Diplomová práce zkoumá různé přístupy pedagogických pracovníků k žákům s projevy problémového chování specifických pro romské žáky.
Teoretická část je zaměřena na problémové chování a poruchy chování, dále také na Romy, jejich výchovu a vztah ke vzdělávání. Popisuje také různé přístupy, možnosti pedagogů a syndrom vyhoření.
Praktická část zkoumá postoje pedagogických pracovníků k žákům romského původu s problémovým chování. Zkoumá možnosti, přístupy pedagogů k těmto žákům.
Anotace v angličtině
The diploma thesis examines different approaches of pedagogical staff to pupils with manifestations of problematic behavior specific to Roma pupils.
The theoretical part is focused on problem behavior and behavioral disorders, as well as on the Roma, their upbringing and relationship to education. It also describes the different approaches, the possibilities of educators and the burnout syndrome.
The practical part examines the attitudes of pedagogical staff to pupils of Roma origin with problem behavior. It examines the possibilities, approaches of teachers to these students.
Klíčová slova
Problémové chování, poruchy chování, syndrom ADHD, vztahy, přístupy, základní škola, pedagogové, romský žák
Klíčová slova v angličtině
Problem behavior, behavioral disorders, ADHD syndrome, relationships, approaches, elementary school, teachers, Roma pupil
Rozsah průvodní práce
87 stran, 157 803 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce zkoumá různé přístupy pedagogických pracovníků k žákům s projevy problémového chování specifických pro romské žáky.
Teoretická část je zaměřena na problémové chování a poruchy chování, dále také na Romy, jejich výchovu a vztah ke vzdělávání. Popisuje také různé přístupy, možnosti pedagogů a syndrom vyhoření.
Praktická část zkoumá postoje pedagogických pracovníků k žákům romského původu s problémovým chování. Zkoumá možnosti, přístupy pedagogů k těmto žákům.
Anotace v angličtině
The diploma thesis examines different approaches of pedagogical staff to pupils with manifestations of problematic behavior specific to Roma pupils.
The theoretical part is focused on problem behavior and behavioral disorders, as well as on the Roma, their upbringing and relationship to education. It also describes the different approaches, the possibilities of educators and the burnout syndrome.
The practical part examines the attitudes of pedagogical staff to pupils of Roma origin with problem behavior. It examines the possibilities, approaches of teachers to these students.
Klíčová slova
Problémové chování, poruchy chování, syndrom ADHD, vztahy, přístupy, základní škola, pedagogové, romský žák
Klíčová slova v angličtině
Problem behavior, behavioral disorders, ADHD syndrome, relationships, approaches, elementary school, teachers, Roma pupil
Zásady pro vypracování
1. cíl práce, 2. prostudování a zpracování odborné literatury, 3. zvolení metody sběru dat, 4. výběr účastníků šetření, 5. výsledky a jejich analýza, 6. závěr
Zásady pro vypracování
1. cíl práce, 2. prostudování a zpracování odborné literatury, 3. zvolení metody sběru dat, 4. výběr účastníků šetření, 5. výsledky a jejich analýza, 6. závěr
Seznam doporučené literatury
Jana Divoká a kol., Jak podpořit dítě s problémovým chováním ve škole
Tomáš Novák, Mnohem menší dareba, než jste čekali
S. Navrátil a J. Mattioli, Problémové chování dětí a mládeže
Jan Svoboda, Agrese a agresivita v předškolním a mladším školním věku
Seznam doporučené literatury
Jana Divoká a kol., Jak podpořit dítě s problémovým chováním ve škole
Tomáš Novák, Mnohem menší dareba, než jste čekali
S. Navrátil a J. Mattioli, Problémové chování dětí a mládeže
Jan Svoboda, Agrese a agresivita v předškolním a mladším školním věku