. Učitelé a technologie. Mezi tradičním a moderním pojetím. Brno: Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-187-4.
Seznam doporučené literatury
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD. Informační technologie ve školství. In: Český statistický úřad [online], 2012. Dostupné z: https://www.czso.cz/csu/czso/informacni_technologie_ve_skolstvi
DOSTÁL, J. Interaktivní tabule ve výuce. Časopis pro technickou a informační výchovu [online]. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2009, 1(3). ISSN 1803-537X. Dostupné z: https://jtie.upol.cz/pdfs/jti/2009/03/02.pdf
GALBA, A., PAVLÍČEK, A. Moderní informatika. Praha: Professional Publishing, 2012. ISBN 978-80-7431-095-9.
HÁJEK, B, HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.
HÁJEK, B., PÁVKOVÁ, J. Školní družina. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-900-2.
HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Velký psychologický slovník. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-686-5.
HUBATKA, M. Interaktivní tabule rozvíjí kreativitu žáků. In: Chytré tabule [online]. 08.11.2008. Dostupné z: http://www.chytretabule.cz/interaktivni-tabule-rozviji-kreativitu-zaku.a5.html
KRATOCHVÍLOVÁ, E. Pedagogika volného času: výchova mimo vyučování a v pedagogickej teórii a v praxi. Bratislava: UK, 2004. ISBN 80-223-1930-9.
MYSLIVEČEK, D. Informační technologie - počátek vývoje a vize budoucnosti. In: Svět androida [online]. 19.01.2015. Dostupné z: https://www.svetandroida.cz/informacni-technologie-pocatek-vyvoje-a-vize-budoucnosti
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
SAK, P. a kol. Člověk a vzdělávání v informační společnosti. Portál: Praha, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0.
ŠERÁK, M. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-551-6.
ZOUNEK, J. Učitelé a technologie. Brno: Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-187-4.
ZOUNEK, J., ŠEDOVÁ, K. Učitelé a technologie. Mezi tradičním a moderním pojetím. Brno: Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-187-4.