Bakalářská práce se zaměřuje na vnímání sexuality u dětí s rizikovým chováním pohledem pedagogických pracovníků v dětských diagnostických ústavech. Dále se věnuje situacím spojeným se sexuálním rizikovým chováním, se kterými se pedagogové v dětském diagnostickém ústavu setkávají. Výzkumné šetření bylo provedeno kvalitativní formou, a to polostrukturovaným rozhovorem, analýza dat byla provedena otevřeným kódováním a technikou vyložení karet. Cílem této práce je zjistit a popsat, jak vnímají a jaký mají názor pedagogové v DDÚ na sexualitu u těchto jedinců a jak probíhá práce s tímto tématem.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on the perception of children sexuality with risky behavior from the perspective of pedagogical staff in children's diagnostic institutes. It also deals with situations associated with sexual risky behavior, which educators in children's diagnostic institutes encounter. The research was carried out in a qualitative form, namely in a semi-structured interview, the data analysis was performed by open coding and card unloading technique. The aim of this work is to find out and describe how the educators in CHDI perceive and have an opinion on sexuality in these individuals and how they work with this topic.
sexuality, sexual risk behavior, risk behavior, sexuality of children, children, children's diagnostic institute
Rozsah průvodní práce
70
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na vnímání sexuality u dětí s rizikovým chováním pohledem pedagogických pracovníků v dětských diagnostických ústavech. Dále se věnuje situacím spojeným se sexuálním rizikovým chováním, se kterými se pedagogové v dětském diagnostickém ústavu setkávají. Výzkumné šetření bylo provedeno kvalitativní formou, a to polostrukturovaným rozhovorem, analýza dat byla provedena otevřeným kódováním a technikou vyložení karet. Cílem této práce je zjistit a popsat, jak vnímají a jaký mají názor pedagogové v DDÚ na sexualitu u těchto jedinců a jak probíhá práce s tímto tématem.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on the perception of children sexuality with risky behavior from the perspective of pedagogical staff in children's diagnostic institutes. It also deals with situations associated with sexual risky behavior, which educators in children's diagnostic institutes encounter. The research was carried out in a qualitative form, namely in a semi-structured interview, the data analysis was performed by open coding and card unloading technique. The aim of this work is to find out and describe how the educators in CHDI perceive and have an opinion on sexuality in these individuals and how they work with this topic.
sexuality, sexual risk behavior, risk behavior, sexuality of children, children, children's diagnostic institute
Zásady pro vypracování
Teoretická část se bude zabývat tématem rizikového chování a vývojem dětí, zejména vývojem seuxuality.
V rámci praktické části se autorka bude opírat o kvalitativní metodologii výzkumného šetření. Výzkumné štření bude probíhat formou polostrukturovaných interview a bude se zaměřovat na pracovníky speciálněpedagogických zařízení
Zásady pro vypracování
Teoretická část se bude zabývat tématem rizikového chování a vývojem dětí, zejména vývojem seuxuality.
V rámci praktické části se autorka bude opírat o kvalitativní metodologii výzkumného šetření. Výzkumné štření bude probíhat formou polostrukturovaných interview a bude se zaměřovat na pracovníky speciálněpedagogických zařízení
Seznam doporučené literatury
MIOVSKÝ, M. (ed.). Primární prevence rizikového chování ve školství.1. vyd. Praha: Sdružení SCAN; Centrum adiktologie ? Psychiatrickáklinika; 1. LF UK v Praze; VFN v Praze, 2010. 253 s.
ISBN 978-80-87258-47-7.
HUTYROVÁ, Miluše, Michal RŮŽIČKA a Jan SPĚVÁČEK. Prevence rizikového a problémového chování. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3725-5.
POLÍNEK, Martin Dominik. Tvořivost (nejen) jako prevence rizikového chování: expresivně-formativní potenciál základního uměleckého vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4842-8.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
ŠTĚRBOVÁ, Dana a Miluše RAŠKOVÁ. Specifika komunikace ve vztahu k sexualitě I: pomáhající profese ve vztahu k sexualitě, včetně osob s mentálním postižením. 2. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. ISBN 978-80-244-5025-4.
ZVĚŘINA, Jaroslav. Sexuologie (nejen) pro lékaře. Brno: CERM, 2003, 287 s. ISBN 8072042645.
Seznam doporučené literatury
MIOVSKÝ, M. (ed.). Primární prevence rizikového chování ve školství.1. vyd. Praha: Sdružení SCAN; Centrum adiktologie ? Psychiatrickáklinika; 1. LF UK v Praze; VFN v Praze, 2010. 253 s.
ISBN 978-80-87258-47-7.
HUTYROVÁ, Miluše, Michal RŮŽIČKA a Jan SPĚVÁČEK. Prevence rizikového a problémového chování. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3725-5.
POLÍNEK, Martin Dominik. Tvořivost (nejen) jako prevence rizikového chování: expresivně-formativní potenciál základního uměleckého vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4842-8.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
ŠTĚRBOVÁ, Dana a Miluše RAŠKOVÁ. Specifika komunikace ve vztahu k sexualitě I: pomáhající profese ve vztahu k sexualitě, včetně osob s mentálním postižením. 2. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. ISBN 978-80-244-5025-4.
ZVĚŘINA, Jaroslav. Sexuologie (nejen) pro lékaře. Brno: CERM, 2003, 287 s. ISBN 8072042645.