Diplomová práce se ve své teoretické části zaměřuje na definici muzeí v přírodě a možnosti aktivit a činností, které poskytují veřejnosti. Druhá kapitola se věnuje způsobům prezentace aktivit muzeí na internetu, prezentaci na sociálních sítích a uživatelské přívětivosti webových stránek. V praktické části jsou stručně představeny vybraná muzea a analyzovány jejich webové stránky a sociální sítě. Druhá kapitola praktické části se věnuje výsledkům dotazníkového šetření, které bylo určeno pro návštěvníky muzeí v přírodě a pracovníky, kteří se starají o webové stránky, propagaci a sociální sítě.
Anotace v angličtině
This thesis in its theoretical section focuses on the definition of museums in nature and the possibilities of activities and actions that they provide to the public. The second chapter deals with ways of presenting museum activities on the Internet, performance on social networks and user friendliness of websites. The practical part briefly introduces selected museums and analyses their websites and social networks. Moreover, it examines the results of a questionnaire survey, which was designed for visitors of museums in nature and workers who take care of websites, its promotion and social networks.
Klíčová slova
Muzeum v přírodě, marketing, webové stránky, sociální sítě, Facebook, Instagram
Klíčová slova v angličtině
Open-air museum, marketing, website, social networks, Facebook, Instagram
Rozsah průvodní práce
170 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se ve své teoretické části zaměřuje na definici muzeí v přírodě a možnosti aktivit a činností, které poskytují veřejnosti. Druhá kapitola se věnuje způsobům prezentace aktivit muzeí na internetu, prezentaci na sociálních sítích a uživatelské přívětivosti webových stránek. V praktické části jsou stručně představeny vybraná muzea a analyzovány jejich webové stránky a sociální sítě. Druhá kapitola praktické části se věnuje výsledkům dotazníkového šetření, které bylo určeno pro návštěvníky muzeí v přírodě a pracovníky, kteří se starají o webové stránky, propagaci a sociální sítě.
Anotace v angličtině
This thesis in its theoretical section focuses on the definition of museums in nature and the possibilities of activities and actions that they provide to the public. The second chapter deals with ways of presenting museum activities on the Internet, performance on social networks and user friendliness of websites. The practical part briefly introduces selected museums and analyses their websites and social networks. Moreover, it examines the results of a questionnaire survey, which was designed for visitors of museums in nature and workers who take care of websites, its promotion and social networks.
Klíčová slova
Muzeum v přírodě, marketing, webové stránky, sociální sítě, Facebook, Instagram
Klíčová slova v angličtině
Open-air museum, marketing, website, social networks, Facebook, Instagram
Zásady pro vypracování
1.Studium odborné literatury 2.Sběr materiálu 3.Konzultace 4.Vypracování teoretické části 5.Vypracování praktické části
Zásady pro vypracování
1.Studium odborné literatury 2.Sběr materiálu 3.Konzultace 4.Vypracování teoretické části 5.Vypracování praktické části
Seznam doporučené literatury
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Expozice jako místo pro vzdělávání: metodika k tvorbě expozic zohledňujících vzdělávací potřeby návštěvníků. Brno: Moravské zemské muzeum, Metodické centrum muzejní pedagogiky, 2017. 52 stran. ISBN 978-80-7028-494-0. ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Metodický materiál k pedagogické praxi ve výtvarné výchově [CD-ROM]. 1. vydání. V Olomouci: Univerzita Palackého, 2015. ISBN 978-80-244-4756-8. ŠOBÁŇOVÁ, Petra a JOHNOVÁ ČAPKOVÁ, Michaela. Plánování edukačních aktivit v muzeu: od strategického plánu k přípravě edukačního programu. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. 117 stran. ISBN 978-80-244-4626-4. ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní expozice jako edukační médium. 1. díl, Přístupy k tvorbě expozic a jejich inovace. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. 361 stran. Monografie. ISBN 978-80-244-4302-7. DOLÁK, Jan et al. Základy muzejní pedagogiky: studijní texty. Brno: Moravské zemské muzeum, Metodické centrum muzejní pedagogiky, 2014. 103 stran. ISBN 978-80-7028-441-4. ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Projektové řízení. Vyd. 2. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2010. 81 s. Studijní texty. ISBN 978-80-7368-749-6. BRABCOVÁ, Alexandra, ed. Brána muzea otevřená: [průvodce na cestě muzea k lidem a lidí do muzea]. Náchod: Juko, [2003]. 583 s. ISBN 80-86213-28-5.
Seznam doporučené literatury
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Expozice jako místo pro vzdělávání: metodika k tvorbě expozic zohledňujících vzdělávací potřeby návštěvníků. Brno: Moravské zemské muzeum, Metodické centrum muzejní pedagogiky, 2017. 52 stran. ISBN 978-80-7028-494-0. ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Metodický materiál k pedagogické praxi ve výtvarné výchově [CD-ROM]. 1. vydání. V Olomouci: Univerzita Palackého, 2015. ISBN 978-80-244-4756-8. ŠOBÁŇOVÁ, Petra a JOHNOVÁ ČAPKOVÁ, Michaela. Plánování edukačních aktivit v muzeu: od strategického plánu k přípravě edukačního programu. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. 117 stran. ISBN 978-80-244-4626-4. ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní expozice jako edukační médium. 1. díl, Přístupy k tvorbě expozic a jejich inovace. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. 361 stran. Monografie. ISBN 978-80-244-4302-7. DOLÁK, Jan et al. Základy muzejní pedagogiky: studijní texty. Brno: Moravské zemské muzeum, Metodické centrum muzejní pedagogiky, 2014. 103 stran. ISBN 978-80-7028-441-4. ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Projektové řízení. Vyd. 2. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2010. 81 s. Studijní texty. ISBN 978-80-7368-749-6. BRABCOVÁ, Alexandra, ed. Brána muzea otevřená: [průvodce na cestě muzea k lidem a lidí do muzea]. Náchod: Juko, [2003]. 583 s. ISBN 80-86213-28-5.